تبیان، دستیار زندگی
بالا رفتن دستمزد بازیكنان ورزش را نابود می‌كند امیدوارم فدراسیون وزنه برداری به حرفهای ما توجه كند معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی تاكید كرد: هیچ باشگاهی حق ندارد برای بازیكنان خود دستمزد غیر عرف تعیین كند. محمد عل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبارزه علی آبادی با دلالی در باشگاه ها

بالا رفتن دستمزد بازیكنان ورزش را نابود می‌كند
امیدوارم فدراسیون وزنه برداری به حرفهای ما توجه كند

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی تاكید كرد: هیچ باشگاهی حق ندارد برای بازیكنان خود دستمزد غیر عرف تعیین كند.

محمد علی آبادی در رابطه با افزایش غیر متعارف دستمزد برخی بازیكنان فوتبال از سوی باشگاه‌های لیگ برتری به خبرنگاران گفت: اگر احساس كنیم دلالی و دلال بازی به باشگاهی راه پیدا می‌كند، از حضورش در مسابقات لیگ برتر جلوگیری خواهیم كرد.

وی افزود: ما به شدت با وجود چنین روالی نه تنها در فوتبال بلكه در كل ورزش مبارزه خواهیم كرد و در حال تهیه‌ی برنامه‌ای هستیم كه بتوانیم چارچوب ورزش كشور را نیز حفظ كنیم.

رییس سازمان تربیت بدنی تصریح كرد: بالا رفتن دستمزد بازیكنان، مربیان و یا اجاره‌ بهای اماكن ورزشی آثار تخریبی‌اش بر ورزش شدید است و ورزش را به ورطه‌ی نابودی می‌كشاند. ما باید در همه‌ی مجموعه‌ی ورزش قیمت را به حدی برسانیم كه مردم با توجه به مشكلات معیشتی موجود، بتوانند در شرایط یكسانی از ورزش بهره‌مند شوند.

وی افزود: افزایش دستمزد در میان فوتبالیست‌ها سبب شده این موضوع در ورزش‌های دیگر نیز تاثیر داشته باشد و از طرفی بخش عمده‌ای از هزینه‌های ورزش به سوی فوتبال برود.

علی آبادی ادامه داد: فوتبال ورزش زیبایی است كه نه در ایران بلكه در تمام دنیا دارای علاقه‌مندان مخصوص به خود است و ما حمایت جدی از آن به عمل می‌آوریم.

وی تاكید كرد: امیدواریم با دستورالعمل‌هایی كه برای باشگاه‌ها صادر می‌شود پس از این ورزشكاران با شرایط معقول‌تری پا به میدان بگذارند و در حالی كه هیات‌های فوتبال در اقصی نقاط ایران با مشكلات جدی اعتبار مواجه هستند، پرداخت‌ها شكل منطقی به خود بگیرد.

علی آبادی در رابطه با دیدارهای تدارك دیده شده برای تیم ملی فوتبال به خبرنگاران  گفت: ما در حال دنبال كردن روندی هستیم كه با تیم‌های خوب دنیا دیدار تداركاتی برگزار كنیم. اولین دیدار تداركاتی نیز برابر كاستاریكا برگزار خواهد شد، تیم‌هایی كه در جام جهانی حضور دارند اكثرا درگیر دیدارهای تداركاتی‌اند و طبیعی است كه انجام مسابقه با آنها به سختی صورت پذیرد؛ اما بازی با تیم‌های خوب دنیا درگیر چند مشكل است كه یكی از آنها نیز به فدراسیون فوتبال بازمی‌گردد.

علی آبادی در پاسخ به این سوال كه گفته می‌شود قصد دارید رییس فدراسیون كشتی را تغییر دهید، پاسخ داد: هر زمان تغییری انجام شود آن را اعلام خواهیم كرد.

وی در رابطه با نشست مشترك با مسوولان فدراسیون وزنه‌برداری و كمیته‌ی ملی المپیك نیز  گفت: ما مذاكرات لازم را انجام دادیم؛ قطعا وضعیت موجود پس از این بهتر خواهد شد. ما با آقایان حرف‌هایمان را زده‌ایم و امیدواریم كه به آن توجه كنید.

رییس سازمان تربیت بدنی در پاسخ به این سوال كه با پایان نظام جامع تربیت بدنی و ورزش چرا قانون ورزشی كشور را به هیات دولت ارایه نمی‌كنید گفت: كار مطالعه تمام شده و این كار نیز انجام خواهد شد.