تبیان، دستیار زندگی
ه شاه حسینی از شرایط اکران فیلمش دلم از دست پخش کننده فیلم ( سازمان سینمایی سوره ) خون است! «غروب شد بیا» اولین ساخته سینمایی انسیه شاه حسینی از دیروز اکران عمومی شد. به گزارش «بانی فیلم» این فیلم از روز گذشته در گروه سینمای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از دیروز «غروب شد بیا» در چهار سینما اکران شد

انتقاد انسیه شاه حسینی از شرایط اکران فیلمش
دلم از دست پخش کننده فیلم ( سازمان سینمایی سوره ) خون است!

«غروب شد بیا» اولین ساخته سینمایی انسیه شاه حسینی از دیروز اکران عمومی شد.

به گزارش «بانی فیلم» این فیلم از روز گذشته در گروه سینمای آزاد به صورت محدود امکان نمایش عمومی پیدا کرد. سینماهای استقلال، سپیده، شقایق و شهر تماشا از دیروز «غروب شد بیا» را اکران کردند. با پایان یافتن قرارداد چهار هفته ای سینمای استقلال، فیلم شاه حسینی سه هفته در این سینمای روی پرده خواهد بود.

حوزه هنری دارای بیش 70 سالن سینما است اما بهترین نوبت اکران را مبتذل ترین فیلم ها می گیرند در حالیه محصول خود حوزه که فرهنگی است را با چنین شرایطی اکران می کنند!

انسیه شاه حسینی که اولین ساخته بلندش «غروب شد بیا» از صبح چهارشنبه اکران خود را آغاز کرده و با اعلام مطلب فوق با گلایه از وضعیت اکران این فیلم افزود: حوزه هنری وقتی فیلمی می خواهد تولید کند با شعارهای خوب جلو می آید و بحث فرهنگی را مطرح می کند اما هنگامی که فیلم ساخته می شود موقع اکران دست آدم هایی می افتد که اغلب صلاحیتی برای بررسی کار فرهنگی ندارند. در نتیجه، کار در سکوت اکران می شود و فقط به طور عبوری از جلوی سینمای از اکران آن با خبر می شوند و در نهایت فیلم از بین می رود.

شاه حسینی، با بیان اینکه من به عنوان کارگردان دلم برای فیلم نمی سوزد تصریح کرد: دلم برای تماشاگرانی می سوزد که به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب شانس دیدن یک فیلم خوب فرهنگی را از دست می دهند.

وی با انتقاد از سیستم پخش حوزه هنری اظهار داشت: غروب شد بیا، پیش از این سه بار قرار بود اکران شود که هر بار آقایان مصلحت دیدن فیلم های آنچنانی را در سینماهاشان اکران کنند اما این فیلم به نمایش در نیاید. من دلم از دست اینها خون است!

این کارگردان با بیان اینکه حوزه هنری که دم از فرهنگ می زند باید حمایتش را تا لحظه نمایش یک فیلم داشته باشد گفت: فیلم من مثل اسم و مفهومش که دیر شدن است واقعاً در اکران هم به همین شکل درآمد.

وی درباره دچار نشدن فیلم دومش شب بخیر فرمانده به سرنوشت این فیلم اظهار داشت، تهیه کننده فیلم دومم آقای سیدزاده است و خوشبین و مطمئن هستم ایشان نمی گذارند اینگونه شود.

در «غروب شد بیا» لادن مستوفی، بیژن امکانیان و علیرضا اوسیوند بازی می کنند.

این فیلم داستان یک زن بیوه را روایت می کند که خویشاوندانش او را مجبور به ازدواج فامیلی کرده اند، اما وی از این کار سرباز می زند و با آنها مبارزه می کند.

این در حالی است که اکران فیلم سینمایی مذهبی ابراهیم خلیل الله به کارگردانی محمد رضا ورزی نیز دراین سازمان در پرده ای از ابهام قرار دارد که حتما این هم باز می گردد به ساختارتفکر گیشه ای سازمان سینمایی سوره....

لینک ها :

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر