تبیان، دستیار زندگی
روز جهانی زن هر ساله در ۸ مارس برگزار می‌شود. این روز، روز بزرگِ برپایی جشن‌هایی برای زنان در کل جهان است. بسته به مناطق مختلف، تمرکز جشن روی بزرگداشت، قدردانی، ارائهٔ محبت به زن و برگزاری جشنی برای دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرگ تدریجی اخلاق

استاندار فارس گفت: نگاه های انحرافی و غیر منطقی به زن در جوامع غربی، آنان را دچار بحران اجتماعی ناشی از این نگاه كرده است.

روز جهانی زن هر ساله در 8 مارس برگزار می‌شود. این روز، روز بزرگِ برپایی جشن‌هایی برای زنان در کل جهان است. بسته به مناطق مختلف، تمرکز جشن روی بزرگداشت، قدردانی، ارائه محبت به زن و برگزاری جشنی برای دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان است.

این روز در ابتدا به عنوان یک رویداد سیاسی سوسیالیستی آغاز شد، اما بعدها در فرهنگ بسیاری از کشورها آمیخته شد (در درجه اول اروپای شرقی، روسیه و شوروی سابق). روز جهانی زن در بسیاری از مناطق رنگ و بوی سیاسی خود را از دست داده و تبدیل به مناسبتی برای مردان شده تا عشق خود را به زنان بیان کنند .

غرب دچار بحران ناشی از نگاه غیر انسانی به زن شده است.

به همین مناسبت هایشی در شهر شیراز به عنوان گنسل خورشید برگزار شده است که دکتر احمد زاده در آن به سخنرانی در مورد جایگاه زن پرداخته است .

او با اشاره به وضعیت اجتماعی كشور های غربی در تعریف جایگاه زن، گفت: نگاه های انحرافی و غیر منطقی به زن در جامعه غربی، آنان را دچار بحران اجتماعی ناشی از این نگاه كرده است و این جریان ارزش و شان تعریف شده زن را  در دین  مبین اسلام بر همگان روشن می سازد.

دین اسلام علی رغم تبلیغات دروغین دشمنان، محدودیتی برای فعالیت زنان در جامعه همگام با حضور مردان قائل نشده و این امر تنها با حفظ شئون و حدود الهی و انسانی به افراد متذكر شده است.

وی اظهار داشت: پایمال كردن حقوق زن و مرد در جوامع غربی موجب دامن زدن به مشكلات اخلاقی و اجتماعی این جوامع شده و موضوع مناسبات عاطفی و جنسی از نگاه آنان نیز بسیار زننده و غیر منطقی تعریف شده است.

* حفظ اعتدال حقوق زن و مرد در تعالیم اسلام ناب محمدی(ص)

نماینده عالی دولت در استان فارس آگاهی بخشی به جوانان در خصوص مبانی زیبای اسلام در حقوق زن و مرد را از مناسب ترین راهكارهای مبارزه با تبلیغات ضد فرهنگی برخی كشور ها دانست و گفت: اسلام ناب محمدی(ص)كه مورد تاكید امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است، تعالیم زیبا و اثر بخشی را در این زمینه متذكر شده كه مهمترین پیام آن را می توان درحفظ اعتدال عنوان كرد.

دكتر احمدزاده تصریح كرد:  نظام جمهوری اسلامی نقش بسزایی در باز تعریف و طرد  نگاه های غلط به زن در دنیا ایفا كرده است و اكنون نیز حضور موثر زنان در سایر عرصه های اجتماعی كشور به الگوی سایر جوامع تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دوری كردن ار سنت های غلط و آلوده به مبانی غیر اسلامی را از جمله راه كارهای حفظ جایگاه زن در جامعه دانست و یادآور شد: دین اسلام علی رغم تبلیغات دروغین دشمنان، محدودیتی برای فعالیت زنان در جامعه همگام با حضور مردان قائل نشده و این امر تنها با حفظ شئون و حدود الهی و انسانی به افراد متذكر شده است.

نظام جمهوری اسلامی نقش بسزایی در باز تعریف و طرد  نگاه های غلط به زن در دنیا ایفا كرده است و اكنون نیز حضور موثر زنان در سایر عرصه های اجتماعی كشور به الگوی سایر جوامع تبدیل شده است.

*دور شدن از آرمانهای اسلام عامل آسیب های اخلاقی فردی و اجتماعی در جامعه

استاندار فارس با اشاره به احادیث و روایات قرآنی و اسلامی در رابطه با جایگاه زن و مرد در روابط اجتماعی خاطر نشان كرد: پیام دین، پیامی برگرفته از فطرت انسان است وحساسیت های مقام معظم رهبری نیز در این خصوص باید مورد توجه دست اندركاران امر برنامه ریزی باشد.

دكتر احمدزاده تقویت نهاد خانواده و شناسایی نقاط ضعف آن را از جمله نكات موثر در رفع مشكلات و گرفتاری های اجتماعی دانست و گفت: پویایی یك جامعه به سرزندگی نهاد  خانواده است و دولت نیز به همین دلیل می كوشد تا با ایجاد بستر های لازم بازخوردهای فرهنگی و اجتماعی مناسبی را با محوریت خانواده در جامعه تولید كند.

وی همچنین گفت: دور شدن از آرمان های اسلامی جوامع را دچار آسیب های اخلاقی و فردی می كند و این امری است كه ملت ها اكنون حقیقت آن را به خوبی دریافت كرده اند.

بخش اجتماعی تبیان


منبع:سایت استانداری فارس

مقالات مرتبط  :

حقوق زنان، حقوق بشر است

فمینیسم و آموزش زنان

پرنیان هفت رنگ در پوشش زن ایرانی