تبیان، دستیار زندگی
فیلم "غاز وحشی" غاز وحشی" بر فراز آسمان جشنواره فیلم "تیبورون" آمریکا فیلم سینمایی "غاز وحشی" به کارگردانی "محمود رضا ثانی" به بخشی مسابقه جشنواره فیلم تیبورون راه یافت. به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر"، فیلم "غاز وحشی" ساخت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین حضور بین الملل فیلم "غاز وحشی"

غاز وحشی" بر فراز آسمان جشنواره فیلم "تیبورون" آمریکا

فیلم سینمایی "غاز وحشی" به کارگردانی "محمود رضا ثانی" به بخشی مسابقه جشنواره فیلم تیبورون راه یافت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر"، فیلم "غاز وحشی" ساخته محمودرضا ثانی به بخش مسابقه جشنواره فیلم "تیبورون در سانفرانسیسکو ی آمریکا راه یافته است.

این فیلم محصول سازمان توسعه سینمایی سوره است و در آن بازیگرانی چون: افشین بیاناتی و محمود نقیبیان به ایفای نقش می پردازند. داستان فیلم، درباره دو سرباز ایرانی و عراقی در مرزی دور افتاده است که ارتباط آن دو با غازی زخمی و مهاجر را به تصویر می کشد. این نخستین حضور بین المللی فیلم "غاز وحشی" است که در یان جشنواره به نمایش در می آید.

"محمود رضا ثانی" پیش از این توانست نشان بین المللی جشنواره "زواتینی" که تندیس قدیمی ترین دوربین فیلمبرداری جهان است را برای فیلم کوتاه اش با نام "سیامو" به خود اخصاص دهد.

جشنواره فیلم "تیبورون" از 9 لغایت 17 مارس (8 لغایت 26 اسفند ماه) در شهر سانفرانسیسکوی آمریکا برگزار می شود.

نمایشگاه عکس "چشم تاریخ" در خانه عکاسان ایران

هشتاد و هشتمین دوره نمایشگاه عکس خانه عکاسان ایران با عنوان " چشم تاریخ "، یکشنبه هفتم اسفند ماه سال جاری، افتتاح می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر"، در این دوره از نمایشگاه خانه عکاسان ایران، قریب به 70 قطعه عکس رنگی از هنرمند عکاس "اکبر ناظمی" عکاس و مستند ساز مقیم کشور کانادا با موضوع انقلاب 1357 به نماش در خواهد آمد.

" اکبر ناظمی " از دوران انقلاب اسلامی، 4 هزار عکس تهیه کرده و یکی از نخستین دریافت کنندگان جایزه عکاس فرهنگی در ایران است.

گفتنی است، نمایشگاه عکس "چشم تاریخ" ساعت 16 روز یکشنبه 7 اسفند ماه جاری افتتاح و تا 28 اسفند ماه در معرض دید عموم علاقمندان قرار خواهد داشت وهمزمان از طریق آدرس اینترنتی HTTP://WWW.IRANIPC.COM  قابل رویت است.

علاقمندان جهت بازدید میتوانند روزهای شنبه تا چهار شنبه از ساعت 9 الی 19 و روز پنجشنبه 9 الی 14 به این نمایشگاه واقع در انتهای غربی خیابان سمیه "خانه عکاسان ایران" بازدید کنند.

"استیگماتا" در خانه فیلم ایران

فیلم سینمایی "استیگماتا" ساخته "روپرت وین رایت" با بازی "پاتریکا آرکویت و گابریل برن" از 6 لغایت 10 اسفند ماه جاری درخانه فیلم ایران (شب فیلمنامه) به نمایش در می آید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر"، این فیلم محصول 99 بوده و فیلمنامه آن نوشته مشترک "تام لورنز و ریک هیچ" است.

گفتنی است، فیلم سینمایی "استیگماتا" به مدت 100 دقیقه و در سانس های 16 و 30/18 روزهای یاد شده در سالن کوچک حوزه هنری، واقع درتقاطع حافظ و سمیه به نمایش گذاشته می شود.

پوستر "اسماءالحسنی" این بار در تبریز به نمایش گذاشته می شوند

به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، نمایشگاهی از پوسترهای اسمی الحسنی در مجموعه فرهنگی ، هنری سینما قدس تبریز برپا شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر"، این نمایشگاه که پیش از این درگالری ها و مراکز مختلفی در تهران و چند شهرستان دیگر برگزار شد، از 6 اسفند ماه برپا شده وتا 11 اسفند ماه جاری ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت 9 الی12 و 15 الی 19 به سینما قدس تبریز، واقع در چهارراه شریعتی مراجعه کنند.

اخبار کوتاه از مراکز استانی حوزه هنری

* نمایشگاه کاریکاتوربا عنوان "گل یخ" شامل 20 اثر با موضوعات اجتماعی از "واحده قاسم زاده" و "سارا اردویی" از 6 لغایت 14 اسفند ماه جاری در حوزه هنری استان آذربایجان غربی برپاست.

* کاروان 20 نفری کانون عکاسان حوزه هنری استان کردستان برای عکاسی از طبیعت اورامانات تخت به آن منطقه اعزام می شوند تا طی سفر 2 روزه خود از زمستان سپید پوش این مناطق لحظاتی را به ثبت برسانند. گفتنی است این سفر از 7 اسفند ماه جاری آغاز می شود. این سفر از 7 اسفند ماه جاری آغاز می شود.

* بخش صوتی فیلمخانه حوزه هنری استان خراسان رضوی با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری راه اندازی شد. علاقمندان به هنر موسیقی و فیلم خانه حوزه هنری استان خراسان رضوی بهره مند شوند.

* نمایشگاه "باتیک" (چاپ روی پارچه) اثر "مریم عطار حمیدی" شامل 40 اثر در ابعاد مختلف کارت پستال و آثار حجمی از 6 لغایت 16 اسفند ماه جاری در حوزه هنری استان گیلان برپاست.

لینک ها :

نمایش فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم فجر در حوزه هنری به تاخیر افتاد

اخبار کوتاه حوزه هنری