تبیان، دستیار زندگی
پایان مرحله مقدماتی لیگ بسکتبال غرب آسیا در گروه"ب"؛ ساجس قهرمان شد صنام سوم درپایان آخرین روز از مرحله مقدماتی لیگ باشگاه های غرب آسیا تیم ساجس با شکست صنام با نتیجه 73 بر 65 قهرمان شد و صنام در جای سوم قرار گرفت.  قبل از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار منهای فوتبال 08/12/1384

پایان مرحله مقدماتی لیگ بسکتبال غرب آسیا در گروه"ب"؛

ساجس قهرمان شد صنام سوم

درپایان آخرین روز از مرحله مقدماتی لیگ باشگاه های غرب آسیا تیم ساجس با شکست صنام با نتیجه 73 بر 65 قهرمان شد و صنام در جای سوم قرار گرفت.

قبل از این بازی آرامکس با نتیجه 83 بر 71 الجیش را شکست داد تا با قبول یک شکست در جای دوم قرارگیرد.

صنام در دیدار با ساجس بیش از اندازه محافظه کارانه بازی کرد و بازیکنان این تیم جسارت لازم برای گلزنی را نداشتند. صنامی ها در این دیدار اشتباهات فراوانی را مرتکب شدند و مدام سعی داشتند توپ به کارتر برسانند و نهایتا شکست خوردند.

در این بازی ثابت شد که ساجس دوراز دسترس نیست اما صنام به این جهت که برنامه ای برای پیروزی برحریف نداشت، نصیبی جز شکست نبرد.

در این بازی " وارد" از ساحبس با کسب 28 امتیاز با ارزش ترین بازیکن انتخاب شد و پس از او "فادی خطیب" 20 امتیاز کسب کرد. در تیم صنام "کارتر" با 19 امتیاز،"جانسون" با 18 امتیاز،"عصری" با 14 امتیاز و "زندی" با 13 امتیاز پرامتیازترین بازیکنان بودند و به این ترتیب تیم صنام در پلی آف لیگ "وابا" باید با الجلاء سوریه در 15 اسفند ماه روبه رو شود و آرامکس اردن حریف صبا باتری در 22 اسفند ماه خواهد بود .

درپایان این مرحله ازرقابت ها"ساترفیلد" از ساجس به عنوان بهترین پاس دهنده و "موسی نبی پور" به عنوان بهترین ریباندرمعرفی شدند.

شجاعت قانع، قهرمان پیكارهای شطرنج روسیه شد

خبرگزاری فارس: شجاعت قانع عضو تیم ملی شطرنج ایران، در جریان پنجمین دوره مسابقات شطرنج جدول استاد بزرگی روسیه، توانست با 7 امتیاز عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را از آن خود سازد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته و در پایان دور نهم، قانع در برابر سرگئی پلاتوف استاد فیده شطرنج روسیه توانست با نتیجه مساوی حریف خود را متوقف ساخته و با كسب 7 امتیاز علاوه بر كسب عنوان نخست و جام قهرمانی این مسابقات، به دومین نورم استاد بزرگی خود دست یابد.

براین اساس، شطرنج بازان صربستان و اوكراین در رده های دوم و سوم جدول قرار گرفتند.

این مسابقات با حضور 10 شطرنج باز (استاد بزرگ و استاد بین الملل) از كشورهای بلغارستان، اوكراین، صربستان و مونته نگرو، روسیه و ایران به شكل دوره ای در منطقه آذوف مسكو جریان داشت.

پیش از این شجاعت قانع در جریان مسابقات بین المللی 2004 بلغارستان توانسته بود به اولین نورم استاد بزرگی خود خود دست یابد.

نخستین دوره مسابقات فوتبال دستی تهران برگزار شد

نخستین دوره مسابقات فوتبال دستی قهرمانی تهران با قهرمانی تیم شهید کاظمی به پایان رسید.

در این دوره از مسابقات 110 ورزشکار در قالب 55 تیم مسابقات خود را به صورت دو حذفی در ورزشگاه شهید موگویی برگزارکردند که درپایان تیم شهید کاظمی متشکل از پوریا اسکندری و امیرعباس قلیچ لو درجای نخست قرار گرفت. تیم تختی مرکب از امیر و مازیار خانی دوم شد و تیم فریدون با فریدون قاسمیان و غلامرضا رشیدیان سوم شدند. نفرات برتر این رقابت ها برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور که سال آینده در اصفهان برگزار می شود انتخاب شدند.

مسابقات جام جهانی ژیمناستیک مردان - تهران

ورود تیمها ازفردا آغاز می شود

تیمهای شرکت کننده درمسابقات جام جهانی ژیمناستیک از هشتم اسفند ماه وارد کشور می شوند.

