تبیان، دستیار زندگی
تاکنون کتاب‌های متعددی درباره امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی تدوین و منتشر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به «جلوه یار»، «صیاد دل: خاطراتی از زندگی امیر سپهبد علی صیاد شیرازی» و .... اشاره کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابهایی درباره  شهیدصیادشیرازی


تاکنون کتاب‌های متعددی درباره امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی تدوین و منتشر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به «جلوه یار»، «صیاد دل: خاطراتی از زندگی امیر سپهبد علی صیاد شیرازی»، «یاد یار: دوران جوانی شهید فرزانه سپهبد علی صیاد شیرازی (1356 - 1342)»، «جلوه یار: خاطراتی درباره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به روایت محافظان»، و«ناگفته‌های جنگ: خاطرات سپهبد شهید علی صیاد شیرازی» اثر احمد دهقان، اشاره کرد.

"جلوه یار" خاطرات محافظان صیاد شیرازی

کتابهایی درباره  شهیدصیادشیرازی

درباره کتاب: کتاب "جلوه یار" که خاطراتی درباره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به روایت محافظان اوست، منتشر شده است.

این کتاب را "احمد حسینیا" و در چهار بخش با خاطراتی از حسین خُمان، محمد فشکی، یادگار روستایی و حمیدرضا اکبری نوشته است. سرهنگ احمد حسینیا، تنظیم کننده کتاب، در سال 1360 به لشکر 28 پیاده کردستان منتقل شد و چهار سال به عنوان فرمانده گروهان در مناطق مختلف عملیاتی مشغول به خدمت بود.

در کتاب "جلوه یار" عکس هایی از راویان خاطرات و شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نیز آورده شده است. کتاب «جلوه یار» در قطع رقعی و 75 صفحه و با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 7000 ریال درانتشارات ایران سبز به چاپ رسیده است.

صیاد دل: خاطراتی از زندگی امیر سپهبد علی صیاد شیرازی

کتابهایی درباره  شهیدصیادشیرازی

تعداد صفحه: 48

گرداورندگان: علی پاک

انتشارات: موفق

درباره کتاب: امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در سال 1323 در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. در سال 1342 دیپلم گرفت و در سال 1343 در کنکور دانشکده ی افسری پذیرفته شد و پس از ان با درجه ی ستوان دومی وارد ارتش گردید زندگی صیاد با پیروزی انقلاب وارد مرحله ی جدیدی شد او با هماهنگ کردن ارتش و سپاه موجبات آزادی سنندج را فراهم آورد. در سال 1366 به درجه ی سرتیپی نایل آمد و در سال 1367 در عملیات مرصاد ضربات محکمی را بر پیکر مزدوران منافق وارد ساخت. امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در مقام جانشینی ریاست ستاد کل و پس از عمری تلاش و مجاهدت در روز شنبه 28 فروردین سال 1378 در حوالی منزلش به دست منافقان به شهادت رسید. کتاب حاضر به خاطراتی از این شهید گرامی اختصاص یافته است. این خاطرات به دو بخش به روایت دیگران و به روایت خود تقسیم شده و در کل 49 خاطره را در بر می گیرد.

یاد یار: دوران جوانی شهید فرزانه سپهبد علی صیاد شیرازی (1356 - 1342)

یاد یار

قیمت پشت جلد:   7000 ریال

تعداد صفحه: 178

نشر: دانشگاه افسری امام علی (ع) (26 دی، 1384)

شابک: 964-94621-1-2

درباره کتاب: این کتاب، دربردارنده‌ی خاطراتی از نگارنده ـ دوست و هم‌رزم شهید صیاد شیرازی ـ درباره‌ رفتار و ویژگی‌های دوران جوانی شهید 'علی صیاد شیرازی' است که به سال‌های قبل از انقلاب مربوط می‌شود. در پایان نیز، تصاویری از شهید 'صیاد شیرازی' به چاپ رسیده است.

در کمین گل سرخ: زندگی‌نامه داستانی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی

در کمین گل سرخ

نویسنده : مومنی - محسن

محل نشر : تهران

تاریخ نشر : 15/7/1383

تعداد صفحه : 368

هر چند دیر: سرگذشت جوانی شهید علی صیاد شیرازی بین سالهای 1359 - 1343

هر چند دیر

هیبت الله اسدی

قیمت پشت جلد:   10000 ریال

تعداد صفحه: 186

نشر: ایران سبز (18 اردیبهشت، 1385)

ناگفته های جنگ: خاطرات سپهبد شهید علی صیاد شیرازی

ناگفته های جنگ

قیمت(ریال):   52000

شمارگان:   2200

تعداد صفحات:   350

درباره کتاب: این کتاب درباره خاطرات شهید علی صیاد شیرازی در زمان جنگ تحمیلی است که شامل فعالیت‏ها و اقدامات درخشان وی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی می‏باشد که به عنوان فرمانده عملیات‏های مختلف در زمان جنگ نقش خود را به خوبی ایفا می کند. خاطرات ایشان که در طول جنگ ضبط شده بود در سال 1373 برای چاپ به ایشان ارائه گردید که در همین سال هم به شهادت رسیدند.

فرآوری: رویا فهیم

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منابع: کتاب نیوز، 110کتاب، آدینه بوک، ویستا، پاتوق کتاب