تبیان، دستیار زندگی
بچه‌ها نگاه می‌كنند، داستان خواهر (عمه خانم)‌ و برادری (خان‌بابا)‌ را به تصویر می‌كشد كه با داشتن یك مجتمع مسكونی مشترك به طور جداگانه در واحدهای خود زندگی می‌كنند و در دیگر واحدهای این مجتمع نیز 4 باجناق كه دامادهای برادر (خان‌بابا)‌ هستند، زندگی می‌كنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عمه مقتدر و خان‌بابای لجباز


 «بچه‌ها نگاه می‌كنند» یكی از سریال‌های شبكه 2 برای پخش در ایام نوروز امسال است؛ سریالی كه حمیدرضا صلاحمند آن را كارگردانی می‌كند و محمدرضا تخت‌كشیان هم تهیه‌كنندگی آن را به عهده دارد.


آغاز یك جدال بی‌پایان

بچه‌ها نگاه می‌كنند

بچه‌ها نگاه می‌كنند، داستان خواهر (عمه خانم)‌ و برادری (خان‌بابا)‌ را به تصویر می‌كشد كه با داشتن یك مجتمع مسكونی مشترك به طور جداگانه در واحدهای خود زندگی می‌كنند و در دیگر واحدهای این مجتمع نیز 4 باجناق كه دامادهای برادر (خان‌بابا)‌ هستند، زندگی می‌كنند. داستان این سریال از جایی آغاز می شود كه 2 جوان دانشجو برای زندگی به جمع اعضای این مجتمع می‌پیوندند.

بازیگر نقش خواهر، كسی بجز گوهر خیراندیش نیست و آتیلا پسیانی هم ایفاگر نقش برادر او خواهد بود. میرطاهر مظلومی (نادر)‌، سیدعلی صالحی (حمید)‌، رضا داوودنژاد (امیر)‌، علی مردانه (مسعود)‌، سیامك صفری (رشید)‌،‌ هدایت هاشمی (احسان)‌، شبنم مقدمی (اعظم)‌، سارا خوئینی‌ها (نیره)‌، سپیده اعلایی (معصومه)‌، سمیرا ذكایی (شیرین)‌ و گلاره عباسی (شقایق)‌ هم در این اثر هنرنمایی خواهند كرد.

بچه‌ها نگاه می‌كنند، داستان خواهر (عمه خانم)‌ و برادری (خان‌بابا)‌ را به تصویر می‌كشد كه با داشتن یك مجتمع مسكونی مشترك به طور جداگانه در واحدهای خود زندگی می‌كنند و در دیگر واحدهای این مجتمع نیز 4 باجناق كه دامادهای برادر (خان‌بابا)‌ هستند، زندگی می‌كنند.

امیرحسین عباس‌نژاد، دینا جهانگیری‌پور، مبینا آتشی، مهسا هاشمی و محمد حسام عارف هم از دیگر بازیگران این سریال خواهند بود.

یك عمه‌‌خانم همه فن‌حریف

بچه‌ها نگاه می‌كنند

گوهر خیراندیش، بازیگری كه طی این سال‌ها او را در نقش‌های متفاوت و مانایی دیده‌ایم درباره نقشش می‌گوید: عمه‌خانم یك شخصیت مادرگونه برای 4 دختر برادرش یعنی‌ خان‌بابا كه در یك مجتمع و كنار یكدیگر زندگی می‌كنند، دارد. او با وجود همه اختلافاتی كه با برادرش دارد، ولی به دخترهای او علاقه بسیاری دارد و تلاش می‌كند ارتباط نزدیكی با همه آنها داشته باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون می‌افزاید: عمه‌خانم شخصیت قرص و محكمی دارد و تنها كسی است كه توان رودررویی با خان‌بابا را دارد. همین ویژگی‌ها عمه‌خانم را نسبت به همه نقش‌های دیگر این مجموعه متمایز می‌كند.

كارگردانی این سریال را حمیدرضا صلاحمند به عهده دارد. او باتوضیح این كه سریال بر خلاف نامش درباره روابط بچه‌ها نیست و درخصوص چگونگی ارتباط بزرگ‌ترها و تاثیر آن بر رفتار بچه‌هاست، می‌گوید: چگونگی رفتار بزرگ‌ترها با كودكان در شكل‌گیری شخصیت‌ بچه‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت. در واقع بچه‌ها بزرگ‌ترها را الگوی رفتاری خود قرار می‌دهند و با پا گذاشتن در جای پای آنها، شخصیت خود را كامل می‌كنند و در مسیر زندگی گام برمی‌دارند.