جام جهانی رده بی مردان از 12 اسفند ماه به میزبانی کشورمان ودرمجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش ارمنستان اولین تیمی خواهد بود که به همراه ملی پوشان ایرانی در روزهشتم اسفند ماه وارد کشورمی شود. 18 کشور برای حضور دراین مسابقات اعلام امادگی کرده اند که ازفردا تا روز 11 اسفند ماه به ترتیب وارد تهران خواهند شد.

گفتنی است فدراسیون ژیمناستیک دوست کامل از 6 وسیله حرکاتی این رشته را برای این مسابقات درنظر گرفته که یک ست آن برای مسابقه درسالن دوازده هزار نفری آزادی نصب شده و یک ست برای تمرین درنظرگرفته شده است.

لازم به ذکر است: ترکیب تیم ملی ایران در این دیدارها بعد ازبازگشت از اردوی ارمنستان مشخص ومعرفی می شود.

استارت تور دوچرخه سواری در تفتان

تور دوچرخه سواری تفتان از امروز در منطقه تفتان شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان استارت می خورد.

از کرج در این تور 12 تیم داخلی و دو تیم خارجی به مدت 7 روز با هم به رقابت خواهند پرداخت . دتیمهایی از استانهای کرمان ، تهران ، خراسان جنوبی، کرج ، آذربایجان ، گلستان و سیستان و بلوچستان ودو تیم از افغانستان و پاکستان در این رقابتها حضور دارند.

لیندرسرمربی آلمانی تیم ملی ازمیان شرکت کنندگان رقابتهای مذکور نفرات برتر را انتخاب و به اردوی تیم ملی دعوت خواهد کرد.

گفتنی است ؛ تیم پاکستان از روز گذشته تمرینات خود را در زاهدان آغاز کرده و تیم افغانستان امروز وارد زاهدان خواهد شد.

مجمع فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد

نایب رییس، دبیر، خزانه‌دار، كارشناس خبره و بازرس برگزیده شدند

ریاحی ابقا شد و فلاحتی‌نژاد رای اعتماد گرفت

در مجمع سالانه فدراسیون وزنه‌برداری داراب ریاحی به عنوان نایب رییس این فدراسیون ابقا شد و عبدالله فلاحتی‌نژاد برای احراز پست دبیری از مجمع رای اعتماد گرفت.

مجمع سالانه فدراسیون وزنه‌برداری به منظور انتخاب نایب رییس، دبیر، خزانه‌دار، كارشناس خبره و بازرس صبح امروز در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

در این مجمع كه چهل نفر از روسای هیات‌ها، نمایندگان سازمان تربیت بدنی، كمیته‌ی ملی المپیك، وزارت علوم، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و مربیان، ورزشكاران و باشگاه‌های مختلف حضور داشتند عملكرد یك ساله‌ی فدراسیون وزنه‌برداری مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این نشست پس از گزارش مالی خزانه‌دار فدراسیون، بودجه‌ی سال 1385 كه پیش از این به سازمان تربیت بدنی اعلام شده مورد تصویب قرار گرفت.

این مجمع در ادامه‌ی كار خود به بررسی آیین‌نامه‌های كمیته‌های مختلف فدراسیون پرداخت و پس از آن رای‌گیری برای انتخاب كادر اجرایی فدراسیون صورت گرفت كه طی آن داراب ریاحی با 38 رای در پست نایب رییسی ابقا شد، عبدالله فلاحتی‌نژاد با 27 رای برای چهار سال به عنوان دبیر فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد، حمیرا مقسمی با 34 رای خزانه‌دار فدراسیون شد و تقی روحانی با 31 رای به عنوان كارشناس خبره‌ی فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد.

همچنین از سوی سازمان تربیت بدنی حسین خوش نظر به عنوان بازرس فدراسیون برگزیده شد. در ادامه‌ی این مراسم كاپ‌های قهرمانی به سه تیم برتر لیگ وزنه‌برداری در سال 83 اهدا شد.

تیم‌های پیام ارتباطات، سایپا و راه‌آهن عنوان‌های اول، دوم و سوم لیگ سال 84 را كسب كرده بودند.

ریاست مجمع فدراسیون وزنه‌برداری را جمشید تقی‌زاده معاونت اشتغال سازمان تربیت بدنی بر عهده داشت كه در ابتدای این مجمع با اشاره به اهمیت هیات‌ها بر تقویت هر چه بیشتر هیات‌های ورزشی در سال آتی تاكید كرد.

وی در سخنان خود گفت: مشاركت كم مردم كشورمان در بخش همگانی باعث شده تا ورزش قهرمانی نیز تضعیف شود و از این پس با تفكرات رییس جدید سازمان تربیت بدنی امیدواریم كه با حمایت هر چه بیشتر هیات‌های ورزشی شاهد رشد ورزش كشور در بخش قهرمانی باشیم. به عقیده‌ی من سال 85 سال بهار ورزش برای هیات‌های ورزشی است.

در ادامه‌ی این مجمع علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری از تدوین برنامه‌ی بیست ساله‌ی این فدراسیون خبر داد.