تبیان، دستیار زندگی
معمولا در این قسمت ما شما را با كارهایی آشنا می كردیم تا با انجام آنها بتوانید تیپ زیبایی بدست آورید. اما هر چند وقت یكبار بد نسیت كه این روند را متوقف كنیم و چیزهای دیگری را هم به شما آموزش دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیپ زیبایی به دست آورید

لباس

معمولا در این قسمت ما شما را با كارهایی آشنا می كردیم تا با انجام آنها بتوانید تیپ زیبایی به دست آورید. اما هر چند وقت یك بار بد نیست كه این روند را متوقف كنیم و چیزهای دیگری را هم به شما آموزش دهیم.

در این قسمت می خواهیم كارهایی را به شما آموزش دهیم كه باید از انجام دادن آنها خودداری كنید، همچنین راه اجتناب از آنها را نیز به شما یاد می دهیم.

1- رنگ بیش از حد

استفاده از رنگ های زیاد باعث می شود كه توجه دیگران نسبت به شما جلب شود البته نه توجهی كه منجر به قرار ملاقات شود. سعی كنید در لباس هایتان بیش از 3 رنگ استفاده نكنید و تا آنجا كه می توانید پوشش خود را ساده نگه دارید.

سعی كنید از مكمل های رنگی استفاده كنید. رنگ هایی كه متضاد یكدیگر هستند تكمیل كننده هم نیز باشند (مثلا بنفش و زرد یا آبی و نارنجی) رنگ هایی كه به هم نزدیك هستند به نام رنگ های "هم خانواده" شناخته می شوند. (مثل زرد و نارنجی) زمانی كه می خواهید لباس بپوشید باید سعی كنید كه از رنگ های متضاد و یا رنگ های هم خانواده استفاده كنید.

اگر لباس هایتان روشن هستند باید كفش هایتان نیز روشن باشند ولی اگر لباس های تیره بر تن می كنید كفش شما نیز باید تیره باشد.

2- طرح بیش از اندازه

همانطور كه در مقاله قبلی هم خواندید برای ست كردن رنگ و طرح پارچه باید از لباس هایی استفاده كنید كه بیش از 3 طرح نداشته باشند. بهتر است لباس شما دارای یك یا دو طرح متنوع تك رنگ باشد.

البته پیشنهاد ما این است كه از لباس هایی استفاده كنید كه تنها دارای یك طرح معین می باشند (مثلا دارای گل های ساده سفید رنگ باشند و یا در پشت آنها مارك كوچكی باشد) و همیشه همان را بر تن كنید.

3- پارچه اضافی

برخی از افراد تصور می كنند كه هر پارچه مختص طبقه خاصی از افراد اجتماع است. معمولا ابریشم از كتان رسمی تر است. و پارچه لینن نیز از دور داد می زند كه با مخمل متفاوت است! چرم هم همیشه خیلی مردانه تر از فاستونی است.

برای اینكه در میان این همه پارچه های مختلف به دام نیفتید می توانید لباس های تابستانی و زمستانی خود را از هم جدا كنید. لباس های زمستانی معمولا كلفت تر، سنگین تر و زبرتر هستند. پارچه های تابستانی نیز از الیاف طبیعی درست شده و بسیار نازك و خنك هستند. آنها را از هم دور نگه دارید تا دچار اشتباه نشوید.

اگر خودتان لباس هایتان را اتو می کنید بهتر است...

4- لباس های لكه دار

بهتر است از لباس های لكه دار پیش از اینكه روی آب را به خود ببینند در زیر سایر لباس ها استفاده كنید.

بهتر است هر روز زمانی را به این كار اختصاص دهید كه لباس های خود را برای وجود لكه وارسی كنید. به علاوه زمانی كه آنها را شستید باز هم نگاه دوباره ای داشته باشید تا مبادا لكه ای از چشم شما دور نمانده باشد.

5- لباس فصل دیگری را پوشیدن

اگر شما در جایی زندگی می كنید كه دارای آب و هوای گرم است، خوش شانس هستید. لباس های شما باید مختص یك فصل (بهار/تابستان) باشد.

اما اگر مانند بسیاری از افراد در جایی زندگی می كنید كه دارای آب و هوای متنوعی است باید در كمد لباس های خود جایی را برای ذخیره لباس هایی كه به درد فصل حاضر نمی خورند باز كنید. همانطور كه از قدیم گفته اند "از دل برود هر آنچه از دیده برفت." هر چه كه آن پیراهن های لینن را از كت های پشمی دورتر نگه دارید خیلی كمتر اتفاق می افتد كه آنها را به طور اتفاقی با هم ست كنید.

