تبیان، دستیار زندگی
شاید کلمه شیطان پرستی زیاد به گوشمان خورده باشد، اما باورمان نشود که عده‌ای با این تفکر و گرایش در جامعه ایرانی زندگی می‌کنند. حتی بسیاری از کسانی که به این امر گرایش پیدا می‌کنند شاید به هیچ وجه ندانند که وارد چه گروه هایی شده‌اند و مجبور به انجام چه کا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیطان پرستی، یک معضل وارداتی

نمادهای شیطان پرستی

شاید کلمه "شیطان پرستی" زیاد به گوشمان خورده باشد، اما باورمان نشود که عده‌ای با این تفکر و گرایش در جامعه ایرانی زندگی می‌کنند. حتی بسیاری از کسانی که به این امر گرایش پیدا می‌کنند شاید به هیچ وجه ندانند که وارد چه گروه هایی شده‌اند و مجبور به انجام چه کارهایی خواهند شد.

در خصوص آغاز و علت گرایش به شیطان پرستی کاظم اصغری، دکترای توسعه اجتماعی اظهار داشت: ریشه شیطان پرستی به قرن 20 و قبل از آن بر می‌گردد و از مذاهب اروپایی نشات می‌گیرد. مذهب شیطان گرایی نیز مانند سایر مظاهر مدرنیسم غربی به ایران وارد شده و به عنوان یک معضل وارداتی در جامعه ما مطرح شده و با سایر سنت‌های ما در تضاد قرار گرفته است.

وی علت سوق پیدا کردن افراد مختلف جامعه اسلامی را در اولین نکته دور شدن از خداوند و نزدیک شدن به شیطان مطرح کرد و افزود: گرایش به این پدیده در بین جوامع اسلامی بیشتر از گذشته مد نظر قرار گرفته است و تعداد گروه‌های شیطان پرستی شناسایی شده در ایران بیش از 50 گروه است.

اگر به فرزندانمان از سنین کودکی کم توجهی کنیم و پاسخ نیازهای روانی مادی و روحی آن‌ها را جواب ندهیم این فرزندان در سنین بالاتر‌ به دنبال عنصری هستند که این نیاز آنها را پاسخ بدهد و به افرادی نابهنجار در جامعه تبدیل می‌شوند.

دکترای توسعه اجتماعی تصریح کرد: از جمله کارهایی که شیطان پرستان برای خود آزاد می‌دانند، مجاز بودن در مصرف هر گونه مواد مخدر، روابط جنسی پر خطر، خوردن خون و ادرار، آزاد صحبت کردن موضوع مد نظر و ... است.  وی در ادامه تاکید کرد: اگر به فرزندانمان از سنین کودکی کم توجهی کنیم و پاسخ نیازهای روانی مادی و روحی آن‌ها را جواب ندهیم این فرزندان در سنین بالاتر‌ به دنبال عنصری هستند که این نیاز آنها را پاسخ بدهد و به افرادی نابهنجار در جامعه تبدیل می‌شوند.

استادیار دانشگاه پیام نور با بیان این‌که شیطان پرستی به طبقه خاصی از اجتماع تعلق ندارد، تصریح کرد: این موضوع در بین افراد پایین جامعه و سطح بالاتر نیز دیده می‌شود و از معضلاتی است که به جامعه‌ای برمی‌گردد و خانواده تنها به عنوان یک استارت برای شروع این عامل است.

از جمله کارهایی که شیطان پرستان برای خود آزاد می‌دانند، مجاز بودن در مصرف هر گونه مواد مخدر، روابط جنسی پر خطر، خوردن خون و ادرار، آزاد صحبت کردن موضوع مد نظر و ... است.

وی تصریح کرد: گروه‌های شیطان پرست در ایران به عنوان گروه‌های زیرزمینی و منحرف اجتماعی شناخته می‌شوند و حضور افراد در این گروه‌ها جرم محسوب می‌شود، هر چند در قوانین ما برای شیطان پرستی تعریف خاصی نشده است، اما نیروی انتظامی آن‌ها را به عنوان منحرف اجتماعی دستگیر می‌کند و تاکنون قوه قضائیه با این گروه‌ها تندی نکرده است و این واقعیت تلخ در جامعه ما در حال افزایش است.

بخش اجتماعی تبیان


منبع:ایسنا

اگر مایلید می توانید در بخش فیلم و انیمیشن  "شیطان پرستی، نمادها و عقاید (1) " را دانلود نمایید.

مطالب مرتبط :

شیطان پرستی در دانشگاه ها؟

 راز پرستش شیطان!

70 فرقه شیطان پرستی

علت جذب جوانان به شیطان پرستی