تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر ضرورت حراست از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، گفت: اگر اشکال و نقصی هم در نظام اسلامی است، تقصیر خود ما است که نظام را به خوبی حمایت و پشتیبانی نکرده ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله نوری همدانی:

از نظام گلایه نکنیم، به خود نهیب بزنیم که برای انقلاب چه کرده ایم

نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر ضرورت حراست از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، گفت: اگر اشکال و نقصی هم در نظام اسلامی است، تقصیر خود ما است که نظام را به خوبی حمایت و پشتیبانی نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که به بررسی موضوع حکومت اسلامی و ولایت فقیه اختصاص داشت، با اشاره به جامعیت دین مبین اسلام، ابراز داشت: اکثر احکام اسلام مربوط به امور سیاسی است.

این مرجع تقلید که در مسجد اعظم قم در جمع طلاب و روحانیان سخن می گفت، ابراز داشت:‌ دردی که از گذشته در حوزه وجود داشته و امروز هم بعضا مشاهده می شود، این است که به مسائل سیاسی اسلام کم توجه می شود و باید با این درد مبارزه کرد و آن را از بین برد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه همه باید حامی و پشتیبان نظام اسلامی باشیم، اظهار داشت: اگر هم در نظام نقص و اشکالی است، این مساله تقصیر ما است که از ابتدا به خوبی نظام را حمایت نکرده ایم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر از ابتدا حامی و پشتیبان نظام اسلامی بودیم همه چیز درست شده بود، آن وقت می آئیم و گلایه می کنیم که این طور و آن طور است.

وی گفت: از قدیم دشمنان به گونه ای دسیسه و توطئه کردند که حوزه و روحانیت به مسائل اسلام نپردازد و تنها رساله عملیه را ببیند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: علمای بزرگ و شهدا در تقویت نظام اسلامی بسیار زحمت کشیده اند و ما نیز امروز باید رسالت خود را در برابر انقلاب و ولایت فقیه انجام دهیم و لحظه ای نسبت به این امر تردید نکنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه همه باید پشتیبان نظام باشیم و گلایه نکنیم، ابراز داشت: ما باید ابتدا از خود بپرسیم که برای نظام چکار کرده ایم.

این مرجع تقلید با اشاره به اهداف فتنه سال گذشته در کشور، گفت: فتنه‌گران به دنبال نابودی حکومت اسلامی و انقلاب و ضربه زدن به ولایت فقیه بودند و متاسفانه بسیاری از ما آن گونه که شایسته و بایسته بود در این میدان وارد نشدیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: از نظام گله نکنیم، از خود گلایه کنیم که برای نظام چکار انجام داده ایم.