تبیان، دستیار زندگی
استقبال از بهار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقبال از بهار


شهردار منطقه 19 در نشست خبری پایان سال خبر داد: افزایش 5/2 برابری ساخت ابنیه در سال 89

شهردار منطقه 19

آخرین نشست خبری شهردار منطقه 19 در سال 89 با حضور جمعی از خبرنگاران خبرگزاری ها ،  نشریات و حوزه صدا و سیما به منظور بررسی عملکرد شهرداری در سال 89 و برنامه های سال آینده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این نشست شهردار منطقه با اشاره به افزایش 5/2 برابری ابنیه منطقه نسبت به سال 88  گفت: مجموعه ابنیه منطقه 19 در سال گذشته 5900 متر مربع بوده که امسال به 14700 متر مربع به منظور افزایش سرانه های ورزشی، فرهنگی ، اجتماعی و سایر اماکن رسیده است.

مهندس عباداله فتح الله همچنین به افزایش 50 درصدی درآمد منطقه اشاره کرد و افزود: در بعد صدور پروانه و شهرسازی نیز تعداد پروانه های صادره از 310 مورد در سال گذشته به 516 مورد در سال جدید ارتقا پیدا کرده و این به معنای افزایش کار و اشتغال در این منطقه بوده است.

شهردار منطقه همچنین از افزایش معابر ساخته شده در سال 89 خبر داد و گفت: در مقایسه با سال گذشته معابر این منطقه از 7 هکتار به 5/10 هکتار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با افتتاح قطعه نخست بلوار شقایق و قطعه آخر بزرگراه شکوفه، غربی ترین و شرقی ترین معابر منطقه به هم اتصال یافت که در نتیجه آن ضمن ایجاد سهولت دسترسی شهروندان به نقاط مختلف منطقه با کاهش ترافیک مواجه بودیم.

به گفته فتح اللهی افزایش سرانه های فضای سبز و فرهنگی از دیگر نتایج درخشانی است که در کارنامه سال 89 این شهرداری ثبت شد و حسن ختام آن حضور مقام معظم رهبری طی هفته گذشته در منطقه 19 و عیدانه ایشان هدیه 220 هکتاری پادگان قلعه مرغی به منظور ساخت بوستان ولایت به مردم ولایت دوست منطقه دانستند.

وی در ادامه به اقدامات اجرایی طرح استقبال از بهار در این منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه 19 دارای 3 محور فرامنطقه ای شامل محور شهید کاظمی، محور تندگویان از پل حق شناس تا عوارضی قم و محور آزادگان است. در طرح استقبال از بهار مسئولیت محور آزادگان برعهده معاونت فنی و عمرانی شهرداری مرکز است و معاونت فنی عمرانی منطقه همکاری می کند تا با دقت و کیفیت بالا کار انجام شود.

شهردار منطقه 19

محور تندگویان نیز بر عهده معاونت شهری و فضای سبز مرکز است. بویژه مساحت 60 هکتار از پادگان قلعه مرغی با تدبیر شهردار تهران بهار 90 آماده خواهد شد تا این دژ تاریخی و نظامی به پارک زیبایی برای بهره برداری مردم تبدیل شود اما مسئولیت محور شهید کاظمی از پل شهید سروری تا میدان جهاد و عوارضی قم برعهده همکاران خدمات شهری این منطقه است که با همکاری نواحی تلاش می کنند تا امور محوله را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

فتح اللهی محله نعمت آباد را به عنوان محله منتخب در طرح استقبال از بهار معرفی کرد و گفت: این محله به همت شهرداری ناحیه 3 و خدمات شهری آراستگی و زیبایی خود را پیدا  می کند.

شهردار منطقه با بیان اینکه شهرداری این منطقه در سال 89 موفق به ساماندهی کانونهای ترافیک ساز شده است گفت: این کانونها در واقع مرکز خرید و فروش خودرو بودند که شهرداری منطقه با اجرای راهکارهای مؤثر موفق به ساماندهی آنها شد.

فتح اللهی با اشاره به ساماندهی بازارچه عبدل آباد گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاستهای شهرداری تهران ساماندهی بازارهای شکل گرفته و ارتقاء سطح معیشت مردم است این شهرداری با اجرای یک کارجهادی و مطالعه کارشناسی توانست بازارچه احسانی را ساماندهی کند.

در این راستا با جمع آوری دستفروشان و اجرای طرح سنگفرش در این معبر،  تردد شهروندان سهل تر شده و خریداران با امنیت خاطر بیشتری به تأمین مایحتاج خود در این بازار می پردازند.

براساس این گزارش در پایان این نشست برنامه پرسش و پاسخ بین شهردار منطقه و خبرنگاران برگزار شد.

پیش از آغاز برنامه خبرنگاران در یک تور سه ساعته از برخی پروژه های مهم منطقه در سال 89 بازدید کردند. بر اساس این گزارش،آخرین قطعه ساخته شده بلوار شکوفه و میدان شهریار، مجموعه ورزشی شهید باکری، تالار یاس شهید کاظمی، گشتگاه احسانی، پارکینگ مکانیزه شهرداری ، مجموعه فرهنگی و آموزشی و سرای محله شریعتی شمالی و بوستان در دست احداث ولایت از پروژه هایی بود که توسط خبرنگاران بازدید شد.

عباس عباس زادگان

بخش اجتماعی تبیان