تبیان، دستیار زندگی
هفته قبل در مقاله انتقال برق بدون سیم (لینک شود به : 158298) صفحه نمایشی را معرفی کردیم که منبع انرژی آن بدون نیاز به سیم کشی، برق را از طریق....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگری بدون نیاز به برق

هفته قبل در مقاله "انتقال برق بدون سیم" صفحه نمایشی را معرفی کردیم که منبع انرژی آن بدون نیاز به سیم کشی، برق را از طریق خود القایی منتقل می‌کرد. این نمایشگر محصول شرکت فوجیستو در نمایشگاه CeBit 2011 رونمایی شد و دری جدید به ابزار الکترونیکی باز کرد.

در همین نمایشگاه، شرکت پرکار و معروف سامسونگ نمایشگری را عرضه کرد که برای روشنایی حتی نیاز به برق هم ندارد! چه برسد به سیم کشی.  این نمایشگر که در نوع خود بی نظیر است می‌تواند آرزوی چند سال اخیر انسان را بر طرف کند و امکانی فراهم کند که در هر لحظه بتوانید از نمایشگر خود استفاده کنید.

این نمایشگر طوری طراحی شده است که انرژی مورد نیاز خود را از طریق نور جاری در محیط تامین می‌کند تا بتواند در محیط‌های دور از برق کار کند. اگر این نمایشگر را در خانه داشته باشید با روشن کردن چند لامپ علاوه بر روشنایی، نمایشگر شما نیز روشن می‌شود.

نمایشگری بدون نیاز به برق

در نمایشگاه سبیت امسال، سامسونگ نمونه‌ای از این نمایشگرها را با صفحه نمایش شفاف ال سی دی و در اندازه 47 اینچ به نمایش گذاشت. این نمایشگر قادر به پخش در اندازه فول اچ دی بوده و کیفیتی معادل 1080×1920 پیکسل دارد.

همچنین تصاویر نشان می‌دهد که نمایشگر فوق به تکنولوژی چند لمسی مجهز است و امکان خوبی برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف را فراهم می‌کند.

هنوز از زمان عرضه، تولید و نحوه قیمت گذاری این محصول جالب خبری در دست نیست. سامسونگ از اعلام جزییات محصول نیز خودداری کرده است.

________________________________________

At CeBIT 2011, Samsung showed a crazy prototype display which was powered entirely by ambient light. Samsung has tweaked its existing transparent LCD technology to actually work on just ambient light

Samsung demoed this prototype model with some pretty amazing specifications to boot. The 46-inch LCD screen has a resolution of 1920x1080 as well as touch screen with full ten finger recognition. The type of panel used here is a VA panel and will mostly be implemented for commercial applications

From what we can see in the picture, the color reproduction doesn"t seem to be all that great but then again, it"s just a prototype and the fact that it"s working with nothing but ambient light is an engineering feat in itself. No word on pricing or any other details yet but expect it to cost a bomb

________________________________________

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:

http://www.techtree.com/India/News/CeBIT_2011Samsungs_Ambient_Light_Powered_Display/551-114719-893.html