تبیان، دستیار زندگی
از تمام توان خود در جهت اعتلای بنیه اعتقادی و اجتماعی جامعه و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت موجبات رضایت حضرت بقیة‌الله‌ (علیه السلام) استفاده کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخواست آیت‌الله مقتدایی از روحانیون در تعطیلات نوروزی

مقتدایی

از تمام توان خود در جهت اعتلای بنیه اعتقادی و اجتماعی جامعه و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت موجبات رضایت حضرت بقیة‌الله‌ (علیه السلام) استفاده کنند.

متن این پیام که در اختیار مرکز خبر حوزه، قرار گرفته به شرح ذیل است:

قال‌الله‌تبارک تعالی: قُلْ هذِهِ سَبیلی‏ أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى‏ بَصیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنی

محضر مبارک حضرات آیات علما، فضلا،‌اساتید و طلاب محترم و معزز حوزه‌های علمیه و روحانیون گرانقدر.

همین افتخار بزرگ شما عزیزان را بس که از مصادیق این آیه کریمه و دارای مقام بلند و منصب داعی‌الله در ردیف شخص نبی گرامی اسلام ‌(صلی الله علیه و آله و سلم) هستید، در این آیه مبارکه گر چه سبیل را که دین حق و توحید ربوبی است مختص به پیامبر‌ (صلی الله علیه و آله و سلم) اسلام دانسته، اما داعی به این دین را تعمیم داده است به نبی مکرم اسلام و به همه کسانی که شانیت برای دعوت دارند که علمای بزرگوار اسلام هستند، همان‌ها که در حدیث نبوی ‌(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «العلماء امناء الرسل علی عباده». مفسر کبیر صاحب مجمع البیان می‌فرماید: «فی‌ هذه‌ الآیة دلالة علی فضل‌الدعاء الی‌الله و الی توحیده و فیها دلالة ایضاً علی انه ‌(صلی الله علیه و آله و سلم) یدعوا الی‌الله فی کل اوقاته». یعنی در مسجد‌الحرام در کنار کعبه یا در حجر اسماعیل یا در کوه صفا و مروه یا در بازار یا در کوچه‌های مکه و مدینه یا در مجالس، در همه حالات از دعوت دست بر نمی‌داشت، یکی از اساتید ما که از مراجع بزرگ زمان خود بود در منبر، در پایان درس به طلابی که  عازم تبلیغ ماه رمضان بودند می‌فرمود: در تبلیغ اکتفا نکنید به مسجد و بالای منبر بلکه در مجالس دید و بازدیدها، بر سر سفره‌های غذا در مجالس میهمانی و رفت و آمدها، تبلیغ کنید، حدیث بخوانید و همه را به احکام و آداب و اخلاق آشنا کنید.

فرصت ایام نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها است تا روحانیون معظم و حوزویان محترم، با حضور در بین نزدیکان،‌خویشان و اقارب و دوستان خود در جلسات شادی و عید مبارکی، به تشویق و ترغیب آنها بر انجام فرائض خصوصاً اهتمام بر فریضه نماز، خلا‌های فرهنگی را جبران و با پاسخگویی به شبهات نسبت به کلام نورانی حق‌تعالی که فرمود: «وَ أْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلاة» و یا «أَنْذِرْ عَشیرَتَكَ الْأَقْرَبینَ». دین خدا را در جهت رشد و تعالی جامعه ادا نمایند.

لذا‌ از کلیه اساتید،  فضلا و طلاب گرانقدر می‌خواهم در این ایام با تمام ظرفیت در جهت اعتلای بنیه، اعتقادی و اجتماعی جامعه و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره جسته و بدینوسیله موجبات رضایت حضرت بقیة‌الله‌(علیه السلام) ارواح من سواء لتراب مقدمه الفدا را فراهم آورند.

مرتضی مقتدایی

مدیر حوزه‌های علمیه


منبع: حوزه نیوز