تبیان، دستیار زندگی
با كاستاریكا بیشتر آشنا شوید تیم ملى كاستاریكا روز یكشنبه وارد خاك ایران مى شود تا روز دهم اسفند ماه در یك دیدار تداركاتى به مصاف تیم ملى ایران برود.در نگاهى كوتاه وضعیت این تیم را بررسى مى كنیم تا با حریف تداركاتى تیم ملى ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاستاریکا ازنگاه تبیان

با كاستاریكا بیشتر آشنا شوید

تیم ملى كاستاریكا روز یكشنبه وارد خاك ایران مى شود تا روز دهم اسفند ماه در یك دیدار تداركاتى به مصاف تیم ملى ایران برود.در نگاهى كوتاه وضعیت این تیم را بررسى مى كنیم تا با حریف تداركاتى تیم ملى بیشتر آشنا شویم.

برترى ایران

تیم ملى كاستاریكا در آخرین رده بندى فدراسیون جهانى فیفا در رده 25 قرار گرفته و با 700امتیاز نسبت به ماه گذشته میلادى چهار پله سقوط كرده. تیم ملى كشورمان سه پله بالاتر از حریف تداركاتى خود قرار دارد و از لحاظ امتیازى، 2 امتیاز بیشتر از كاستاریكا در اختیار دارد.

بعد از ایران، چك

تیم ملى كاستاریكا در آخرین دیدار تداركاتى خود قبل از شروع رقابت هاى جهانى آلمان آخرین روز ماه مه به مصاف جمهورى چك مى رود. این بازى در زمین چك برگزار مى شود. پس از این، آنها دیدار افتتاحیه جام جهانى را برابر ژرمن ها برگزار مى كنند.

خط و نشان آسیایى

ملى پوشان كاستاریكا تاكنون دو دیدار تداركاتى انجام دادند. در آخرین بازى مقابل تیم آسیایى، كره جنوبى در اوكلند امریكا به پیروزى یك بر صفر دست یافت. این بازى روز 11 فوریه سال 2006 انجام شد. بازیكنان این تیم نزدیك به سه ماه و نیم پیش نیز برابر تیم ملى فرانسه صف آرایى كردند كه تن به شكست 3-2 دادند. این دیدار در كشور فرانسه برگزار شد.

چگونگى صعود

تیم ملى كاستاریكا در دیدارهاى مقدماتى جام جهانى در منطقه كونكاكاف توانست به 3 پیروزى و 2 شكست دست پیدا كند. این تیم برابر تیم هاى امریكا، ترینیداد و توباگو و پاناما به پیروزى رسید و برابر مكزیك و گواتمالا تن به شكست داد.

پرگل ترین بازى

پرگل ترین پیروزى تیم كاستاریكا در دیدارهاى مقدماتى جام جهانى به بازى این تیم مقابل پاناما برمى گردد. بازیكنان كاستاریكا در این دیدار با نتیجه 3 بر یك به پیروزى رسیدند. این بازى در پاناما انجام شد.

خاطره بد

سنگین ترین شكست كاستاریكا به بازى این تیم مقابل گواتمالا برمى گردد. تیم ملى گواتمالا توانست با نتیجه3- یك كاستاریكا را شكست دهد و پرگل ترین باخت این كشور را رقم بزند.

میانگین گل ها

مهاجمان تیم كاستاریكا در 7بازى قبلى خود 12 بار اقدام به گلزنى كردند و میانگین 7/1گل در هر بازى را به طور تقریبى ثبت كردند. این آمار در حالى رقم مى خورد كه مدافعان این تیم در 7دیدار اخیر خود9گل خوردند و میانگین 2/1گل در هر بازى را به طور تقریبى در كارنامه شان درج كرده اند.

هوایشان را داشته باشید

اما كادر فنى تیم ملى ایران و مدافعان كشورمان بهتر است این اسامى را خوب به خاطر بسپارند چون این سه نفر بهترین گلزنان تیم كاستاریكا نام گرفته اند.

پائلوون چاپ زننده 8 گل، كارلوس هرناندز با 5 گل و سابوریا آلبارو با3گل در رقابت هاى مقدماتى جام جهانى، بهترین گلزن هاى كاستاریكا در این رقابت ها بودند.

بدون بازى

و به عنوان آخرین نكته خواندنى بد نیست بدانید كه ایران و كاستاریكا تا به حال با یكدیگر بازى نكرده اند و این نخستین مسابقه رسمى و دوستانه بین دو تیم است