تبیان، دستیار زندگی
هومن افاضلی سرمربی موقت تیم فوتبال امید پس از هدایت این تیم در دو دیدار مرحله مقدماتی المپیک لندن از این سمت کناره گیری کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفت و آمد بدون حکم

هومن افاضلی

هومن افاضلی سرمربی موقت تیم فوتبال امید پس از هدایت این تیم در دو دیدار مرحله مقدماتی المپیک لندن از این سمت کناره گیری کرد.

هومن افاضلی پس از دیدار برگشت تیم فوتبال امید در بیشکک مقابل قرقیزستان تصمیم خود را به اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم امید اعلام کرد. وی 30 بهمن ماه گذشته از سوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال و بصورت موقت و تا زمان انتخاب سرمربی جدید به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شده بود.

گفته می شود برخی مشکلات و اختلافات داخلی باعث کناره گیری پیش از موعد افاضلی از هدایت تیم فوتبال امید شده است. هادی طباطبایی مربی دروازه بان های تیم فوتبال امید خبر کناره گیری افاضلی از این تیم را تایید کرد و گفت: وی پس از کنفرانس خبری دیدار ایران و قرقیزستان تصمیم خود را به اعضای فنی اعلام کرد.

هومن افاضلی ابتدا به عنوان "تیم جمع کن" هدایت ملی پوشان امید را برعهده گرفت و سپس کمیته فنی بدون آنکه حکمی به وی بدهد او را سرمربی موقت کرد و در نهایت هم وی بدون اینکه استعفای کتبی بدهد از سرمربیگری تیم فوتبال امید کناره گیری کرد!

تیم فوتبال امید کشورمان خود را برای حضور در مرحله دوم مسابقات مقدماتی المپیک لندن که خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد ، آماده می کند. این تیم در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه یک بر صفر قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله بعد شد.

با خیلی‌ از افراد نمی‌توانستیم به مرحله بعد ‌صعود كنیم

مربی مستعفی تیم فوتبال امید گفت: معتقدم اگر خیلی افراد دیگر بالای سر این تیم بودند، الان به مرحله بعدی صعود نكرده بودیم.

هومن افاضلی با بیان اینكه پس از دیدار برگشت تیم فوتبال امید ایران برابر قرقیزستان از این تیم كناره‌گیری كرده،‌ در این‌باره اظهار كرد: در نشست خبری بعد بازی از تیم امید خداحافظی كردم. كناره‌گیری‌ام را شفاهی بیان می‌كنم چرا كه برای آمدنم حكمی نگرفته‌ بودم كه الان بخواهم استعفای رسمی بدهم.

وی در پاسخ به این سوال كه چرا چنین تصمیمی گرفتید، گفت: مگر زمانی كه آمدم كسی گفت چرا آمدید كه اكنون بخواهم بگویم چرا می‌روم. به هر حال با توجه به شرایط فعلی از مسوولیتم كناره‌گیری كردم. وظیفه من بردن تیم به مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی المپیك 2012 لندن بود كه خوشحالم با موفقیت انجام وظیفه كردم.

تیم ملی امید ایران

افاضلی گفت: بازی با قرقیزستان آخرین مرتبه‌ای بود كه بنده مربی تیم امید بودم. آنچه به عهده من بود انجام دادم. لازم است از تمام كسانی كه ما را یاری كردند هم تشكر كنم. انصاری‌ و عظیم‌زاده مشورت‌های خوبی به ما دادند. بیژن طاهری و هادی طباطبایی در كادر فنی و نیز ربیعی و خانبان تلاش زیادی انجام دادند. همچنین وظیفه دارم از كادر پزشكی، تداركات، سرپرست تیم و نیز از علی كفاشیان و فریدون معینی در فدراسیون هم تشكر می‌كنم. مسوولان فدراسیون به بنده اجازه دادند تا فرصت جدیدی برای خدمت به كشورم پیدا كنم.

وی خاطرنشان كرد: بالاترین تشكر را باید از بازیكنان تیم امید كرد كه همگی به خوبی مثل یك خانواده كنار هم زندگی كردیم. این بازیكنان شایستگی‌های بالایی داشته و مطمئن هستم می‌توانند به المپیك راه یابند. برای تیم امید آرزوی موفقیت می‌كنم.

مربی سابق تیم امید درباره علت تساوی با تیم قرقیزستان نیز گفت: ما با این تیم مساوی كردیم چون همه قرقیزستان بسیج شده بودند تا ما را شكست دهند. پس از جدا شدن قرقیزستان از شوروی سابق، شاید برای اولین مرتبه بود كه 15هزار نفر برای حمایت از تیم كشورشان به استادیوم می‌آمدند. همچنین معتقدم این تیم به شدت از سوی داور مسابقه حمایت شد. داور می‌توانست دو یا سه كارت قرمز مستقیم به بازیكنان حریف بدهد در حالی كه یك كارت زرد هم نداد! در صحنه‌ای یكی از بازیكنان‌شان مثل یك گل در محوطه جریمه شیرجه زد و توپ را گرفت اما داور به سادگی از آن گذشت.

وی در پاسخ به این سوال كه علت اخراج كادر فنی در این مسابقه چه بود نیز تصریح كرد: بیژن طاهری در صحنه‌ای كه بازیكنان دو تیم با هم درگیر شده بودند به داخل زمین رفت تا آنها را از هم جدا كند، او به دلیل ورود غیرقانونی به داخل زمین اخراج شد. در ادامه هم بنده به دلیل اعتراض‌هایی كه به قضاوت داور داشتم، از روی نیمكت اخراج شدم. تنها هادی طباطبایی تا پایان روی نیمكت ماند.

فرآوری - حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منابع - مهر و ایسنا