تبیان، دستیار زندگی
کمتر کسی است که در مورد فواید ورزش دوچرخه سواری چیزی نشنیده باشه شاید بدانید که دوچرخه سواری احساس جوانی در فرد ایجاد می کند و استرس را کاهش می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این دوچرخه را دیده اید؟


کمتر کسی است که در مورد فواید ورزش دوچرخه سواری چیزی نشنیده باشه شاید بدانید که دوچرخه سواری احساس جوانی در فرد ایجاد می کند و استرس را کاهش می دهد.


دوچرخه  بی سیم bicycle

با توجه به اینکه دوچرخه سواری یک فعالیت هوازی است، به ریه ها  که برای ارسال بیشترین میزان اکسیژن به داخل بدن منبسط می شوند کمک شایانی می کند همچنین برای قلب که برای انتقال این اکسیژن به تمام بدن ضربان سریع تری پیدا می کند ، مفید است قلب و ریه هایی قوی اساس تناسب اندام عمومی می باشد.

اما در مورد مضرات دوچرخه ها به چه مواردی می توان اشاره کرد؟

در سایت Gizmag در مورد دوچرخه جدیدی که قابلیت های جالبی دارد بحث شده که گفتگوی خود را با پرسشی شروع کرده است

آیا شما در زمان دوچرخه سواری با دنده های مختلف  که دور قاب دوچرخه پیچیده شده است و سیم های ترمز مشکل دارید؟ اگر شما از یک دوچرخه با پدال استاندارد استفاده می کنید،در جواب به پرسش بالا،  احتمالا پاسخ منفی می دهید. اما اگر شما یکی از بیشمار استفاده کنندگان دوچرخه های الکترونیکی هستید جواب متفاوتی خواهید داد.

سیم کشی معیوب، یکی از شایع ترین علل شکست در این نوع وسایل نقلیه از جمله این دوچرخه ها می باشد.

در حالی که برخی، سیم کشی نا مرتب را درون قاب دوچرخه مخفی می کنند، بسیاری از دوچرخه های الکترونیکی  دارای سیم هایی که در جهت پایین بیرون آمده اند. مانند بسیاری از دستگاههای الکتریکی امروز، اما جالب است بدانید دوچرخه‌های الکتریکی جدید، اوضاع  آشفته و شلختگی دوچرخه های گذشته را به دلیل استفاده از تکنولوژی بیسیم ، ندارند!

شرکت کانادایی Daymak، از دوچرخه الکتریکی ساخته شده  جدید خود ،به عنوان "اولین دوچرخه الکتریکی بی‌سیم برقی در جهان" نام برده است.

این شرکت به منظور جلوگیزی از تداخل انرژی از ادغان تجهیزات بی‌سیم 2.4 گیگا هرتزی در ISMبا گســترش طیف فرکانس اسـتفاده کـرده است.

دوچرخه‌های Shadow، سیم ترمز یا دنده و سیم الکتریکی قابل مشاهده ای ندارد که  متصل کننده موتور به باتری‌ها یا فرمان باشد. با خاموش یا روشن شدن موتور الکتریکی، کنترل ترمزهای مغناطیسی، پدال و فرمان ، همه به صورت بی‌سیم از طریق فرمان قسمت Dymak  کنترل می‌شوند.

سیم‌کشی‌ و تجهیزات الکترونیکی این دوچرخه‌ها شامل، موتور، باتری لیتیوم پلیمری و فرمان رانندگی بی‌سیم Dymac ، همگی داخل چرخ جلویی دوچرخه قرار داده شده‌اند که با طراحی پره و قاب اصلاح شده است.

همچنین چرخها دارای پورت Usb، پورت شارژ و باتری نمایشگر چراغ قدرت هستند. زمانی که ترمزهای روی فرمان بی‌سیم فشار داده می‌شوند، سیستم ترمز ژنراتور دست به کار می‌شود. از این چرخ ها  همچنین می‌توان به عنوان یک ژنراتور برای شارژ دستگاه‌های مختلف بوسیله پورت Usb نیز استفاده کرد.

دوچرخه‌های Shadow، سیم ترمز یا دنده و سیم الکتریکی قابل مشاهده ای ندارد که  متصل کننده موتور به باتری‌ها یا فرمان باشد. با خاموش یا روشن شدن موتور الکتریکی، کنترل ترمزهای مغناطیسی، پدال و فرمان ، همه به صورت بی‌سیم از طریق فرمان قسمت Dymak  کنترل می‌شوند

Dymak یک دوچرخه با موتور الکتریکی 250 و 350 واتی و باتری لیتیومی 36 ولتی است که 10 آمپرساعت انرژی ارئه می دهد که این توانایی را به دوچرخه می دهد تا قدرت طی کردن مسافتی برابر با 20 تا 25 کیلومتر (12 تا 15 مایل) را داشته باشد. البته بودن اگر پدال هم بزنید و از موتور هم استفاده کنید می توانید مسافت 35 تا 40 کیلومتر (22 تا 25 مایل) را  طی کنید.

شارژ مجدد باتری‌ها بین 4 تا 5 ساعت به طول می انجامد و برای 750-800 دور چرخش چرخها خوب است.

شرکت Dymac ادعا کرده استکه تمام اجزای این دوچرخه‌ها کوپل شده‌اند و احتمال اتفاقی عجیب مثلا هک شدن یک در میلیارد می باشد.

طبق نظر Dymac، استفاده از فناوری بی‌سیم نیز بدین معنی می باشد که این دوچرخه‌ها قابلیت به‌روز شدن برای ارتباط دوطرفه با تلفن های همراه و حتی رایانه‌های شخصی را دارا باشند و در آینده‌ای نه چندان دور این دوچرخه‌ها ، مجهز به سیستم‌های مشابه کنترل از راه دور و استفاده از فناوری WiFi خواهند شد.


در حال حاضر  این شرکت پیش‌فروش دوچرخه‌های بی‌سیم خود  را با قیمت 1999 دلار شروع و آنها را اواخر  آوریل ( اردیبهشت) آینده به مشتریان عرضه خواهد کرد.


 ترجمه: فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: gizmag