تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری قبل از بازی تیمهای سپاهان و الجزیره با حضور مربیان و كاپیتانهای هردو تیم در محل هتل كوثر اصفهان برگزار شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه نویی: مغرور نمی شویم

سرمربی تیم فوتبال الجزیره

نشست خبری قبل از بازی تیمهای سپاهان و الجزیره با حضور مربیان و كاپیتانهای هردو تیم در محل هتل كوثر اصفهان برگزار شد.

در این نشست كه خبرنگاران رسانه های مختلف درآن حضور داشتند مربیان و كاپیتانهای هر دوتیم به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ آبل براگا سرمربی برزیلی الجزیره در جمع خبرنگاران اظهار داشت : به خوبی از سپاهان ایران شناخت پیدا کرده ام. آنها از سازماندهی خوبی در فوتبال‌شان برخوردارند و با نظم خاصی بازی می‌كنند. پیش از این دو بار با امیر قلعه‌نویی روبه‌رو شده‌ام و از تفكرات این مربی ایرانی هم شناخت كافی دارم و وی را مربی توانمند و بزرگی می دانم  از همین رو فكر می‌كنم شاهد بازی خوبی از جانب هر دو تیم باشیم.

وی افزود: یكی از نقاط قوت سپاهان توپ‌های ارسالی است، چرا كه از میانگین قدی بالایی نیز سود می‌برند. بازیكنان خط میانی آنها بسیار باكیفیت هستند و با تكنیك خوب‌شان بسیار عالی توپ را در جریان مسابقه پخش می‌كنند. این برای بار سوم است كه برابر تیم‌های ایرانی قرار می‌گیرم و همچون دو دیدار گذشته قطعا فوتبالی هجومی را در دستور كار خود قرار خواهیم داد.

سرمربی الجزیره به بازی سپاهان و الهلال در هفته نخست لیگ قهرمانان اشاره كرد و گفت: در بازی سپاهان و الهلال برد حق تیم ایرانی بود، چرا كه با آنالیز بسیار خوبی كه از الهلال كرده بودند نقاط قوت آنها را كنترل و از نقاط ضعف‌شان بسیار خوب به نفع خود بهره بردند. با این نتیجه فكر می‌كنم سپاهان قدرت اول گروه ماست. البته ما هم در بازی نخست‌مان برابر الغرافه بسیار خوب ظاهر شدیم و بر تمام زمان بازی مسلط بودیم و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریف‌مان خلق كردیم، اما متاسفانه نتوانستیم از آنها بهره ببریم و در نهایت بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید.

براگا به مصدومیت گابریل بلگادو اشاره كرد و تصریح كرد: گابریل بازیكن آرژانتینی ما مصدوم است و قطعا فردا بازی نمی‌كند. البته ما می‌توانستیم از وی برابر سپاهان استفاده كنیم، اما به دلیل اینكه در فینال جام ولیعهد امارات قرار داریم، برابر سپاهان به وی استراحت دادیم تا بتوانیم از گابریل در آن مسابقه حساس استفاده كنیم.

قلعه نویی: الجزیره جزو تیم‌های خوب امارات است كه هم‌اكنون در صدر جدول لیگ امارات قرار دارد. آنها به تازگی یك بازیكن آرژانتینی بسیار خوبی را به خدمت گرفته‌اند و از حضور چند بازیكن ملی‌پوش نیز بهره می‌برند، اما ما هم سپاهانیم و به شرایط آرمانی خود رسیده‌ایم

سرمربی الجزیره در پاسخ به این سوال كه آیا فكر نمی‌كنید تجربه 7 سال حضور سپاهان در لیگ قهرمانان می‌تواند وزنه بسیار سنگینی برای نتیجه‌گیری این تیم قلمداد شود یا خیر، تصریح كرد: این درست است كه سپاهان تجربه 7 سال حضور در این مسابقه‌ها را دارد و این نشان از بزرگی این تیم است، اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و این طور نیست كه حالا كه سپاهان از ما باتجربه‌تر است، در بازی فردا هم می‌تواند موفق عمل كند. هر تیمی در روند بازی از فرصت‌هایش بهتر استفاده كند قطعا پیروز میدان خواهد بود.

