تبیان، دستیار زندگی
اعضای كادر فنی تیم امید ایران در جریان بازی برابر قرقیزستان از روی نیمكت اخراج شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود لرزان تیم ملی امید

ایران - قرقیزستان

تیم فوتبال امید کشورمان با تساوی در دیدار برگشت مقابل قرقیزستان و به لطف پیروزی یک بر صفر در ورزشگاه آزادی به مرحله دوم مسابقات مقدماتی المپیک لندن صعود کرد تا گام اول از خوان های رسیدن به لندن را بردارد.

به در این دیدار که از ساعت 12:30 ظهر چهارشنبه در ورزشگاه 15 هزارنفری اسپارتاک شهر بیشکک و به قضاوت داورانی از اردن برگزار شد ، تیم فوتبال کشورمان مقابل حریف به تساوی بدون گل دست یافت تا به لطف پیروزی در دیدار رفت به مرحله دوم این مسابقات که خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد ، صعود کند.

این دیدار در حضور 500 تن از تماشاگران ایرانی و اعضای سفارت ایران در بیشکک برگزار شد. تیم کشورمان با صعود از مرحله سوم مسابقات مقدماتی می بایست در مرحله دوم نیز که مسابقات بصورت حذفی برگزار می شود شرکت کند تا به مرحله گروهی رقابت های مقدماتی المپیک راه یابد . سهیمه قاره آسیا برای حضور در مسابقات فوتبال المپیک لندن 5/3 سهیمه است.

امیدهای فوتبال ایران برای آماده سازی جهت حضوری پرقدرت در مرحله دوم مسابقات فوتبال انتخابی المپیک 2012 لندن 102 روز فرصت خواهند داشت، فرصتی که از امروز برای آنها آغاز شده و خیلی زود به اتمام خواهد رسید.

اتفاق عجیب دیدار ایران - قرقیزستان

اعضای كادر فنی تیم امید ایران در جریان بازی برابر قرقیزستان از روی نیمكت اخراج شدند.

دیدار تیم‌های امید ایران و قرقیزستان با تساوی بدون گل به پایان رسید و ملی‌پوشان ایران با همان تك گل دیدار رفت به مرحله بعدی صعود كردند.

در این بازی تیم ملی ایران 3 تعویض داشت، ایمان موسوی با کریم انصاریفرد، امیر شرفی به جای آرش افشین و محمدرضا زینال خیری به جای مهدی دغاغله وارد زمین شدند .

آن طور كه سایت فدراسیون فوتبال از بیشكك گزارش كرده در جریان این بازی و به خاطر بازی "خشن" و "به دور از جوانمردی" بازیكنان قرقیزستان، مربیان تیم ایران به داور اعتراض كردند كه در نتیجه داور بازی اعضای كادر فنی ایران را از روی نیمكت اخراج كرد.

ابتدا بیژن طاهری در ابتدای نیمه دوم از بازی اخراج شد و سپس ده دقیقه مانده به پایان بازی هومن افاضلی هم از روی نیمكت اخراج شد.

تیم ملی امید

نگاهی به دیدارهای پیش روی ایران

امیدهای فوتبال ایران برای آماده سازی جهت حضوری پرقدرت در مرحله دوم مسابقات فوتبال انتخابی المپیک 2012 لندن 102 روز فرصت خواهند داشت، فرصتی که از امروز برای آنها آغاز شده و خیلی زود به اتمام خواهد رسید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسابقات فوتبال المپیک 2012 لندن 5/3 سهمیه دارد که برای دستیابی به این سهمیه 35 تیم از روز 23 فوریه 2011 (4 اسفندماه 1389) رقابت خود را آغاز کردند.

بنابر مکانیزم قرعه کشی، در مرحله اول 22 تیم رنک پایین‌تر (بر مبنای حضور در بازی‌های انتخابی المپیک 2008 پکن) در دو بازی رفت و برگشت در تاریخ 23 فوریه و 9 مارس  2011 (4 و 18 اسفند 1389) دیدار می کنند تا تیم برنده بالا بیاید.

تیم فوتبال امید کشورمان یکی از تیمهایی بود که در کنار 21 تیم آسیایی دیگر در این مرحله از رقابت‌ها به میدان رفت و با برتری یک برصفر مقابل قرقیزستان در دو بازی رفت و برگشت جواز حضور در دور دوم مسابقات فوتبال انتخابی المپیک 2012 لندن را بدست آورد.

امیدهای فوتبال ایران در مرحله دوم رقابت‌ها در کنار 10 برنده مرحله اول به 13 تیم رنک بالاتر ملحق می شوند تا دوباره در یک بازی پلی‌آف رفت و برگشت در تاریخ‌های 19 و 23 ژوئن 2011 (یکشنبه - 29 خرداد و پنجشنبه - دوم تیر 1390) بازی کنند.

"تیم‌های کره جنوبی، استرالیا، چین، ژاپن، عراق، بحرین، قطر، عربستان، کره شمالی، سوریه، لبنان، ازبکستان و ویتنام در رنک یک تا 13 هستند و از دور دوم وارد بازی‌ها می شوند."

بدین ترتیب مسئولان فدراسیون فوتبال از امروز 102 روز فرصت خواهند داشت تا تیم فوتبال امید ایران را برای حضوری پرقدرت در مرحله دوم مسابقات فوتبال انتخابی بازی‌های المپیک 2012 لندن آماده کنند.

در مرحله سوم 12 تیمی که صعود کرده‌اند به سه گروه چهار تیمی تقسیم خواهند شد تا بعد از بازی‌های رفت و برگشت، تکلیف تیم‌های آسیایی در المپیک 2012 لندن را مشخص کنند. دیدارهای گروهی مرحله سوم از 21 سپتامبر 2011 تا 14 مارس 2012 (30 شهریور تا 23 اسفند 1390) برگزار خواهد شد.

سه تیم اول گروه ها مستقیم به المپیک می روند و سه تیم دوم از 25 تا 29 مارس 2012 (6 تا 10 فروردین 1391) در یک ورزشگاه باهم رقابت خواهند کرد تا تیم برتر در بازی پلی آف به مصاف نماینده آفریقا برود.

در المپیک 2008 چین، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به این بازی‌ها صعود کردند اما نه میزبان و نه هیچکدام از سه نماینده دیگر آسیا نتوانستند از مرحله گروهی بالا بروند.

بخش ورزشی تبیان

فرآوری: حسین محمدی


منبع: مهر