تبیان، دستیار زندگی
وگوی بازی های المپیک 2012 به مناقشه ای جدید میان ایران و انگلستان بدل شده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه چیز درباره لوگوی المپیک

المپیک لندن

لوگوی بازی های المپیک 2012 به مناقشه ای جدید میان ایران و انگلستان بدل شده و اظهارات نابخردانه نخست وزیر انگلستان ، موجی از نارضایتی را میان ایرانیان به همراه داشته است.

بنابه گزارش ها دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا گفته است که اگر ایرانی ها تصمیم بگیرند المپیک لندن را تحریم کنند جایشان خالی نخواهد بود!

یک اظهار نظر بی شرمانه از جانب نخست وزیر بریتانیا.او در گفت و گویی اعلام کرده است که ایرانی ها می توانند بازی های المپیک لندن را تحریم کنند و اصلا به لندن نیایند.

لوگو بازی های المپیک 2012 لندن توسط شرکتی به نام «وولف اولینز» طراحی شده . شرکتی چند ملیتی که با در خدمت داشتن  بیش از یکصد و پنجاه طراح در شهرهای نیویورک، لندن و دبی شعبه دارد . این شرکت  بجز طراحی لوگوی بازی های لندن   با شرکت های بنز و جنرال الکتریک و همچنین شهرداری نیویورک همکاری می کند. آنها البته سابقه طراحی لوگوی بازی های المپیک  2004 آتن را را هم در کارنامه داشته اند و ادعا دارند به واسطه همین پیشینه ورزشی توانستند طراحی لوگوی بازی های المپیک لندن را در اختیار بگیرند. شرکتی که البته در بیوگرافی سایت شان نکته شفافی  درباره صهیونیست بودن مالکینش وجود ندارد. اگرچه بسیاری از دیگر شرکت های زیر یوق صهیونیستان هم این ارتباط شان را علنی نمی کنند. تا آنچه افشارزاده درباره وابستگی شرکت طراح لوگو به فراماسونرهای صهیونیست گفته ، همچنان در هاله ای از ابهام باشد.

لوگو بازی های المپیک 2012 لندن توسط شرکتی به نام «وولف اولینز» طراحی شده . شرکتی چند ملیتی که با در خدمت داشتن  بیش از یکصد و پنجاه طراح در شهرهای نیویورک، لندن و دبی شعبه دارد

المپیک 2012

لوگوی طراحی شده این شرکت برای لندن که در تعریفش ، خودشان می گویند:« عبارت لندن 2012 و پنج حلقه المپیک که در رقم صفر قرار گرفته اند  ، تشکیل شده » بیش از 400 هزار دلار هزینه داشت و پس از معرفی لوگو در ژوئن 2007 عکس العمل های تندی نسبت به آن در کشور انگلستان صورت گرفت تا جایی که در نظرسنجی شبکه بی بی سی بیش از 80 درصد آرا کمترین نمره ممکن را به این لوگو دادند و روزنامه دیلی تلگراف هم با اعتراض شدید به لوگو برای حذف آن و تغییر عقیده کمیته برگزار کننده بازی ها بیش از 20 هزار امضا جمع آوری کرد. روزنامه سان هم لوگو را نقاشی از یک میمون ماکاک توصیف کرد و هزینه صرف شده برای آن را زیر سوال برد.

اما جالب تر وقتی است که اخبار مربوط به قصه رونمایی این نماد در سال 2007 بررسی شود . آن روزها روزنامه های معتبر انگلیسی با انتقاد از دولت وقت تونی بلر ، می نوشتند:« عده زیادی از یهودیان انگلستان تماس با رسانه ها خواهان تغییر این لوگو شده بودند چون به نظرشان  لوگو چیزی بجز صلیب شکسته رنگ شده نازی ها در جنگ جهانی دوم نیست .» و البته تعدادی از روزنامه ها هم معتقد بودند لوگو، تصویر لیزا سیمپسون -یکی از شخصیتهای سریال کارتونی خانواده سیمپسون - را در ذهن تداعی می کند .

اما تونی بلر ، یکی از طرفداران این لوگو بود و در رسانه ها بارها از آن دفاع کرد و در کنار آن لرد کو مدیر کمیته برگزار کننده بازی های المپیک لندن این لوگو را جذاب خواند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خبرآنلاین