تبیان، دستیار زندگی
رییس سابق سازمان جاسوسی فرانسه به جرم حمایت از گروهك تروریستی منافقین و انتشار کتابی جعلی، از سوی دادگاه فرانسه محکوم و مجرم شناخته شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دادگاه پاریس محکوم کرد


رییس سابق سازمان جاسوسی فرانسه به جرم حمایت از گروهك تروریستی منافقین و انتشار کتابی جعلی، از سوی دادگاه فرانسه محکوم و مجرم شناخته شد.


منافقین

دادگاه سیته پاریس برای دومین بار ایوبونه، رییس سابق سازمان ضد جاسوسی فرانسه را به دلیل انتشار کتابی جعلی در مورد جداشدگان از گروهك تروریستی منافقین به پای میز محاکمه کشاند.

دادگاه مذکور که مرحله اول آن در 17 و 18 دسامبر 2009 در همین محل برگزار شده بود، به محکومیت شدید ایوبونه، سران گروهك تروریستی منافقین و رییس انتشاراتی "تیمه" رای داد.

در ادامه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، آمده است، به دنبال انتشار کتابی جعلی که از سوی این گروهك تروریستی گردآوری شده و به وسیله انتشارات تیمه به نام "ایوبونه" ثبت، نشر و توزیع شده بود، سه تن از کسانی که نوشته‌های جعلی و دروغین این کتاب به آنها نسبت داده شده بود، اقدام به شکایت از نویسنده و ناشر این کتاب كردند.

ایوبونه در طول سال‌های گذشته بارها به پادگان اشرف سفر کرده و در مراسم مختلف منافقین شرکت کرده بود و محتوای کتاب مذکور نیز عموماً مطالب منتشر شده در سایت‌های زنجیره‌ای منافقین است که پس از تدوین نهایی، نام رییس سابق سازمان جاسوسی فرانسه بر روی آن درج شده بود.

در دور اول دادگاه، ایوبونه و شرکت انتشاراتی تیمه محکوم شده و علاوه بر آن به شاکیان جزای نقدی پرداخت شد اما در پی اعلام حکم دادگاه، محکومین خواستار استیناف شده تا حکم صادر شده لغو شود و از طرفی دیگر شاکیان نیز استیناف خواستند چرا که از نظر آنان میزان محکومیت کم بوده و دادگاه پاریس می‌بایست این اقدام را شدیدتر محکوم می‌کرد.

مرحله دوم این دادگاه نیز از ساعت 14 عصر پنجشنبه 19 اسفند شروع شده و در ساعت 22 شب به پایان رسید و به محکومیت مجدد مزدور منافقین در دادگاه انجامید.

ایوبونه در طول سال‌های گذشته بارها به پادگان اشرف سفر کرده و در مراسم مختلف منافقین شرکت کرده بود و محتوای کتاب مذکور نیز عموماً مطالب منتشر شده در سایت‌های زنجیره‌ای منافقین است که پس از تدوین نهایی، نام رییس سابق سازمان جاسوسی فرانسه بر روی آن درج شده بود.

بر اساس این گزارش، پیشتر دادگاه مذکور در دسامبر 2009 ، ایوبونه، رئیس سابق سازمان ضد جاسوسی فرانسه را ضمن محکومیت شدید وادار به پرداخت جریمه نقدی و انتشار نامه «غلط کردم» در پر تیراژترین روزنامه‌های فرانسه كرد.

تا قبل از حکم قطعی دادگاه مذکور و در زمان اعلام حکم اولیه دادگاه، مسعود و مریم رجوی که مستقیماً وارد حمایت از «ایوبونه» شده بودند، با در اختیار گذاشتن هیئت وکلا، بیش از 600 تن از چماقداران تروریست خود را تحت عنوان ناظر و شاهد وارد محوطه دادگاه کرده و با فحاشی و برخورد فیزیکی قصد برهم زدن دادگاه و منصرف کردن شاکیان و تعدادی از افراد جداشده از منافقین را داشتند که ناکام ماندند.

بخش سیاست تبیان


منبع:ایسنا