تبیان، دستیار زندگی
جواد کاظمیان پرفراز و نشیب ترین بازیکن لیگ است. یک روز برابر بایرن مونیخ آنقدر خوب بازی می کند که گویی یک چیزی فراتر از فوتبال ما است، روزی هم برابر شموشک آنقدر بد است که انگار تازه فوتبال را شروع کرده اما کاظمیان که چند سال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاظمیان: آخر فصل حتماً از پرسپولیس می روم !

جواد کاظمیان پرفراز و نشیب ترین بازیکن لیگ است. یک روز برابر بایرن مونیخ آنقدر خوب بازی می کند که گویی یک چیزی فراتر از فوتبال ما است، روزی هم برابر شموشک آنقدر بد است که انگار تازه فوتبال را شروع کرده اما کاظمیان که چند سال پیش پدیده آسیا شد و این روزها هم به گواه کارشناسان بهترین بازیکن پرسپولیس در لیگ استچرا این قدر بالا و پایین دارد؟

سفره دل جواد باز شد و برای ما درددل کرد، بخوانید حرف هایش را:

بودیم به اول فصل که با باشگاه درگیر بودی!

اصلاً درگیری نبود، من یک مقدار مشکلات روحی داشتم با علی آقا هم حرف زدم او هم حق را به من داد، من خانه ام را عوض کرده بودم، نیاز به پول داشتم واقعاً آن روزها شرایط خوبی نداشتم.

در این چند سال فراز و نشیب زیاد داشتی!

بله، واقعاً در این سه سال که در پرسپولیس بودم خیلی عذاب کشیدم حاشیه، حاشیه! واقعاً خسته شده بودم، پرسپولیس پرحاشیه ترین تیم دنیا است.

ولی چند ماهی است که بهتر کار می کنی!

من توانایی زیادی دارم. روزهای اول مربیان مرا در پست های مختلف آزمایش می کردند، هافبک راست، پیستون راست و مهاجم، من قبلاً هم به علی آقا گفتم که در پست مهاجم راحت تر هستم ضمن اینکه 2-4-4 خوراک من هافبک راست است ولی رفته رفته بهتر شدم.

البته بیشتر انگیزه تو به خاطر تیم ملی است!

انگیزه همه به خاطر تیم ملی است، تیم ملی افتخار است، ضمن اینکه من پنج سال است عضو تیم ملی هستم و به این راحتی جایم را از دست نمی دهم.

یعنی خودت را تحمیل می کنی؟

تحمیل که نه ولی کاری می کنم که حتماً باشم من نمی خواهم جام جهانی را از دست بدهم.

خیلی کم گل می زنی؟

من نسبت به سال پیش بیشتر هم گل زدم، آمار این را نشان می دهد اما خب واقعاً موقعیت پیش نمی آید.

چرا همیشه مثل روز بازی مقابل بایرن نیستی؟

حساب آن بازی با بقیه بازی ها جداست البته من سعی می کنم همیشه خوب باشم اما خب بایرن قابل قیاس با تیم های دیگر نیست.

ماگات هم خیلی از تو خوشش آمد!

شنیدم اما خب من هم دوست دارم یک روز در بایرن بازی کنم البته اگر نشد حتماً به تیم های دیگر می روم.

چرا در پرسپولیس این قدر دعوا و کتک کاری است؟

نه دعوا وجود داردو نه کتک کاری، در پرسپولیس از کاه کوه می سازند، کافی است به یکی بگویی چرا به من پاس ندادی همین می شود سوژه!

ضمن اینکه پولت را نگرفتی!

یک سال هیچی نگرفتم که آخر پانزده میلیون بگیرم ؟ قسط اول من 75 میلیون بود من هم گفتم همه پولم رامی خواهم نه این پانزده میلیون را. واقعاً ما مشکل داریم.

پس عشق به پیراهن و...؟

اگر عاشق نبودم یک نیم فصل بدون دریافت یک ریال بازی نمی کردم، در پرسپولیس فقط به عشق پروین و این مردم بازی می کنیم وگرنه کسی پولی نگرفته.

پشیمان نیستی که در پرسپولیس ماندی؟

نه من خودم تصمیم گرفتم که بمانم پس ناراحت هم نیستم ولی خب آخر فصل حتماً می روم، مقصد من هم آلمان است. امسال باید می ماندم.

چرا به صباباتری و پاس و تیم های دیگر نرفتی، وضعیت آنها که بهتر بود؟

من پیراهن پرسپولیس را با هیچ تیمی عوض نمی کنم، گفتم در ایران فقط پرسپولیس ولی قصد بعد من آلمان است.

حالا چرا آلمان؟

فوتبال ما در این کشور جا افتاده، بازیکنان ایرانی آنجا خوب کار کردند. شرایط بوندس لیگا نسبت به جاهای دیگر خیلی بهتر است، فعلاً با آلمان شروع می کنم اما خودم لیگ اسپانیا و ایتالیا را دوست دارم.

در جدیدترین حرف هایت گفتی پرسپولیس قهرمان می شود!

من دروغ نگفتم، اگر همه بازی ها را ببریم و تیم های بالای جدول هم امتیاز بدهند حتماً ما قهرمان می شویم ضمن اینکه من اطمینان دارم سایپا و استقلال امتیاز می دهند.

حضور آری هان را چطور می بینی؟

آری هان یک مربی بزرگ است اما در گذر زمان باید او را دید، باید به آری هان کمک کرد، من خودم فکر می کنم می توانم برای او مؤثر بازی کنم چرا که او یک هلندی است و هلندی ها روش هجومی را را دوست دارند.

یعنی ترکیب این دو جواب می دهد؟

صددرصد، پروین فوتبال ایران را خوب می شناسد، تجربه بالایی دارد، پرسپولیس در کف دست اوست، آری هان هم مربی بزرگی است او اگر از تجربیات پروین بهره بگیرد موفق می گردد.

حرف آخر؟

امیدوارم بتوانم در لیگ شش گل دیگر بزنم تا شایستگی خودم را بیشتر نشان بدهم.