تبیان، دستیار زندگی
مدرک سرنوشت ساز بارسا برای ما ایرانی‌ها دیدن چنین صحنه‌هایی چندان عجیب نیست و البته خیلی هم عجیب است‌! عجیب نیست از آن جهت كه در زمین‌های شمال كشور و در بازی‌های لیگ آزادگان از این اتفاقات دیده‌ایم و البته عجیب است كه در چن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شواهد بارسلونا از دسیسه چلسی

مدرک سرنوشت ساز بارسا

برای ما ایرانی‌ها دیدن چنین صحنه‌هایی چندان عجیب نیست و البته خیلی هم عجیب است‌!

عجیب نیست از آن جهت كه در زمین‌های شمال كشور و در بازی‌های لیگ آزادگان از این اتفاقات دیده‌ایم و البته عجیب است كه در چنین سطحی از فوتبال جهان شاهد تكرار این اتفاقات هستیم‌.

طبیعتاً شرایط مالی و حرفه‌ای باشگاه چلسی با هیچ كدام از باشگاه‌های شمالی ما قابل مقایسه نیست و البته اعتبار و سطح كیفی لیگ قهرمانان اروپا را هم نمی‌توان با لیگ برتر و جام آزادگان خودمان مقایسه كرد اما این صحنه نشان می‌دهد كه مورینیو این مرد زیرك پرتغالی بعضی وقت‌ها به روش‌های سنتی متوسل می‌شود و البته بعضی وقت‌ها نقشه‌های شومش گریبانگیر خودش خواهد شد!

مورینیو برای مهار ستاره‌های بارسا به این روش متوسل شد‌. زمین استمفورد بریج پیش از این هم كیفیت خوبی نداشت تا جایی كه سرمربی چلسی آن را به مزرعه سیب زمینی تشبیه كرده بود و در آستانه بازی با بارسا همین زمین نامناسب هم تا جایی كه امكان داشت شرایط بدتری پیدا كرد‌.

استمفورد بریج خصوصاً در وسط زمین شرایط وحشتناكی داشت و به هیچ وجه برای انجام چنین دیدار بزرگی آماده نبود‌. ستاره‌های بارسا تنها در قسمت‌های خاصی از زمین می‌توانستند هنرنمایی كنند خصوصاً در كناره‌ها كه این مسأله برای چلسی مشكل ساز شد و مسی هر بار كه اراده كرد از جناح راست خط دفاعی آبی پوشان را دور زد‌. در حقیقت این بار همه چیز به زیان چلسی تمام شد و به سود رقیب‌!

مربی جنجالی آبی‌ها شكست تیمش را نتیجه ناداوری می‌داند و با مصاحبه‌های آتشین می‌خواهد همه چیز را توجیه كند اما حالا مدرك جالب توجهی در اختیار بارسا و هوادارانش قرار گرفته است‌!

مقامات بارسا مدعی بودند زمین ورزشگاه استمفورد به صورت عمدی زیر آب رفته تا در این دیدار وضعیت استاندارد نداشته باشد‌. باشگاه چلسی این مسأله را غیر واقعی دانسته اما این تصویر می‌تواند نقشه مردان چلسی را فاش كند‌.

پیش از بازی حساس بارسلونا و چلسی، زمین استمفورد بریج آب پاشی شده تا ستاره‌های تكنیكی بارسا نتوانند هنرنمایی كنند و حالا همین تصویر می‌تواند پیامدهای زیادی برای چلسی در پی داشته باشد‌.

مربی پرتغالی چلسی حقیقتاً مرد زیركی است اما این بار شاید بهای سنگینی برای شیرین كاری‌هایش پرداخت كند‌.