تبیان، دستیار زندگی
داشت رییس فدراسیون انتصابی را قبول نداریم معاون دبیر كل كنفدراسیون فوتبال آسیا تاكید كرد: مطمئن باشید ایران در جام جهانی حضوری قدرتمند خواهد داشت.  پیتر ولاپان كه برای بازدید از تاسیسات ورزشی كشورمان در تهران، اصفهان و شیراز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیتر ولاپان: ایران حضور قدرتمندی در جام جهانی خواهد داشت

رییس فدراسیون انتصابی را قبول نداریم

معاون دبیر كل كنفدراسیون فوتبال آسیا تاكید كرد: مطمئن باشید ایران در جام جهانی حضوری قدرتمند خواهد داشت.

پیتر ولاپان كه برای بازدید از تاسیسات ورزشی كشورمان در تهران، اصفهان و شیراز و پیگیری پروژه ایران ویژن به كشورمان سفر كرده است،‌ بعدازظهر روز یكشنبه نشست مشتركی را با ناصر نوآموز نایب رییس و محمد پهلوان دبیر فدراسیون فوتبال برگزار كرد.

وی در پایان این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا، نسبت به مسائل سیاسی كه در عرصه‌ی بین‌الملل برای خروج ایران از مسابقات جام جهانی فوتبال به آن دامن زده می‌شود و چاپ كاریكاتور موهن تیم ملی ایران در روزنامه‌ی تاگس اشپیگل، گفت: "فوتبال، فوتبال است و باید تنها مسائلی كه مختص فوتبال است به آن ربط داشته باشد. بنابر این فوتبال هیچ ارتباطی به سیاست ندارد و مطمئن باشید ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال حضوری قدرتمند خواهد داشت."

وی در ادامه در خصوص اساسنامه‌ی نمونه ارسالی فیفا برای كشورهای عضو اظهار كرد: این اساسنامه برای تمام 207 عضو فیفا ارسال شده است و آنها باید تا پایان ماه می ‌میلادی قوانین خود را با قوانین فیفا وفق دهند، این اساسنامه به ایران نیز رسیده است و خوشبختانه فدراسیون فوتبال ایران با مقررات موجود در فیفا منطبق است. اما، در جلسات ویژن آسیا نیز روی این قضیه بحث خواهد شد و مواردی كه احتیاج به پیشرفت دارد را گوشزد می‌كنیم. من اطلاع دارم كه این قضیه از سوی فدراسیون فوتبال به سازمان تربیت بدنی ایران نیز اطلاع داده شده است.

ولاپان اظهار كرد: ما تنها روی انتخابات فدراسیون‌های فوتبال زیر مجموعه فیفا تاكید داریم و هر فدراسیونی كه رییسش به صورت انتخاباتی، انتخاب شود مورد قبول ما است چرا كه ما انتصاب یك مدیر را قبول نداریم. تا جایی كه هر فدراسیونی به انتخابات مبادرت ورزد مورد قبول ماست و عملكردش با فیفا و AFC مغایرتی نخواهد داشت.

وی  در رابطه با حمایت كنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور مسعود مرادی داور بین‌المللی فوتبال كشورمان در مسابقات جام جهانی اظهار كرد: مسعود مرادی جزو نفراتی است كه برای جام جهانی نامزد شده است. وی ماه آینده باید برای حضور در یك ورك شاپ به آلمان برود و در آنجا برای داوران كلاس‌های آمادگی جسمانی - پزشكی – داوری – ذهنی و روانی در نظر گرفته شده است.

دبیر كل سابق كنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه اظهار امیدواری كرد كه مسعود مرادی از شانس خوبی برای حضور در این مسابقات برخوردار است و ما بسیار مطمئن هستیم كه مرادی در مسابقات جام جهانی شركت می‌كند.

ولاپان كه برای توسعه طرح آسیا ویژن پنج روز در شهر اصفهان و پنج روز را در شهر شیراز سپری می‌كند در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: از سال گذشته تاكنون محور مذاكرات ما بیشتر در حالت گفت و گو، استفاده از كتاب و جزوات بوده است و از امروز در مرحله ‌ی اجرا قرار می‌گیریم. ما فصل فوتبالی دو شهر اصفهان و شیراز را مورد بررسی قرار می‌دهیم كه در درجه‌ی اول آیا این دو شهر دارای فوتبال حرفه‌ای هستند یا خیر، چرا كه به لحاظ مدیریت و برگزاری بازی‌های حرفه‌ای باید مورد تایید ما باشند‌، این شهرها علاوه بر حضور در لیگ برتر باید لیگ دیگری را در رده‌های مختلف سنی برگزار كنند.

وی در ادامه در توضیح اهداف آسیا ویژن گفت: ویژن هدفش پیشرفت فوتبال حرفه‌ای است و یكی از اهداف مهم و بزرگ توسعه و پیشرفت، گسترش فوتبال مدارس و دانشگاه است. ما در نشست‌های گذشته اهداف فوتبال حرفه‌ای را در ایران پایه ‌گذاری كردیم و با انجام برنامه ریزی‌های كلی برای توسعه و پیشرفت فوتبال هم اكنون نتیجه ‌ی آزمایش‌های قبلی را بررسی می‌كنیم.