تبیان، دستیار زندگی
امتأسفانه به خاطر حاشیه هایی که برای رئیس پیشین مجلس خبرگان پیش آمده بود، ایشان دیگر نمی توانست در این مسئله پیشتاز باشد و نقش حکم را ایفا نماید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب مهدوی کنی پیروزی برای ملت ایران

مهدوی کنی

خدا را سپاسگزاریم که در برهه ای دیگر از تاریخ پر افتخار  جمهوری اسلامی، ردای ریاست مجلس خبرگان بر قامت شایسته دیگری پوشیده شد و دغدغه های دلسوزان انقلاب برطرف گردید و نقشه نقشه کشان و دشمنان نقش بر آب شد.

مجلس خبرگان رهبری که از جایگاه والای خاصی برخوردار است. و اهمیت آن علاوه بر اجماع و اجتماع علمای بزرگ بلاد و نمایش وحدت و یکپارچگی بزرگان کشور، پرداختن به مهمترین و اصلی ترین اصل قانون اساسی که همان مسئله رهبری است، می باشد.

در حقیقت بحث نظارت بر این رکن رکین،  یعنی "رهبری" توسط این مجموعه گرانسنگ،  صورت می پذیرد.

همانگونه که بسیاری از متولدین اوائل دهه شصت و قبل از آن، اقدام سریع، بجا و در خور تقدیر اعضای مجلس خبرگان رهبری آن زمان، در تعیین رهبری و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای، به عنوان رهبر انقلاب اسلامی را به یاد دارند و به یاد دارند که آن انتخاب، تسلایی به یاد ماندنی بود در  غم فقدان و هجران رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمة الله علیه. پس اهمیت این مجلس ، آنچنان است که نتیجه اش در آن زمان حادث گردید .

اما انتخاب اخیر چرا پیروزی بزرگی برای ملت ایران است؟

همانگونه که بزرگان گفته اند و ما هم به این مهم اذعان داریم، این مجلس جایگاه تندروی های سیاسی نیست و همه منتخبین این مجلس، اولین شاخصه ای که دارند تقوا و دینداری آنان است و اگر در جایگاهی، تقوا ملاک عمل شد، بازیهای سیاسی، دیگر جایگاهی ندارد. همه منتخبین ملت در این مجلس، زعمای بلاد و اهل تقوا و پرهیزگاریند.

تا آن زمان که مرحوم آیه الله مشکینی در قید حیات بودند و ملت از انفاس مبارکشان بهره مند بودند، مجلس خبرگان جایگاهی داشت در خور شان خود، چرا که مرحوم آیه الله مشکینی در علمیت و تقوا زبانزد خاص و عام بود و مضافاً شیخ و ریش سفید علمای بلاد.

اکنون در نیمه راه این دوره از مجلس خبرگان رهبری، لازم بود، عهده دار این ریاست ، فردی باشد که علاوه بر حفظ مسیر اعتدالی و با وقار سابق و به دور از هر سیاسی کاری به اجماع، وحدت و یکپارچگی کلیه اقشار توجه کند و در حقیقت علاوه بر ریاست مجلس خبرگان، حکمی باشد در میان گروه های رقیب و اهل اصول، تا وحدت لازم در کشور حاصل آید

پس از فقدان مرحوم آیه الله مشکینی، مسئله ریاست مجلس خبرگان، جایگاه تضارب آراء و اظهار نظر های

آیت الله هاشمی رفسنجانی

سیاسیون و غیره واقع شد و قدری گرفتار مباحث شد و شاید ، می رفت تا دستخوش برخی حوادث قرار گیرد، اما بحمد الله با اشاره های مدبرانه ، منتخبین ملت در اقدامی بجا و ستودنی آیة الله هاشمی رفسنجانی که بحق یاور همیشه رهبری و  از ارکان نظام بوده اند، را به کرسی ریاست نشاندند که این انتخاب در حقیقت ادامه ای بود بر راه ریاست متین، با وقار و هوشمندانه پیشین مجلس خبرگان  و با انتخاب وی به ریاست مجلس خبرگان، بحمدالله مسیر اعتدالی پیشین در این مجلس مهم، حفظ شد.

اکنون در نیمه راه این دوره از مجلس خبرگان رهبری، لازم بود، عهده دار این ریاست ، فردی باشد که علاوه بر حفظ مسیر اعتدالی و با وقار سابق و به دور از هر سیاسی کاری به اجماع، وحدت و یکپارچگی کلیه اقشار توجه کند و در حقیقت علاوه بر ریاست مجلس خبرگان، حکمی باشد در میان گروه های رقیب و اهل اصول، تا وحدت لازم در کشور حاصل آید. متأسفانه به خاطر حاشیه هایی که برای رئیس پیشین مجلس خبرگان آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیش آمده بود، ایشان دیگر نمی توانست در این مسئله پیشتاز باشد و نقش حکم را ایفا نماید.

عملاً انتخاب آیت الله هاشمی رفسنجانی ، با تمام توانایی هایی که داشتند ، ممکن نمی نمود ، پس باید شخصی انتخاب می شد ، تا سکان این کشتی پر تلاطم و سر نوشت ساز را به خوبی رهبری کند .

عملاً انتخاب آیت الله هاشمی رفسنجانی ، با تمام توانایی هایی که داشتند ، ممکن نمی نمود ، پس باید شخصی انتخاب می شد ، تا سکان این کشتی پر تلاطم و سر نوشت ساز را به خوبی رهبری کند .

با انتخاب شخص دیگری که توانایی های لازم را نداشت و تدبیر و شایستگی برای این مقام را احراز نکرده بود ، آنچه ممکن بود،ضربه ببیند، وحدت و یکپارچگی نظام بود، بنابراین انتخاب حضرت آیة الله مهدوی کنی که پیشقراول اعتدال و خط و مشی مطلوب و قابل احترام از ابتدای نهضت تا کنون بوده اند و شایستگی های جامع الاطرافی را دارا هستند و در بسیاری از زمان ها  وظایف مشابه را به خوبی ایفا نموده اند  و حتی در جریان اختلافات قبل از اغتشاشات 88 نیز قرار بود حکم مرضی الاطراف باشند که متأسفانه به جهت بی درایتی فتنه گران ، محقق نشد، بنابراین با توجه به آنچه گذشت انتخاب حضرت آیه الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان،بجا ، مدبرانه، نویدبخش، مسرت آمیز و پیروزی دیگری بود برای ملت ایران و بر این اساس  تبیان نیز این پیروزی را بر همه اقشار ملت تبریک  می گوید.

سید محمدرضا آقامیری

بخش سیاست تبیان