تبیان، دستیار زندگی
اگر اهل گشت و گذار در دنیای آی‌تی و اینترنت باشید حتما تا به امروز دعوای دارندگان آیفون اپل با سایر محصولات را دیده‌اید. محصولات اپل همواره بحث بر انگیز بوده‌اند و طرفداران آن‌ها با تمام قوا از این محصول دفاع می‌کنند. گاهی در فروم ‌های فناوری و موبایل میا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شوخی با دارندگان آیفون


اگر اهل گشت و گذار در دنیای آی‌تی و اینترنت باشید حتما تا به امروز دعوای دارندگان آیفون اپل با سایر محصولات را دیده‌اید. محصولات اپل همواره بحث بر انگیز بوده‌اند و طرفداران آن‌ها با تمام قوا از این محصول دفاع می‌کنند. گاهی در فروم ‌های فناوری و موبایل میان این گروه دعوا هم می‌شود! این جریان تا جایی پیش رفته که در چند سال اخیر کمیک کارتون‌هایی در این رابطه منتشر می‌شود. تصاویری کارتونی که آیفون را با سنگ مقایسه می‌کنند و یا تصاویری که با دارندگان این محصولات شوخی می‌کنند.

از این پس در تبیان تصاویر جالب و شوخی‌هایی که با طرفداران محصولات مختلف دنیا می‌شود را به فارسی ترجمه کرده و در اختیارتان می‌گذاریم.

تصویری که امروز برایتان آماده کرده‌ایم دارندگان اپل را به هفت گروه تقسیم می‌کند و با آنها شوخی می‌کند. اگر زیاد از این شوخی‌ها سر در نمی‌آورید نگران نباشید. کافی‌ست چند تا دوست خوره تکنولوژی داشته باشید.

آیفون تا به امروز 70 میلیون نسخه فروخته است.

توضیح نمودار:

این محصول از سال 2007 به بازار جهانی معرفی شد و تا سال 2011 فقط اپراتور AT&T (مربوط به کشور آمریکا) از این محصول پشتیبانی می‌کرد که پس از درخواست کاربران قرار شد از سال 2011 به بعد اپراتور Verizone نیز به مشتریان خدمات دهد.

گوشی آیفون

در این چهار سال که از عرضه‌ی آیفون می‌گذرد ما با چندین دسته از آدم‌ها رو به رو شدیم. آدم‌هایی که در مواجه با آیفون به هفت گروه تقسیم می‌شوند.

 طرفدار

گوشی آیفون

جناب طرفدار از همه محصولات اپل هیجان زده می‌شود. حالا می‌خواهد آیفون باشد یا ماوس! تمام نسخه‌های قبلی آیفون را خریده و مرتب در فروم‌های Mac مطلب می‌نویسد. این آدم احتمالا توی سایت eBay هر جوری شده یک تی‌شرت با مارک اپل از یکی از مهندسان باهوش اپل خریده و حتی دلش نمی‌آید تا تی‌شرت را بشورد مبادا مارک اپل وسطش پاک شود!

این گروه هرگز اپل را مقصر خرابی‌ها نمی‌دانند و تمام مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را متوجه AT&T میدا‌نند (اشاره به مشکل آنتن دهی آیفون در سال گذشته) حتی حاضرند Verizone را هم قربانی ارادتشان به اپل کنند.

 نا سپاس

گوشی آیفون

تنها دلیلی که باعث شده این گروه آیفون بخرند باکلاس و مد روز بودن این گوشی است. البته این امکان هم وجود دارد که وقتی قراردادشان را با AT&T تمدید می‌کردند به دلیل ارائه تخفیف این مدل گوشی را خریدند! این گروه اصلا نمی‌دانند قابلیت آیفون چیست و علاقه‌ای هم به دانستنش ندارند چون در هر حال استفاده‌ای برایشان ندارد.

تا به حال حتی یکی از اپلیکیشن‌های اپل استور را نخریده‌اند، احتمالا آیفون ‌‌آنها جلد ندارد و از بزرگی گوشی هم شکایت دارند. این گروه همواره دلشان برای موبایل Motorola Razr قبلیشان تنگ می‌شوند.

خوره

گوشی آیفون

برعکس گروه قبلی، این گروه کاملا می‌دانند چه چیزی خریده‌اند و همواره در همه چیز و همه حال از آیفون خود استفاده می‌کنند. حتی یکی از کاربردهای آیفون را هم بدون استفاده باقی نمی‌گذارند. این گروه احتمالا به تازگی 50 دلار بابت کیف ضد آب آیفون پول داده‌اند تا اگر روزی روزگاری گوشی داخل دستشویی افتاد صدمه نبیند.

پیشبینی می‌شود این گروه برای شب هالووین لباس AngryBirds بپوشند. (بازی انگری برد به تازگی رکورد جذابترین بازی ‌سال را شکسته و طرفداران زیادی به خود جلب کرده است. این بازی در حد بالایی اعتیاد آور است!)

کارمند

گوشی آیفون

این گروه به همین راحتی از گوشی BlackBerry قبلیشان نمی‌توانند دل بکنند و همواره هر دو تا گوشی را با خودشان حمل می‌کنند. بیشترین استفاده این گروه از آیفون، استفاده به عنوان یک آیپاد بزرگتر و پر زرق و برق تر است (آیپاد، محصول پخش کننده موسیقی شرکت اپل است) و از آن در سالن ورزش بیشتر استفاده می‌کنند. این گروه هیچ نگرانی بابت پرداخت 100 دلار اضافه در ماه ندارند چون شرکتی که در آن کار می‌کنند این پول را پرداخت می‍‌کند.

این گروه اغلب با هدست بلوتوث در خیابان دیده می‌شوند.

هکر

گوشی آیفون

 عبارت‌های "شرایط استفاده" و "منع قانونی" برای این گروه هیچ اهمیتی ندارد. این گروه به محض خریدن آیفون اولین کاری که می‌کنند شکستن قفل آیفون بوده و از آن به بعد از گوشی به عنوان ریموت کنترل ماشین و یا روشن و خاموش کردن تلویزیون همسایه‌ها استفاده می‌کنند.

این گروه خیلی وقته که AT&T را دور زدند و دیگر از سرویس این شرکت استفاده نمی‌کنند. در عوض کاری کرده‌اند که می‌توانند همه تماس‌های خود را از طریق اسکایپ و wifi بر قرار کرده و هیچ پولی نپردازند.

این گروه خیلی تلاش دارد تا گروه طرفدار را به شکستن قفل آیفون ترغیب کند ولی گروه طرفدار از این کار می‌ترسند.

شهروند قدیمی

آیفون

هیچ کس هنوز نفهمیده که چطور این گروه کارشان به خریدن آیفون کشیده است. این گروه آیفون را تا جایی که می‌توانند دور از صورتشان می‌گیرند به طوری که غیر قابل استفاده می‌شود. سرعت تایپ این گروه یک کلمه در دقیقه است! هیچ کس نمی‌داند موبایل هوشمند به چه کار این گروه می‌آید وقتی هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌کنند!

شاکی

گوشی آیفون

این گروه کاری به جز شکایت کردن و نالیدن از آیفون انجام نمی‌دهند. از کیبورد لمسی بگیر تا لباس پوشیدن استیو جابز! این گروه همیشه به همه می‌گویند که به زودی یک گوشی آندروئیدی می‌خرند تا از دست آیفون خلاص شوند.

مطمئن باشید این گروه نسخه بعدی آیفون را هم می‌خرند!

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:

allareacodes