تبیان، دستیار زندگی
هفته به هفته به روزهای پایانی لیگ دهم نزدیک تر می شویم و تیم ها در تلاش هستند برای بالا بردن جام قهرمانی در پیچ های آخر قهرمانی گوی سبقت را دیگری بربایند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به مربع مدعیان قهرمانی

جام قهرمانی لیگ برتر


در حالی که با شروع لیگ قهرمانان آسیا همه نگاه ها به این رقابت ها دوخته شده است بد نیست نگاهی به مدعیان لیگ برتر داشته باشیم که ستارگان تیم های بالانشین نقش سرنوشت سازی را در تعیینفاتح جام خواهند داشت.


هفته به هفته به روزهای پایانی لیگ دهم نزدیک تر می شویم و تیم ها در تلاش هستند برای بالا بردن جام قهرمانی در پیچ های آخر قهرمانی گوی سبقت را دیگری بربایند.

دهمین دوره لیگ برتر باشگاه های کشور در حالی به روزهای حساس خود نزدیک می شود که به نظر می رسد روز به روز از مدعیان کسب عنوان قهرمانی آن کاسته می شود. در این میان البته  مهره های ملی پوش چند تیم بالانشین نقش سرنوشت سازی را در تعیین فاتح جام خواهند داشت.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ در کنار مربع چهار تیمی متشکل از سرخابی ها و اصفهانی ها باشگاه های مستعد مس کرمان و تراکتورسازی نیز عرض اندام کرده اند و توانسته اند حداقل برای کسب عنوان آسیایی شانس هایی را برای خود در نظر بگیرند.

به هر حال در این مطلب سعی کرده ایم تا شرایط تیم های مدعی را به رشته تحریر دربیاوریم و قضاوت برای تصاحب شانس های اول تا سوم لیگ دهم را به شما عزیزان بسپاریم .

ذوب آهن اصفهان

بی شک سبز و سفید پوشان اصفهانی بیشترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار هستند هر چند شاگردان ابراهیم زاده رقیبان سرسختی را برای رسیدن به بام فوتبال ایران پشت سر خود می بینند اما ذوب آهن قوی ترین مجموعه تاکتیکی و منظم ترین تیم فوتبال حال حاضر کشورمان به شمار می رود.

خلعتبری و یارانش چندسالی است که گام های مناسبی را برای رسیدن به جام قهرمانی برمی دارند اما در هفته های پایانی از رسیدن به آن بازمانده اند تا کارشناسان به نوعی آنها را همیشه تیم نایب قهرمان قلمداد کنند اتفاقی که در لیگ قهرمانان سال گذشته نیز صورت گرفت تا قهرمان نایب قهرمانان برزنده ترین عنوان برای شاگردان ابراهیم زاده باشد.

تجربه نشان می دهد تیم های تحت هدایت قلعه نویی و  زرد پوشان اصفهانی با شروع لیگ قهرمانان آسیا و درگیر شدن در سه حام با افت مواجه خواهند شد اتفاقی که در سال گذشته نیز صورت گرفت و سپاهان علی رغم گروه آسانی که در آن حضور داشت نتوانست از گروه خود صعود کند.

سپاهان - ذوب آهن

به هر حال آنها امروز در تلاش هستند تا با نفراتی چون شهاب گردان، فرشید طالبی، محمدرضا خلعتبری، قاسم حدادی فر، مهدی رجب زاده، اسماعیل فرهادی و ایگور کاسترو طلسم شکنی کنند و اولین جام قهرمانی خود در لیگ برتر را به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کنند.

سپاهان اصفهان

نه اشتباه نکنیداین تیم سپاهان است. مهدی رحمتی، خسرو حیدری، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، هادی عقیلی، احسان حاج صفی که همگی در جام ملتها 2011 حضور داشتند و به میدان هم رفتند. به اینها ستارگانی چون ابراهیم توره، جانواریو، نویدکیا، یانوش، کاظمیان، جمشیدیان و .... را اضافه کنید تا متوجه بشوید که سپاهان راحت ترین راه را برای دومین قهرمانی متوالی خود در پیش رو دارد. در صورتی که سپاهان بتواند سه امتیاز بازی عقب افتاده خود را به حسابش واریز کند جنگ قهرمانی در نصف جهان بالا خواهد گرفت.

