تبیان، دستیار زندگی
بعد از بحث داغ این روزهای دنیای فناوری یعنی ثبت بدون اجازه مکان های رفته شده توسط شما در iOS و حواشی مربوط به آن، اکنون اقدام مشابه گوگل در مورد گوشی های آندرویدی در صدر اخبار آی تی قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوگل جاسوس‌تر از اپل است


بعد از بحث داغ این روزهای دنیای فناوری یعنی ثبت بدون اجازه مکان های رفته شده توسط شما در iOS و حواشی مربوط به آن، اکنون اقدام مشابه گوگل در مورد گوشی های آندرویدی در صدر اخبار آی تی قرار گرفته است. طبق خبر سایت وال‌استریت‌ژورنال محققان امنیتی بعد از بررسی iOS، آزمایشات خود را روی سیستم عامل آندورید آغاز کرده و به نتایج مشابه و حتی وخیم تری رسیده اند.طبق این یافته و با بررسی گوشی آندرویدی اچ تی سی؛ این سیستم عامل اطلاعات مکانی شما شامل مکان و مختصات شما , قدرت آنتن در منطقه , نام و مختصات مکانی شبکه وایرلس مجاور را چند بار در ساعت به صورت اتوماتیک برای گوگل ارسال می کند.

بخوانید:

گوگل جاسوس‌تر از اپل است

جاسوسی اپل از کاربران

این در حالیست که اپل هم در اقدامی مشابه اطلاعات مکانی شما را در یک فایل ذخیره و آن را با برنامه هایی که بعد از کشف این اتفاق نوشته شده می توان مشاهده کرد اما هنوز مدرکی دال بر ارسال این اطلاعات به اپل وجود ندارد. اما نکته جالب این است که ما در توافقنامه گوگل و همینطور اپل در هنگام خرید این مورد را مشاهده می کنیم که هر دوی این کمپانی ها در بندی از قرارداد اعلام می کنند که امکان ثبت موقعیت برای بهبود سرویس ها وجود دارد . برای مثال در توافقنامه اپل این بند وجود دارد :

To provide and improve these services, where available, Apple and its partners and licensees may transmit, collect, maintain, process and use your location data, including the real-time geographic location of your iPhone, and location search queries

گفته می‌شود درواقع اپل این کار را (track کردن یوزرها) در ده ماه گذشته برای ساختن یک بانک اطلاعاتی ارزشمند از موقعیت یوزرها انجام داده تا بتواند از آنها برای اپلیکیشن‌های geo-location بهره برده و اینکه در جولای ۲۰۱۰ مشاور عمومی اپل Bruce Sewell پاسخ به این سوال رو که از وی در مورد location-tracking policies شده بود در کنگره در قالب یک نامه  نشان داده که اپل تنها location databases گوگل و اسکا‌ی‌هوک رو برداشته و در دیتابیس خودش قرار داده و گفته اپل همیشه برای حفاظت از حریم خصوصی مشتریان خودش بیشترین مراقبت را به عمل آورده و اینکه مشتری‌ها هم میتوانند Location Services رو در تنظیمات off کنند تا اگر مایل نبودند این اطلاعات ثبت نشود.

گوگل جاسوس‌تر از اپل است

ثبت اطلاعات مکانی توسط اسمارت فون ها چیز جدیدی نیست در اینجا شما بندی از توافقنامه پیش از خرید برندهای معروف دنیا را مشاهده می کنید که در تمامی این قراردادها شما با ثبت این اطلاعات موافقت کردید. در زیر بخشی از این مفاد قرارداد را در قرارداد کمپانی های مختلف مشاهده می کنید:

از Apple’s iPhone Terms of Service:

Apple and its partners and licensees may provide certain services through your iPhone that rely upon location information. To provide and improve these services, where available, Apple and its partners and licensees may transmit, collect, maintain, process and use your location data, including the real-time geographic location of your iPhone, and location search queries.

از Google’s Privacy Policy:

Google offers location-enabled services, such as Google Maps and Latitude. If you use those services, Google may receive information about your actual location (such as GPS signals sent by a mobile device) or information that can be used to approximate a location (such as a cell ID).

از مایکروسافت Windows Phone 7 Privacy Statement:

For example, if you have Wi-Fi enabled on your phone, the Media Access Control (MAC) addresses and signal strength of Wi-Fi access points available to your phone will be collected by Microsoft’s location service.  If you are connected to a cellular network, identifiers of the cell towers available to your phone will be collected.  If GPS is available, the latitude, longitude, speed, and direction of the phone provided by the GPS may be

collected.

گوگل جاسوس‌تر از اپل است

این بند در قرارداد تمامی گوشی ها وجود دارد که از اینجا می توانید آن را به صورت کامل مطالعه کنید. هنوز گوگل در مورد این اتفاق توضیحاتی را نداده است ، نظر شما چیست ؟ آیا با ثبت این موقعیت ها امنیت ما با استفاده از این گوشی ها در خطر است؟ آیا برای پیدا کردن موقعیت افراد راه های ساده تری نیست ؟

بخش دانش و زندگی تبیان


بر گرفته از iMilad