وی ادامه داد:سپاهان بسیار قدرتمندتر و بهتر از الهلال است. به نظر من شانس سپاهان برای صعود از همه تیم‌ها بیشتر است و به عبارتی دیگر می‌توان سپاهان را تیم برتر این گروه قلمداد كرد.

براگا با اشاره به بازیكنان سپاهان خاطرنشان كرد: بازیكنان سپاهان از میانگین قدی بسیار بالایی برخوردارند كه این موضوع می‌تواند آنها را روی بازی هوایی بسیار قدرتمند كند. همه بازیکنان سپاهان بازیکنان توانمندی هستند. البته نقطه قوت سپاهان، سرمربی این تیم است كه توانسته از بازیكنان سطح بالایش به خوبی بازی بگیرد.

در ادامه یاسر مطر كاپیتان تیم الجزیره در جمع خبرنگاران اظهار كرد: جا دارد از مسئولان ایرانی تشكر ویژه‌ای كنم، چرا كه از بدو ورود ما به ایران، استقبال گرمی از ما كردند و بدون هیچگونه مشكلی به هتل رسیدیم و توانستیم استراحت كنیم. تاكنون نیز میزبانی و پذیرایی قابل قبولی را از تیم ما داشته‌اند.

وی افزود: بازی سپاهان برابر الهلال را چندین بار مشاهده كرده‌ایم و شناخت خیلی خوبی از تیم اصفهانی داریم. می‌دانیم كه آنها تیم بسیار قدرتمندی هستند كه به صورت متوالی در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. با تمام احترامی كه برای سپاهان قائلم، اما به اصفهان آمده‌ایم تا هر سه امتیاز مسابقه را از آن خود كنیم.

كاپیتان الجزیره ،قضاوت در مورد تیم‌های صعود كننده از این گروه را زود دانست و خاطرنشان كرد: هر چند سپاهان مدعی صعود است اما  برای مشخص شدن چهره تیم‌های صعود كننده باید تا پایان رقابت‌ها منتظر بمانیم.

امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان

قلعه نویی: نباید مغرور شویم

امیر قلعه‌ نویی سرمربی تیم سپاهان پس از اتمام نشست خبری مربی و كاپیتان تیم الجزیره ، چنین عنوان كرد : خوشبختانه شرایط خوبی در مسابقات مختلف داریم و تلاش می کنیم تا به همین روند ادامه بدهیم. بازیکنان الجزیره پتانسیل بالایی دارند و همین امر سبب می شود، شاگردانم کار سختی مقابل نماینده امارات داشته باشند.

وی ادامه داد: از نقاط قوت الجزیره  انتقال توپ بین بازیکنان خط میانی و حمله الجزیره است که  با سرعت بالایی انجام می شود . از آنها شناخت مناسبی داریم. دو بار مقابل الجزیره، حضور داشته ام و سعی می کنم با استفاده از تجربه ام به موفقیت سپاهان کمک کنم. مردم ایران و امارات می توانند فوتبال جذابی را تماشا کنند و امیدوارم همین اتفاق رخ دهد.

قلعه نویی تصریح کرد:  محرم نویدکیا یکی از نفرات موثر ما است، اما به دلیل مصدومیت در بازی با الجزیره حضور نخواهد داشت. همچنین هادی عقیلی با آسیب دیدگی روبرو است و کادر پزشکی تلاش می کند این بازیکن را به مسابقه برساند. البته نفرات جایگزین مناسبی داریم و نگرانی خاصی نخواهیم داشت.