بچه‌ها نگاه می‌كنند

صلاحمند: قصه این سریال همچون سریال‌های دیگر از یك خط داستانی مشخص پیروی نمی‌كند و‌ آنچه مبنای این سریال قرار دارد، كنش‌و‌واكنش و روابط بین خانواده‌ها است

وی درباره قصه این سریال هم می‌گوید: قصه این سریال همچون سریال‌های دیگر از یك خط داستانی مشخص پیروی نمی‌كند و‌ آنچه مبنای این سریال قرار دارد، كنش و واكنش و روابط بین خانواده‌هایی است كه با داشتن نسبت قوم و خویشی با یكدیگر، در یك مجتمع مسكونی روزگار می‌گذرانند، ولی كمی بعد و با اتفاقاتی كه در این مجتمع رخ‌می‌دهد نوع نگاه ساكنان هر واحد از این ساختمان به زندگی و حتی روابط زناشویی تغییر می‌كند.

در این سریال مجموعه‌ای از بازیگران نام‌آشنای سینما و تلویزیون هنرنمایی می‌كنند. یكی از آنها رضا داوودنژاد است. او درباره نقشش در سریال بچه‌ها نگاه می‌كنند می‌گوید: من در این سریال نقش مردی به نام امیر را بازی می‌كنم كه در واقع كوچك‌ترین داماد خان‌بابا (با بازی آتیلا پسیانی)‌ است. امیر ساكن یكی از واحدهای مجتمع مسكونی عمه خانم و خان‌باباست.

بچه‌ها نگاه می‌كنند

او درباره شخصیت امیر می‌گوید: در این سریال، مخاطب نقش متفاوتی از من خواهد دید. امیر شخصیتی است كه به دلیل كار همسرش یعنی شیرین ـ كه سمیرا ذكایی نقش او را بازی می‌كند ـ مجبور است تمام ساعات روز را در خانه و كنار فرزندش سپری كند.

سیدعلی صالحی هم از دیگر بازیگران سریال بچه‌ها نگاه می‌كنند است. او را پیشتر در سریال‌های قرارگاه مسكونی (ساخته جواد رضویان)‌ و عید امسال (سعید آقاخانی)‌ دیده‌ایم. او درباره نقشش می‌گوید: من در نقش حمید، دانشجویی شهرستانی ظاهر شده‌ام كه تمام فكر و ذهنش مسائل مربوط به تحصیل است. در واقع او خیلی متوجه اطرافش نیست.

صالحی كه در سریال شوق پرواز به كارگردانی یدالله صمدی ایفاگر نقش همرزم شهید بابایی است، می‌افزاید: امیدوارم این سریال در ایام نوروز نگاه مخاطبان را به خود جلب كند.

ببر دروازه دولاب وارد می‌شود!

میرطاهر مظلومی هم از دیگر بازیگران این سریال است.

او ایفاگر نقش نادر است. این بازیگر كه علاوه بر سینما و تلویزیون در حوزه نمایش‌های رادیویی نیز فعال است درباره شخصیت نادر می‌گوید: نادر شخصیتی است كه در رستوران پدر همسرش (خان بابا)‌ كار می‌كند. او با داشتن همسری وسواسی كه سارا خوئینی‌ها نقش آن را به عهده دارد، زندگی پرفراز و نشیبی را پشت سر می‌گذارد.

بچه‌ها نگاه می‌كنند

او كشتی‌گیر است و به این دلیل به ببر دروازه دولاب معروف است. علی مردانه هم از دیگر بازیگران این سریال است كه در نقش جوانی آبادانی و دانشجو به نام مسعود ظاهر شده است. با ورود مسعود به ساختمان خان‌بابا و عمه خانم، تغییراتی در نوع ارتباط ساكنان مجتمع به وجود می‌آورد. در این سریال كه علیرضا محمودی فیلمنامه آن را نوشته و احمد رفیع‌زاده نیز آن را بازنویسی كرده افشین احمدی (مدیر تصویربرداری)‌، امیر پرتوزاده (صدابردار)‌، آرمین اسماعیلی (طراح گریم)، سیامك مهمان‌دوست (تدوین)‌، صبا سیاهپوش (عكاس)‌، مجتبی وحیدی (مدیر تولید)‌ و علی هاشمی (دستیار اول كارگردان)‌ همكاری می‌كنند.

كار تصویربرداری این سریال 15 قسمتی از 29 دی در تهران آغاز شده و تاكنون بخش قابل توجهی از این سریال جلوی دوربین رفته است. این سریال قرار است در ایام نوروز از شبكه 2 سیما به آنتن پخش سپرده شود.

سینما و تلویزیون تبیان


عطا فرزانه / جام جم