تبیان، دستیار زندگی
وزیر ورزش و جوانان در شرایطی تاكید دارد كه محمد بنا باید برای كشتی فرنگی ایران حفظ شود كه سرمربی مستعفی تیم ملی پایش را در یك كفش كرده كه اگر امكانات مورد نظرش تامین نشود، به تیم ملی باز نمی‌گردد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشتی فرنگی روی پل


وزیر ورزش و جوانان در شرایطی تاكید دارد كه محمد بنا باید برای كشتی فرنگی ایران حفظ شود كه سرمربی مستعفی تیم ملی پایش را در یك كفش كرده كه اگر امكانات مورد نظرش تامین نشود، به تیم ملی باز نمی‌گردد.

کشتی

برزخ ایجاد شده برای فدراسیون كشتی در شرایطی است كه نه می‌تواند با توجه به مشكلات و بدهی‌های مالی موجود به محمد بنا تضمینی برای تامین خواسته‌هایش بدهد و نه می‌تواند با توجه به نظر مسوولان بالادستی ازبناچشم‌پوشیده و استراتژی جدیدی را در این رشته مورد توجه قرار دهد.

هر چند كه اصولا تصور نمی‌شد مساله‌ای كه می‌توانست خیلی راحت حل و فصل شود تا این اندازه پركش و قوس شده و رشته كار را نیز از دست فدراسیون كشتی خارج كند، اما نباید از این نكته غافل شد كه مشكلات مالی موضوع جدیدی نیست كه به یكباره برای كشتی حادث شده باشد.

گرچه عباسی، وزیر ورزش تصریح دارد كه طی یكی دو سال گذشته و با توجه به بحث بازی‌های المپیك لندن؛ حمایت‌های مالی قابل توجهی از فدراسیون كشتی شده است، اما بحث این است كه در رشته مدال آوری چون كشتی حتی به اندازه یك تیم دسته یك فوتبال نیز هزینه نمی‌شود تا در چنین شرایطی كه كشتی با خواسته‌ها و انتظارات بی‌شماری مواجه است، ‌بحث كمبود بودجه بد جوری سوهان روح مسوولان فدراسیون شود.

جدا از آن‌كه فدراسیون اكنون یك سالی می‌شود از ثبات مدیریتی به دور است، داشتن تیم‌های مختلف از نوجوانان و جوانان گرفته تا بزرگسالان، آن هم در هر دو رشته آزاد و فرنگی برای مسوولان وقت فدراسیون شرایط بغرنجی را رقم زده است تا این وسط محمد بنا نیز ورای نظر فدراسیون، خواستار تضمین مسوولان ارشد ورزش برای تامین شرایط و امكانات مورد نظرش باشد.

به هر صورت كشتی كه با كسب موفقیتی ارزشمند در المپیك لندن، هیچ فكر نمی‌كرد تا این اندازه در مسائل حاشیه‌ای بغلتد، باید هر چه زودتر تكلیف خود را روشن كرده و با انسجام بیشتری به جلو حركت كند

در حقیقت بنا بخوبی واقف است كه وقتی حجت‌الله خطیب به عنوان سرپرست فدراسیون، موقعیت تثبیت شده‌ای در فدراسیون ندارد، باید با گرفتن تضمین از وزارت ورزش، جای پای خود را برای شروع حركتی تازه در كشتی فرنگی ایران قرص و محكم كند.

به هر صورت كشتی كه با كسب موفقیتی ارزشمند در المپیك لندن، هیچ فكر نمی‌كرد تا این اندازه در مسائل حاشیه‌ای بغلتد، باید هر چه زودتر تكلیف خود را روشن كرده و با انسجام بیشتری به جلو حركت كند.

بدیهی است در شرایطی كه كشتی رقابت‌های جام جهانی تهران را در اسفند پیش رو دارد، ادامه این وضع در كشتی فرنگی به صلاح نیست و باید هر چه زودتر با مشخص شدن وضع محمد بنا، ‌كشتی از این فضای برزخی عبور كند.

بخش ورزشی تبیان

منبع : جام جم