تبیان، دستیار زندگی
مثل بعضی ها مردم را فریب نمی دهم كه بمانم ناصر حجازی، سرمربی سابق تیم استقلال تهران كه یكی از اسطوره های فوتبال كشورمان به حساب می آید در مصاحبه ای حرف های جالب و البته خواندنی را مطرح كرده است. این گفت و گو را می خوانید؛ آق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجازی: استقلال صد در صد برنده داربی است

مثل بعضی ها مردم را فریب نمی دهم كه بمانم

ناصر حجازی، سرمربی سابق تیم استقلال تهران كه یكی از اسطوره های فوتبال كشورمان به حساب می آید در مصاحبه ای حرف های جالب و البته خواندنی را مطرح كرده است.

این گفت و گو را می خوانید؛

آقای حجازی، در هفته های پایانی لیگ كدام یك از تیم های مدعی شانس بیشتری برای كسب عنوان قهرمانی دارند؟

به نظر من استقلال شانس بیشتری نسبت به پاس دارد. می توانم بگویم استقلال هفتاد درصد و پاس سی درصد برای قهرمان شدن شانس دارد.

چرا از سایپا حرفی نمی زنید؟

یك درصد هم برای سایپا كنار بگذارید. با تمام احترامی كه برای مجموعه سایپا قائل هستم به عقیده من آن ها هنوز در حد و اندازه قهرمانی نیستند. اما این مساله در مورد استقلال و پاس فرق می كند. این دو تیم شخصیت قهرمانی را دارند.

آیا این امكان وجود دارد كه شانس های استقلال و پاس در هفته های پایانی دچار تحول بشود؟

صددرصد. شما به چلسی نگاه كنید. در خانه خود به بارسلونا می بازد. فوتبال پر از جذابیت و ابهام است. برای همین هم یك رشته خاص ورزشی به شمار می رود و نمی توان از قبل نتیجه ای را پیش بینی كرد. چه كسی فكر می كرد پاس در خانه با قندی مساوی كند یا استقلال در بعضی بازی ها نتیجه نگیرد.

استقلال دو بازی خیلی سخت در پیش دارد. سایپا و پرسپولیس كه هر كدام سختی های خاص خودش را دارد. نظر شما چیست؟

بازی استقلال مقابل سایپا سخت است. اگر سایپا مثل دور رفت در برابر استقلال ظاهر شود شك نكنید كه استقلال را دچار مشكل می كند.

از این ها گذشته ممكن است روز بازی با سایپا، روز استقلال نباشد. همه این احتمالات وجود دارد اما در واقع نمی توان از قبل برنده یا بازنده ای را نام برد. همان طور كه گفتید استقلال كار سختی در پیش دارد.

در مورد پرسپولیس و استقلال چه عقیده ای دارید؟

به نظر من استقلال صددرصد برنده داربی برگشت خواهد بود.

اما شما گفتید نمی توان از قبل برنده یا بازنده ای را نام برد؟

بله، اگر اجازه بدهید، به شما می گویم. استقلال روی كاغذ و در حالت منطقی شرایط بسیار بهتری نسبت به حریف قدیمی خود یعنی پرسپولیس دارد.

امروز شرایط پرسپولیس اصلا تعریفی نیست، پرسپولیسی ها زمانی خیلی خوب بودند كه علی كریمی و مهدی مهدوی كیا را داشتند، اما حالا هر تیمی در مقابل آن ها به كمتر از چهار گل رضایت نمی دهد.

در واقع باید بپذیریم كه پرسپولیس امروز یك تیم منسجم نیست و این در حالی است كه استقلال درست شرایطی برعكس دارد.

مگر برگ برنده استقلال چیست؟

بازیكنان قوی كه در اختیار دارد. شما به نیمكت استقلال نگاه كنید. یك تیم را فقط روی نیمكت استقلال می بینید كه لیاقت قهرمانی دارد.

پس با این حساب ناصر حجازی می گوید استقلال مثل دور رفت، داربی دور برگشت را هم پیروز از زمین بیرون خواهد آمد؟

بله، البته اگر اتفاق خاصی نیفتد. در فوتبال هزار و یك اتفاق می افتد. اما منطق، نظم و شعور فوتبال می گوید در حالت عادی و طبیعی استقلال برنده داربی است. چون استقلال از همه لحاظ نسبت به پرسپولیس برتر است.

آقای حجازی، ماجرای دعوای قدیمی های استقلال با آنهایی كه در حال حاضر در استقلال كار می كنند، همچنان تراژدی تلخی است كه این روزها در صفحات روزنامه ها به چشم می خورد.

منظورتان را نمی فهمم.

علی منصوریان چند روز پیش در مصاحبه ای حرف هایی را مطرح كرد كه گویا به مذاق شاهرخ بیانی خوش نیامده است. این دعواها و بی احترامی ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

چرا این سوال را از من می پرسید. بروید این سوال را از كسی بپرسید كه تا پیش از این ها تنها دغدغه اش عكس انداختن با آدمهای ... بود، اما حالا به دنبال فریب مردم است و ادای آدم های متعهد را در می آورد.

من این طور فكر نمی كنم. بگذارید شما را راحت كنم. به دعوای منصوریان و بیانی كاری ندارم. اما در این مجموعه باید كارهایی را انجام داد كه خوشبختانه ناصر حجازی نمی تواند به آن تن بدهد.

قلعه نوعی در مصاحبه ای سخن از توطئه و شیطنت آدم هایی كرده كه چند سال است اجازه قهرمانی به استقلال نمی دهند. او گفته است: مجازات این آدمها را به خدا و آخرت واگذار می كنم.

به آخرت واگذاركرده است!؟ خنده دار است. از قول من بنویسید آخرت را آن هایی ندارند كه به ناحق در خانه غیرشخصی می نشینند. خانه هایی كه حق یك عده بی خانمان محروم است.

اما اقای حجازی این حرف ها باز هم حاشیه ساز خواهد شد.

نه با شما موافق نیستم. حتی حرف های منصوریان و بیانی هم نباید تاثیر منفی روی تیم بگذارد. مگر استقلال حجازی حاشیه نداشت؟ مگر پشت سر استقلال حجازی این حرف و حدیث ها نبود؟

با العین كه بازی داشتیم عده ای قبل از دیدارمان آیه یاس می خواندند و می گفتند استقلال در اندازه های رویارویی با العین هم نیست. اما رفتیم، بازی كردیم و صعود هم كردیم. به نظر من این حرف ها حاشیه ساز نیست. هر كس برای خودش رای و نظری دارد. همین.

قبل از شروع مصاحبه گفتید، بعضی از روزنامه هایی كه اتفاقا به تازگی وارد مطبوعات ورزشی شده اند هفته گذشته حرف هایتان را تحریف كرده اند؟

واقعا نمی دانم چه بگویم. تنها كاری كه می توانم انجام بدهم این است كه هرگاه از آن روزنامه تازه كار به من زنگ زدند، جوابشان را ندهم. حال و حوصله شكایت هم ندارم.