تبیان، دستیار زندگی
قرار بود در جلسه‌ اخیر، فیلم‌های اکران نوروزی مشخص شوند اما به‌دلیل اینکه چند فیلم، آماده نشده و به دست ما نرسیده، حال برای این موضوع قول روز دوشنبه را می‌دهیم. وی گفت: تاکنون 3 فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی، «اخراجی‌ها3» ساخته مسعود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بلاتکلیفی اکران نوروزی

سینما


بازهم اعلام رسمی فیلم‌های اکران نوروزی به تعویق افتاده و حالا مدعیان جدیدی برای حضور در این نوبت پرطرفدار به میدان آمده‌اند.

درحالی‌که از چهارشنبه این هفته اکران فیلم‌های نوروزی آغاز می‌شود، یکی از اعضای شورای صنفی نمایش گفت: برنامه‌ قطعی اکران نوروز، روز دوشنبه، (23 اسفند ماه) مشخص می‌شود. حبیب کاوش سخنگوی موقت شورای صنفی نمایش درباره جلسه این شورا به خبرگزاری‌ها گفت: قرار بود در جلسه‌ اخیر، فیلم‌های اکران نوروزی مشخص شوند اما به‌دلیل اینکه چند فیلم، آماده نشده و به دست ما نرسیده، حال برای این موضوع قول روز دوشنبه را می‌دهیم. وی گفت: تاکنون 3 فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی، «اخراجی‌ها3» ساخته مسعود ده‌نمکی و «زن‌هاشگفت‌انگیزند» ساخته‌ مهرداد فرید به‌عنوان 3 فیلم نوروزی انتخاب شده‌اند اما 2 فیلم دیگر روز دوشنبه اعلام خواهد شد و اطلاعات قطعی اکران نوروزی روز دوشنبه اعلام می‌شود. به گفته‌ کاوش، هنوز قرار‌داد هیچ‌یک از فیلم‌های نوروزی در شورای صنفی نمایش ثبت نشده و قرار است این اتفاق روز دوشنبه‌صورت بگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شورای صنفی جدید تاکنون 4یا5جلسه تشکیل داده است، توضیح داد: طی این جلسات هنوز هیچ انتخابی درباره‌ سمت اعضا صورت نگرفته و بنابر آن است که به‌طور موقت بنده به‌عنوان سخنگوی شورای جدید فعالیت کنم. در همین حال مهر هم خبر داد که فیلم سینمایی «پایان‌نامه» ساخته حامد کلاهداری یکی از گزینه‌های اکران نوروزی سال90 شد.

تاکنون 3 فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی، «اخراجی‌ها3» ساخته مسعود ده‌نمکی و «زن‌هاشگفت‌انگیزند» ساخته‌ مهرداد فرید به‌عنوان 3 فیلم نوروزی انتخاب شده‌اند اما 2 فیلم دیگر روز دوشنبه اعلام خواهد شد و اطلاعات قطعی اکران نوروزی روز دوشنبه اعلام می‌شود.

این فیلم در کنار گزینه‌های دیگری همچون «انتهای خیابان هشتم» به کارگردانی علیرضا امینی و «یکی از ما دو نفر» ساخته تهمینه میلانی به‌تازگی مشخص شده است. البته هنوز گروه نمایش‌دهنده فیلم، اعلام نشده است و عوامل فیلم در حال رایزنی هستند تا این موضوع به نتیجه برسد. پیش از این، نامی از پایان‌نامه برای نمایش در نوروز به گوش نمی‌رسید و عجیب است که در دقیقه 90 این فیلم به فهرست اکران نوروزی اضافه شده است. ازسوی دیگر اکران عمومی فیلم سینمایی «آتشکار» ساخته محسن امیر یوسفی در اصفهان متوقف شد.

به گزارش مهر، اکران عمومی این فیلم از چهارشنبه 17 اسفندماه در شهر اصفهان به دستور مدیرکل ارشاد این شهر متوقف شد. علیرضا سجادپور مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ برداشتن فیلم آتشکار از سینماهای اصفهان اظهار کرد: مدیران کل استان‌ها برای فیلم‌هایی که برایشان محدودیت سنی مشخص شده این اجازه را دارند که اگر مسئله‌ای در ارتباط با نمایش فیلم وجود داشت به ما اعلام کنند و با اجازه‌ ما مانع اکران فیلم شوند که در مورد آتشکار هم چنین اتفاقی به‌وجود آمد.

سینما و تلویزیون تبیان


همشهری