تبیان، دستیار زندگی
ظاهرا گوگل بدش نمی‌آید تا شاهد موفقیت‌های بیشتر آی‌فون باشد؛ چراکه در بازار آشفته رقابت‌ها میان سیستم‌عامل‌های اپل و گوگل و به رخ کشیدن قابلیت‌های متنوع، همیشه بازی به نفع گوگل تمام می‌شود!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوگل از موفقیت هر شرکتی پول درمیاورد!


ظاهرا گوگل بدش نمی‌آید تا شاهد موفقیت‌های بیشتر آی‌فون باشد؛ چراکه در بازار آشفته رقابت‌ها میان سیستم‌عامل‌های اپل و گوگل و به رخ کشیدن قابلیت‌های متنوع، همیشه بازی به نفع گوگل تمام می‌شود!

گوگل، آیفون

شاید روزنامه‌نگارها و بلاگرها همیشه دوست داشته باشند که شاهد مناظره آندروید گوگل و سیستم عامل اپل (iOS) باشند، اما موتور جستجوی مشهور و توانای گوگل دوست دارد همچنان شاهد موفقیت‌های رقیبش باشد. می‌پرسید چرا؟! خب به خاطر این‌که آی‌فون و آی‌پد باعث ارسال بار ترافیکی بسیار شدیدی روی این سایت می‌شوند و این موضوع چیزی جز سود، برای گوگل نیست!

به گفته دانیل آلگره از وب‌سایت پی‌سی‌وورلد، «هروقت آی‌فون موفقیتی کسب می‌کند، گوگل هم موفق می‌شود. به نظر من، آی‌فون و آندروید واقعا علیه یکدیگر نیستند. آی‌فون محرک بسیار قوی برای رشد جستارهای گوگل است. ما همچنین سعی داریم تا از طریق آی‌فون، برنامه‌ها را به پول تبدیل کنیم ... در حقیقت سود زیادی از رشد آی‌فون نصیب ما می‌شود.»

با کمی فکر، متوجه می‌شویم که همه این حرف‌ها کاملا منطقی است. در کل، اکوسیستم iOS رشد فزاینده‌ای را طی می‌کند که اگر آی‌فون و آی‌پد را با هم در یک گروه قرار دهیم، این رشد خیلی بیشتر از موقعیتی است که آن را در مقابل (علیه) آندروید قرار می‌دهیم. به همین سادگی، کنار رفتن اپل از بازار رقابت اصلا برای گوگل خوشایند نخواهد بود و آن‌ها ترجیح می‌دهند که سیستم‌عامل موبایل‌هایشان روز به روز پیشرفته‌تر شود.

گوگل قبلا اعلام کرده بود که آی‌فون، عامل محرک خوبی برای ارتقای سیستم موبایلش است. با این حال، اگر تمام کاربران آی‌فون، موتورولا دروید (Motorola Droid) را انتخاب کنند، فکر می‌کنید گوگل، چیزی از دست خواهد داد؟

از طرفی دیگر با اعلام گزارش درآمد سه ماهه اول سال میلادی شرکت گوگل می بینیم که مدیرعامل جدید برای این شرکت خوش قدم بوده است و این شرکت تنها در سه ماه اول ۸.۵۸ میلیارد دلار درآمد داشته که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد افزایش نشان می دهد.

گوگل، آیفون

البته از این عدد باید هزینه های ترافیک و... را کم کنیم که گردش مالی نهایی این شرکت طی این سه ماه را به عدد ناقابل ۶.۵۴ میلیارد دلار می رساند. که ۲.۳ میلیارد دلار آن سود خالص محسوب میشود. ‏

جالب است بدانید این شرکت طی سه ماه گذشته ۲۰۰۰ کارمند جدید استخدام کرده و در این گزارش آماری جالب در مورد اندروید هم دیده می شود. در حال حاضر روزانه ۳۵۰ هزار تلفن اندرویدی جدید فعال می شوند و تا اینجا حدود ۳ میلیارد اپلیکیشن اندرویدی دانلود و نصب شده است. میزان دانلود اپلیکیشن های اندرویدی هم نسبت به سه ماه گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است. اگر همه این آمار و ارقام را کنار هم قرار دهیم می بینیم که فعلا اوضاع برای این غول دنیای فناوری خوب پیش می رود. ‏

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:

خبرآنلاین، نارنجی