تبیان، دستیار زندگی
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: وقتی موضوع تبلیغ ایام نوروز را با مراجع معظم تقلید مطرح کردم، به اتفاق تصریح کردند طلاب و روحانیون باید وقت‌های تلف شده را احیا کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر مراجع عظام درباره تبلیغ روحانیان در ایام نوروز

قرائتی

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: وقتی موضوع تبلیغ ایام نوروز را با مراجع معظم تقلید مطرح کردم، به اتفاق تصریح کردند طلاب و روحانیون باید وقت‌های تلف شده را احیا کنند

به گزارش مرکز خبر حوزه حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در نشست تبلیغ چهره به چهره ویژه ایام نوروزکه شب گذشته با حضور طلاب و فضلا حوزه در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد. با بیان اینکه «عید نوروز فرصت استثنایی برای مبلغین است» اظهار داشت: ماه‌های تبلیغی مرسوم بین مبلغین، ماه رمضان، محرم و صفر است که مخاطبین خاصی در آن شرکت می‌کنند اما در این میان عید نوروز یک فرصت است، برای کسانی که دارای خلاقیت و هنر هستند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: عید نوروز از امتیازهای ویژه ی برخوردار است، ویژگی اول آن این است که تمام طلبه‌ها هجرت می‌کنند ویژگی دوم آن برخورداری از فضای شاد و دل انگیز است که همه با سلایق مختلف در آن شرکت می‌کنند و سومین ویژگی آن این است که در تبلیغ ماه‌های محرم و رمضان معمولا مبلیغن را کسی نمی‌شناسد ولی در عید نوروز اکثریت افراد مبلغ را می‌شناسند.

وی به توصیه به مبلغان تصریح کرد: در تبلیغ عید نوروز با مخاطبین متنوعی روبه رو هستید، رنگ و لباس، فرهنگ و عقیده‌ها متفاوت است باید زبان دین را فهمید ومعارف اهل بیت (علیهم  السلام) را به مخاطبین با زبان ساده و دلنشین بیان کرد و نیز در این میان نباید از تفریحات مردم کم کرد.

وی گفت: مبلغین باید نحوه انتقال مطالب را تغییر دهند، باید تبلیغات کم ولی پر معنی باشد و دراین رابطه مبلغین، تبلیغ 7 دقیقه ی را تمرین کنند تا بتوانند در کمترین زمان پاسخ گویی شبهات باشند.

وی در پایان افزود: تعداد 500 جلد کتاب در موضوعات متنوع و برای سنین مختلف در اختیار مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم قرار داده شده است که متقاضیان می‌توانند به دفتر مجمع مراجع کنند و کتاب را دریافت کنند.

شایان ذکر است که نشست تبلیغ چهره به چهره در عید نوروز با پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح و توسط مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم اجرا می‌شود.