6- شلوارهای خیلی بلند یا خیلی كوتاه

حتی اگر از سایز خودتان مطمئن هستید اما باز هم شلوارهایتان را پیش از خرید یك بار پرو كنید. سایز لباس هایی كه دارای مارك های متفاوتی می باشند مختلف است.

و همیشه این قوانین را نیز به خاطر داشته باشید: شلوارهای ارتشی و پارچه ای باید تا بالای پاشنه كفش شما بیایند. شلوارهای جین می توانند تا انتهای پاشنه كفش نیز كشیده شوند. قد هر شلواری كه بیش از این اندازه باشد برای شما بلند است.

زمانی كه راه می روید شلوار شما نباید آنقدر كوتاه باشد كه جوراب هایتان از زیر آن معلوم شود. زمانی كه می نشینید شلوار شما نباید بیش از چند سانت به بالای جورابتان رود.

7- شلوارهایی كه بالا می ایستند

اگر شما دارای كمر باریكی هستید (پاهای بلند اما كمر كوچكی دارید) از شلوارهای جین و ارتشی استفاده كنید كه جیب آن در جلو قرار داشته باشد و نه در طرفین. یك حقه دیگری كه در این جا می توانید به كار ببرید این است كه شلواری خریداری كنید كه بزرگتر از سایز شما باشد. این كار باعث می شود كه اندام شما پرتر جلوه كند، همچنین قد شلوار نیز بلند تر شده و پاهای شما را ناقص جلوه نمی دهد.

8- تی شرت هایی كه خیلی بلند و یا كوتاه هستند

اگر تی شرت شما خیلی بلند است نباید آنرا هیچ گاه داخل شلوار خود كنید. بر روی این مطلب تاكید داریم. تی شرت باید كمی پایین تر از ناف شما قرار گیرید. هر چیزی كه از این مقدار پایین تر باشد بلند است و اگر بالاتر بایستد برایتان كوتاه است. باید ماركی را پیدا كنید كه سایز هایش متناسب با اندام شما باشد.

9- تی شرت های "شلوغ"

از تی شرت های تك رنگ استفاده كنید و از پوشیدن لباس های پر زرق و برق، دارای لگو و كلمات ناپسند به شدت پرهیز كنید. تی شرت های ساده خیلی راحت تر با پلوور و ژاكت های مختلف ست می شوند.

10- لباس های چروك

چاره كار شما بسیار ساده است: باید یك اتو و میز آن را خریداری كنید. اما اگر در حال مسافرت هستید می توانید بر روی محل چروكیدگی كمی آب بریزید و سپس سشوار را بر روی آن بگیرید و با دست محل مورد نظر را صاف كنید. با این كار لباس شما از آن چروكیدگی در می آید. علاوه بر این من آقایونی را دیدیم كه این كار را به راحتی در دستشویی های عمومی با دست خشك كن ها انجام می دهند! شاید كار خوبی نباشد اما جواب می دهد.

11- صندل با جوراب برای مبتدی ها

بهتر است كه اصلا فكر جوراب پوشیدن را از سر بیرون كنند. اما اگر پوشیدن جوراب اجباری است پیشنهاد می كنیم از جوراب هایی استفاده كنید كه اندازه آنها فقط تا قوزك پا است و آنها را با اسنیكرهای نخی و یا كفش های پارچه ای ست كنید.

12- خطاهای طرز پوشش

با نگاه اول شاید این موارد لیست بلند بالایی برای انجام دادن به نظر برسند. اما با این دید به آن نگاه كنید: به ازای هر یك موردی كه به خاطر می سپارید، شما خود را از اینكه قربانی مدهای ناامید كننده شوید، دورتر نگه می دارید.


باشگاه کاربران تبیان- ارسالی از jadval

نکاتی مهم در انتخاب کفش و لباسبا لباس مناسب عیب های اندام تان را بپوشانید
تیپ زیبایی به دست آوریدنکاتی در مورد انتخاب لباس مهمانی
اقایان چگونه شلوار جین انتخاب کنندچگونه لباسی را انتخاب کنید
چرا دکمه آقایان سمت راست و خانم ها سمت چت استآداب لباس پوشیدن در خانه
نکاتی مفید برای انتخاب لباساصول شیک پوشی
چی را کجا بپوشیم؟مانتوی مشکی را با چه شالی ست کنیم؟
چرا مردان نباید جوراب سفید بپوشندچگونه لباس های خاکی رنگ را ست کنیم؟
چه رنگی بپوشیم؟روسری و شال خود را با فرم صورتتان هماهنگ کنید
خرید کفش عید و 13 توصیه مفیدساده و زیبا بپوشید