تبیان، دستیار زندگی
در مراسم اختتامیه جشنواره ملی بلوتوث‌های دینی و قرآنی كه هم‌زمان با اختتامیه منظومه جشنواره‌های قرآنی «آیات» برگزار شد، نفرات برتر نخستین جشنواره ملی بلوتوث‌های دینی و قرآنی معرفی شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برترین‌های نخستین جشنواره ملی بلوتوث‌های دینی و قرآنی معرفی شدند

نخستین جشنواره ملی بلوتوث های دینی و قرآنی

در مراسم اختتامیه جشنواره ملی بلوتوث‌های دینی و قرآنی كه هم‌زمان با اختتامیه منظومه جشنواره‌های قرآنی «آیات» برگزار شد، نفرات برتر نخستین جشنواره ملی بلوتوث‌های دینی و قرآنی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی، در مراسم اختتامیه جشنواره ملی بلوتوث‌های دینی و قرآنی كه در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، از نفرات برتر این جشنواره با اهدای جوایز و لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

اسامی نفرات برتر

بر اساس این گزارش، در بخش تصویری رده تولیدی، روشنك عباسی، برنده لوح تقدیر، تندیس جشنواره و كمك هزینه حج عمره، در بخش كلیپ مرتضی خسروی، برنده لوح تقدیر، تندیس جشنواره و كمك هزینه عتبات عالیات و همچنین محسن قاسمی به نمایندگی گروه محسنین برنده لوح تقدیر، تندیس جشنواره و كمك هزینه خرید دوربین عكاسی شدند.

در بخش صوتی، حسن مولی‌دوست به نمایندگی از موسسه تبیان قم، برنده لوح تقدیر، تندیس جشنواره و كمك هزینه حج عمره، حمید نادری به نمایندگی از كانون فرهنگی خادم‌الرضا، برنده لوح تقدیر، تندیس جشنواره و كمك هزینه خرید لپ تاپ و در بخش انیمیشن مجید اسماعیلی برنده لوح تقدیر، تندیس جشنواره و كمك هزینه حج عمره شدند.

در بخش تم و نرم‌افزار سعید رسول‌اف به نمایندگی از شركت ایده‌پردازی ژوبین به خاطر تولید نرم‌افزار موبایلی آیه‌های زندگی، برنده لوح تقدیر، تندیس جشنواره و كمك هزینه خرید لپ ‌تاپ و همچنین رده‌های بعدی هر رشته تا رتبه دهم در سه سطح تولیدی، تدوینی و گردآوری حائز مقام تقدیر و دریافت بن كارت الكترونیكی خرید كتاب و محصولات فرهنگی شدند كه توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شده است.

بیانیه هیئت داوران

همچنین به همین مناسبت هیئت داوران نخستین جشنواره ملی بلوتوث‌های دینی و قرآنی بیانیه‌ای صادر كرد كه متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم‌‌ها و آقایان؛ اساتید محترم و اهالی رسانه

جهان پیرامون ما در قرن حاضر بیش از هر دوره‌ای از حیات خود رازآلود و رمزگونه با ساكنان خود ارتباط برقرار می‌كند. پیچیدگی برقراری ارتباطات درون فردی، میان فردی و گروهی و نیز ارتباطات سازمانی از طرفی و نیز تغییر ساختارهای اندیشه‌ورزی در انسان معاصر و تعریف سازو‌كارهای غیر كلاسیك و پیچیده و حتی گاه برای تمركز، تفكر و داده‌پردازی و بررسی اطلاعات از طرف دیگر باعث شده است تا انسان معاصر بی‌آنكه بداند هر روز در معرض هجوم انبوهی از پیام‌های و اطلاعات مجازی می‌باشد.

در این عرصه پیچیده و شگفت‌انگیز كه ثانیه به ثانیه شكل و صورتی تازه برای رویارویی با انسان در درون خود متصور است، انتقال مفاهیم صحیح، متعالی و برگرفته از تعالیم الهی و مبتنی بر تعاریف دینی و الهی از انسان در كنار معرفی عرصه‌ها و پدیده‌های مجازی و مخربی كه به هر صورت در صدد محو انتقال چنین تعریفی هستند، عرصه‌ای بسیار دشوار، نفس‌گیر و در عین حال نیازمند خلاقیت و اندیشه‌ای بارور شده با چنین تعاریف و مفاهیمی است.

با این افق نخستین جشنواره ملی بلوتوث‌های دینی و قرآنی با هدف تجمیع، تولید و انتشار محتوای بلوتوثی سالم در جامعه در سه بخش آموزش، پژوهش و مسابقه آغاز به فعالیت نمود.

این جشنواره در مسیر برگزاری خود، با هدف قرار دادن موضوع انتشار بلوتوث‌های غیراخلاقی در جامعه، اهدافی چون مقابله با هجوم گسترده بلوتوث‌های مخرب و ضد دینی در سطح جامعه، حساس سازی خانواده‌ها و مردم نسبت به موضوع بلوتوث، ایجاد خودباوری و زمینه سازی در اقشار جامعه برای تولید محتوای دینی با استفاده از فناوری روز، ترغیب مردم به تولید محتوای دینی بلوتوثی، گردآوری، تولید و انتشار محتوای دینی اثرگذار، متناسب با نیازهای نسل جوان و ایجاد تحول در فرهنگ استفاده از بلوتوث را در دستور كاری خود قرار داد.

این جشنوراه همچنین در مسیر برگزاری خود و به منظور بستر‌سازی برای تحقق اهداف خود به برنامه‌ریزی برای آموزش ساخت بلوتوث، انجام پژوهش‌های لازم و برگزاری نشست‌هایی با صاحب‌نظران برای بررسی و تبیین وضعیت موجود مصرف بلوتوثی از منظر دینی، اجتماعی و روانشناسی اقدام نمود.

از سوی دیگر از آن‌جا كه هدف اصلی جشنواره تولید محتوای سالم جایگزین برای انتشار در فضای رسانه‌ای و سرگرمی جامعه بود؛ در بخش مسابقه، همه كاربران تلفن همراه كه بر روی گوشی موبایل خود فایل بلوتوثی (اعم از عكس، تم، فیلم و یا صوت) دینی و مذهبی داشتند، این امكان را به دست آوردند كه در این مسابقه شركت كنند كه این مهم با موضوعات قرآنی، دینی و دفاع مقدس در قالب‌های صوتی، تصویری، پاورپوینت، انیمیشن، فلش، تم و عكس محقق شد و حاصل آن دریافت نزدیك به 72 هزار عنوان اثر از سوی دبیرخانه این‌ جشنواره بود.

آثار رسیده پس از شناسنامه دارشدن به 67 هزار عنوان تقلیل یافت كه به مرحله داوری اولیه راه یافت. پس از سه مرحله داوری 200 اثر به مرحله نهایی راه یافته كه از نفرات برگزیده هر رشته در این مراسم تجلیل تقدیر به عمل خواهد آمد.

در پایان برخود واجب می‌دانیم از همه عزیزانی كه از ابتدای اجرای این طرح ما را حمایت و همراهی كردند سپاسگزاری كنیم.

تنظیم: هومن بهلولی