تبیان، دستیار زندگی
مهرزاد معدنچی با وجود اینكه در مقابل چین تایپه یك نیمه به میدان رفت اما عملكرد بسیار خوبی داشت و با به ثمر رساندن دو گل زیبا و یك پاس بسیار عالی ثابت كرد كه می‌تواند در جمع ملی‌پوشان باقی بماند. مهرزاد در این فصل به شدت زیر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهرزاد معدنچی: ثابت كردم مقصر شماره یك نیستم

مهرزاد معدنچی با وجود اینكه در مقابل چین تایپه یك نیمه به میدان رفت اما عملكرد بسیار خوبی داشت و با به ثمر رساندن دو گل زیبا و یك پاس بسیار عالی ثابت كرد كه می‌تواند در جمع ملی‌پوشان باقی بماند.

مهرزاد در این فصل به شدت زیر فشار قرار داشت و انتقادات بسیار شدیدی را تحمل كرد اما با درخشش در برابر چین تایپه به قول خودش ثابت كرد كه انتقادهای وارده بر او درست نیست و معدنچی همچنان یك بازیكن ایده‌آل و در حد تیم ملی است.

وی گفت‌وگویی با گروه فوتبال  انجام داد که از نظر شما می گذرد :

از بازی ایران و چین تایپه صحبت كن؟

آنها به هیچ عنوان در حد ایران نبودند اما هر تیمی در آسیا مقابل ایران قرار می‌گیرد از انگیزه بالایی سود می‌برد و خوب بازی می‌كند.

چین تایپه یك تیم درجه سوم آسیاست و برای اینكه با نتیجه پرگل مقابل ایران شكست نخورد با یك سیستم دفاعی و بسته وارد میدان شد كه البته این موضوع باعث شد تا ما نتوانیم آن طور كه باید و شاید كار كنیم.

عده‌ای از كارشناسان اعتقاد دارند تیم ملی ضعف‌های بسیار زیادی داشت، نظر تو در این باره چیست؟

من چنین اعتقادی ندارم. این تیم مدت زمان چندانی نیست كه تشكیل شده است و همچنین مربیان ترجیح دادند كه از وجود جوانان هم استفاده كنند، به همین خاطر تا حدودی بازیكنان ناهماهنگ ظاهر شدند.

اما به نظر من در نیمه دوم ایران شكل تیمی خودش را پیدا كرد و خوب بازی كرد. تا شروع جام جهانی زمان برای آماده‌سازی تیم در اختیار داریم و می‌توانیم با انجام بازی‌های دوستانه و تداركاتی مقابل تیم‌های قدرتمند از آمادگی بیشتری برخوردار شویم.

در یك نیمه، دو گل و یك پاس گل برای تو مقابل چین تایپه، به نظر آمار فوق‌العاده‌ای است، اینطور نیست؟

صددرصد. دو گل در یك نیمه بسیار عالی است. من مدتی بود كه برای تیم ملی بازی نكرده بودم و البته در اردوهای قبلی نیز حضور نداشتم.

در شرایطی كه این همه فشار روی من قرار داشت فكر می‌كنم این دو گل توانست پاسخ مثبتی باشد برای تمام منتقدان.

منظورت كدام فشارها است؟

امسال پرسپولیس چندان خوب نتیجه نگرفت و متأسفانه من هم مقصر اصلی شكست‌ها از دید بعضی‌ها بوده‌ام. اینقدر از من انتقاد شد كه خودم نیز قبول كرده بودم كه مقصر اصلی هستم.

فكر می‌كنم این دو گلی كه برای تیم ملی به ثمر رساندم، شوك مثبتی حداقل برای خودم بود كه به من ثابت شود، مقصر اصلی نبودم و خیلی‌ها اشتباه می‌كردند. اعتماد به نفس به من بازگشت و هم اكنون راحت فوتبال بازی می‌كنم.

پس از بازی خودت راضی هستی؟

یك فوتبالیست باید تمركز داشته باشد تا بتواند از تمام توانایی‌هایش استفاده كند. من مدتی نیاز به آرامش داشتم تا دوباره به اوج برگردم.

خودم معتقدم كه هم اكنون در فرم خوبی قرار دارم و توانسته‌ام رضایت مربیان تیم ملی را فراهم كنم.

فكر می‌كنی كه در لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی قرار داشته باشی؟

می‌دانم كه راه مشكلی در پیش دارم و اینكه در لیست نهایی حضور داشته باشم، كار بسیار سختی است اما تمام تلاش خودم را می‌كنم.

لیگ محل مناسبی است تا من تمام توانایی‌های خودم را به همراه پرسپولیس نشان دهم و بتوانم در لیست نهایی حضور داشته باشم.

دیدار دوستانه ایران و كاستاریكا را چطور ارزیابی می‌كنی؟

آنها تیم بسیار خوبی هستند و در جام جهانی نیز حضور دارند. فكر می‌كنم این دیدار از هر جهت بتواند برای ما مهم باشد.

با توجه به اینكه برای دیدار مقابل كاستاریكا لژیونرها نیز به ما اضافه می‌شوند، قدرت تیمی بیشتر می‌شود و تمامی بازیكنان محك مناسبی می‌خورند، قدرت اصلی تیم ملی را آن زمان مشاهده كنید.

با اضافه شدن لژیونرها،‌ آیا باز هم جا برای بازی امثال تو وجود خواهد داشت؟

من به این مسائل فكر نمی‌كنم و فقط كار خودم را انجام خواهم داد. با اضافه شدن آنها تیم شكل اصلی خود را پیدا می‌كند. من به سایر بازیكنان كاری ندارم اما این را خوب می‌دانم كه با آمدن آنها، حداقل انگیزه من چند برابر می‌شود.

شرایط پرسپولیس با آمدن آری هان چطور است؟

بعد از بازی مقابل برق شیراز به اردوی تیم ملی آمده‌ام و چندان از وضعیت پرسپولیس خبر ندارم اما مطمئناً حضور مربیان بزرگی مثل آری هان برای ما شوك مثبت و بسیار خوبی است. پرسپولیس با او موفق خواهد شد و جام حذفی اصلی‌ترین هدف ما است.

می‌خواهید در جام حذفی قهرمان شوید؟

صددرصد. پرسپولیس مدل جدید با آری هان قهرمان جام حذفی می‌شود.

صحبت خاصی باقی نمانده است؟

امیدوارم كه همین‌طور ادامه دهم. از دو گلی كه برای تیم در چهارمین بازی ملی‌ام به ثمر رسانده‌ام، بسیار خوشحالم. به همگان ثابت كردم كه هنوز هم همان بازیكن آماده هستم.