تجربه نشان می دهد تیم های تحت هدایت قلعه نویی و  زرد پوشان اصفهانی با شروع لیگ قهرمانان آسیا و درگیر شدن در سه حام با افت مواجه خواهند شد اتفاقی که در سال گذشته نیز صورت گرفت و سپاهان علی رغم گروه آسانی که در آن حضور داشت نتوانست از گروه خود صعود کند.

به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا سپاهان روند پیروزی های خود در لیگ قهرمانان آسیا را که با پیروزی مقابل الهلال عربستان آغاز کرده است را ادامه خواهد داد یا اینکه گذشته به نوعی برای آنها تکرار خواهد شد.

داستان پرسپولیس تهران متفاوت ترین شکل ممکن را نسبت به سایر تیم های مدعی دارد. قرمز پوشان پایتخت طی سالهای اخیر با مدیریت حیبب کاشانی کمترین حاشیه را در قیاس با دوران سایر  مدیران تیم قرمز در این چند ساله تجربه کرده است. اما امسال این آرامش با شخصیت خاص علی دایی که به هیچ عنوان مقابل حاشیه ها کوتاه نمی آید رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است

استقلال تهران

آبی پوشان تهرانی در حالی لیگ دهم را آغاز کردند که پیش از به صدا در آمدن سوت لیگ دهم با مشکلات فراوانی دست به گریبان بودند. با شروع لیگ استقلال به هر کیفیتی که بود خود را در جمع بالانشینان نگه داشتند و باشگاه متلاشی شده فصل قبل را به خوبی جمع کردند.

آبی پوشان که تا هفته های گذشته به خوبی حریفان خود را شکست می دادند چند هفته ای است که به حاشیه های مختلف سلام کرده اند تا جایی که آنها جایگاه دومی خود را به شاگردان قلعه نوبی تعارف کردند تا با سقوطی آرام نفس رقیب دیرینه خود را پشت سر خود احساس کنند.

داربی پایتخت

توقف مقابل السد در دقایق پایانی ، نامنظمی تاکتیکی، بدشانسی در مصدومیت ستارگانی چون میداوودی، روانخواه، جباری و .... از جمله مشکلاتی است که این روزها هواداران استقلال را نسبت به روزهای آینده نگران کرده است.

به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا باز هم پسران آبی می توانند خود را به جاده قهرمانی بازگردانند یا اینکه روند نزولی خود را ادامه خواهند داد؟

پرسپولیس تهران

اما داستان پرسپولیس تهران متفاوت ترین شکل ممکن را نسبت به سایر تیم های مدعی دارد. قرمز پوشان پایتخت طی سالهای اخیر با مدیریت حیبب کاشانی کمترین حاشیه را در قیاس با دوران سایر  مدیران تیم قرمز در این چند ساله تجربه کرده است. اما امسال این آرامش با شخصیت خاص علی دایی که به هیچ عنوان مقابل حاشیه ها کوتاه نمی آید رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و در چند مقطع اردوی سرخپوشان را با جنجال های فراوانی روبرو کرده است.

این حاشیه ها در کنار یارگیری ضعیف پرسپولیس که به دلیل مشکلات مالی صورت گرفت باعث شده است تا دایی نتواند تیم خود را در صدر نگه دارد. اوج این حاشیه جایی بود که پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ لیگ پنج شکست متوالی را متحمل شد تا علاوه بر دور شدن از رتبه های بالا باعث جدایی چند روزه علی دایی از نیمکت پرسپولیس شود.

اما با اضافه شدن میاچ به کادر فنی سرخپوشان به نظر می رسد شاگردان دایی بار دیگر روند صعودی خود را برای رسیدن به صدر جدول آغاز کرده است تا بیش از این بر تعداد شکست های آنان اضافه نشود.

البته با تمام این تفاسیر نباید به راحتی از کنار تیم های مس کرمان و تراکتور سازی عبور کرد و با توجه به انگیزه آنها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا شانس های زیادی را قائل شد.

به هر حال باید چند هفته دیگر منتظر ماند و دید کدام یک از تیم های عنوان شده می توانند به خوبی پیچ های قهرمانی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند.

بخش ورزشی تبیان

نویسنده- حشمت بهادری