تبیان، دستیار زندگی
به دنبال انتشار شایعات و اخبار وارونه كه از سوی گروه های ضد انقلاب درباره دیدار نماینده ویژه رییس جمهور کره جنوبی در امور انرژی با آیات عظام «صافی گلپایگانی» و «نوری همدانی» منشر شد، وی پاسخی را در واکنش به این جوسازی ها ارسال نمود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشرف نماینده کره به تشیع

مسلمان


به دنبال انتشار شایعات و اخبار وارونه كه از سوی گروه های ضد انقلاب درباره دیدار نماینده ویژه رییس جمهور کره جنوبی در امور انرژی با آیات عظام «صافی گلپایگانی» و «نوری همدانی» منشر شد، وی پاسخی را در واکنش به این جوسازی ها ارسال نمود.

به دنبال شایعاتی كه از سوی گروه های اپوزسیون جمهوری اسلامی ایران درباره «جی هیون شین»، تبعه کره جنوبی و دارنده گذرنامه شماره دی 90873477 ،به دنبال تشرف وی به اسلام در 17 نوامبر 2009 که در حضورآیات عظام «صافی گلپایگانی» و «نوری همدانی» انجام شده است، آقای «شین» تذكراتی را مطرح کرد .

نماینده ویژه رییس جمهور کره جنوبی در یادداشت ارسالی خاطرنشان کرده است که، علیرغم اینكه گروه های اپوزسیون جمهوری اسلامی ایران تشرف وی به اسلام و مذهب تشیع را حركتی سیاسی قلمداد كرده اند، وی رسما  اعلام و تایید می نماید که تشرفش به اسلام خالصانه و صادقانه به دلیل مطالعات گسترده درباره اسلام و مذهب تشیع صورت گرفته است و به همین خاطر نیز نام اسلامی «محمد معین»را برای خود برگزیده است .

وی درباره دلیل تشرف به اسلام و پاسخ به رسانه های اپوزیسیون در توضیحات خود می افزاید: اگر چه سفر های متعددم به جمهوری اسلامی ایران در تصمیم شخصی من برای تشرف به اسلام موثر بوده است، با این وجود این تغییر مذهب ارتباطی به شغل دیپلماتیك من ندارد و گرویدن من به اسلام یك میل و آرزوی شخصی بوده است .

پس از اعلام تشرف نماینده کره جنوبی در امور انرژی به دین اسلام و مذهب تشیع، برخی رسانه های اپوزوسیون نظام این موضوع را حرکتی سیاسی از سوی وی قلمداد کرده و ایشان را حامل پیامی سیاسی برای مراجع توصیف کردند که موضوع تشرف وی به اسلام سرپوشی برای انتقال این پیام بوده است.

این دیپلمات کره ای همچنین برای پاسخ به شایعاتی که برخی رسانه های اپوزیسیون منتشر کرده بودند و این دیدار را سیاسی جلوه داده بودند تا بتوانند در پی آن با تحلیلهای وارونه به جوسازی علیه ایران بپردازند عکس و فیلم های مراسمی را كه طی آن به اسلام گرویده است، منتشر کرد.

در این اسناد آقای «یانگ موك كیم»، سفیر كره در ایران و همچنین چندین تن از دوستان ایرانی وی نیز حضور دارند.

گفتنی است، پس از اعلام تشرف نماینده کره جنوبی در امور انرژی به دین اسلام و مذهب تشیع، برخی رسانه های اپوزوسیون نظام این موضوع را حرکتی سیاسی از سوی وی قلمداد کرده و ایشان را حامل پیامی سیاسی برای مراجع توصیف کردند که موضوع تشرف وی به اسلام سرپوشی برای انتقال این پیام بوده است.

بخش سیاست تبیان


منبع:تابناک