قلعه‌نویی در واكنش به این اظهار نظر سرمربی الجزیره كه سپاهان را قدرت نخست این گروه قلمداد كرده بود، ادامه داد: براگا که خود از مربیان سرشناس فوتبال است به ما لطف داشته كه سپاهان را قدرت نخست دانسته، اما ما باید بازی به بازی برنامه‌ریزی كنیم. همه شناخت خوبی از تیمی كه 7 سال در سطح نخست باشگاه‌های آسیا حضور داشته دارند. نباید به دلیل بردی كه برابر الهلال كسب كرده‌ایم، مغرور شویم. وقتی جواز حضور در مرحله بعد را دریافت كردیم، می‌توانیم پیرامون اینكه قدرت اول هستیم یا خیر صحبت كنیم.

وی افزود: الجزیره جزو تیم‌های خوب امارات است كه هم‌اكنون در صدر جدول لیگ امارات قرار دارد. آنها به تازگی یك بازیكن آرژانتینی بسیار خوبی را به خدمت گرفته‌اند و از حضور چند بازیكن ملی‌پوش نیز بهره می‌برند، اما ما هم سپاهانیم و به شرایط آرمانی خود رسیده‌ایم و با انجام یك بازی هجومی دنبال هر سه امتیاز مسابقه فردا هستیم.

سرمربی سپاهان در پایان با درخواست از هواداران این تیم برای حضور در ورزشگاه، خاطرنشان كرد: از تمام هواداران سپاهان كه تاكنون نسبت به ما لطف داشته‌اند تشكر می‌كنم و از آنها می‌خواهم همچون گذشته حمایت قابل توجهی از ما داشته باشند چرا كه با حضور آنها در ورزشگاه ما می‌توانیم بهتر بازی كنیم.

بنگر: همه بازیکنان با هم ، هم قسم شده اند تا امسال فرای موفقیت در ایران در آسیا  باز هم افتخار آفرینی کنند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان گفت : امیدوارم با پیروزی بر الجزیره در شب آخرین چهارشنبه سال دل هواداران و مردم اصفهان را شاد و به آنان در آستانه نوروز 90 عیدی دهیم .

مدافع ملی‌پوش تیم سپاهان كه در غیاب محرم نوید‌كیا و هادی عقیلی، كاپیتان‌های اول و دوم سپاهان در نشست خبری پیش از بازی برابر الجزیره امارات حضور پیدا كرده بود گفت: ما یك بار در این بازیها نایب قهرمان شدیم، اما امسال می‌خواهیم مقام نخست را از آن خود كنیم.

محسن بنگر در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تمام بازیكنان سپاهان از انگیزه بسیار بالایی برای حضور در این مسابقه‌ها برخوردارند. قصد داریم با انجام بازی‌های قابل قبول و قدرتمندانه به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود كنیم تا راه خود را برای رسیدن به فینال هموار كرده باشیم.

وی افزود: امسال بر خلاف سال‌های گذشته 10 برابر بیشتر انگیزه داریم. ما تجربه حضور در دیدار پایانی مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا را داریم، اما امسال می‌خواهیم بار دیگر به فینال صعود كنیم. می‌خواهیم این بار با قهرمانی بازی‌ها را به پایان برسانیم، چرا كه جای عنوان قهرمانی آسیا در كارنامه سپاهان خالی است.

مدافع سپاهان به حضور تماشاگران این تیم در ورزشگاه اشاره كرد و خاطرنشان كرد: هواداران سپاهان همواره در مسابقه‌های حساس لیگ و آسیایی به ورزشگاه آمده‌اند و حمایت بسیار قابل قبولی از ما داشته‌اند. آنها یك وزنه بسیار سنگینی برای ما محسوب می‌شوند كه با حمایت آنها ما می‌توانیم در زمین مسابقه بهتر بازی كنیم. امیدوارم در بازی فردا هم ما را تنها نگذارند و با حضور پرتعداد در ورزشگاه فولادشهر ما را در مغلوب كردن الجزیره همراهی كنند.

وی در پایان گفت : همه بازیکنان با هم ، هم قسم شده اند تا امسال فرای موفقیت در ایران در آسیا  باز هم افتخار آفرینی کنند.

گروه ورزشی تبیان - اصفهان