تبیان، دستیار زندگی
آقا تهرانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه ارزش های انقلاب اسلامی مجددا در دوره احمدی نژاد احیا شد تاكید كرد: دولت دهم دولتی عملیاتی، اهل اقدام و كار و دولتی در وسط میدان است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارزش ها در دوره احمدی نژاد احیا شد


آقا تهرانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه ارزش های انقلاب اسلامی مجددا در دوره احمدی نژاد احیا شد تاكید كرد: دولت دهم دولتی عملیاتی، اهل اقدام و كار و دولتی در وسط میدان است.


آقا تهرانی

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در گفت و گویی با اشاره به این كه ارزش های انقلاب اسلامی در دوره قبل و در زمان مشاركتی ها از بین رفته و نابود شده بود، گفت: تعلق مشاركتی ها به غرب خیلی بود و سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب را فراموش كرده بودند اما این ارزش ها در دولت احمدی نژاد احیا شد.

وی با بیان اینكه مردم به دولت و احمدی نژاد علاقمند هستند، عنوان كرد: برخی خیال می كنند مردم نمی فهمند اما مردم خوب می فهمند و متوجه اند كه چه كسی خدمتگزار است و بی دریغ برای نظام اسلامی از جان مایه می گذارد، البته مردم اهل ادعا و شعار را نیز شناخته اند.

استاد اخلاق هیأت دولت نهم و دهم ولایتمداری دولت را نقطه قوت آن برشمرد و اظهار داشت:   این كه برخی از خواص بی بصیرت به دوام، سابق بر این غیبگویی می كردند كه در آینده خواهید دید كه این دولت جدید در برابر مقام ولایت خواهد ایستاد ولی هرچه جلوتر رفتیم ولایتمداری دولت بهتر و بیشتر خود را نشان داد كه امیدوارم همیشه بر این بنا ثابت قدم بماند.

وی ابراز امیدواری كرد كه سایر كشورهای اسلامی هم به سمتی بروند كه یك اسلام شناس حقیقی در رأس حكومت هایشان قرار گیرد و قرآن حاكمیّت پیدا كند.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه "بر فرهیختگان امت است كه بحث ولایتمداری، حاكمیت ولایت فقیه، ارزش آن و ثبات و پایداری مردمی بودن آن را به دیگر امت ها بیاموزند و در ارائه تجارب مثبت از ولایت مداری را در برابر همه حاكمیت های مادی به جوانان جهان دریغ نكنند".

سقوط حاكمان مصر و تونس نشان داد كه كشورهای دارای دولت های آمریكایی در خاورمیانه به پایان حیات خود رسیده اند.

**جایی برای غیبگویی نیست

عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس در پاسخ به این سؤال كه چرا برخی اصرار دارند كه دولت را روبروی ولایت قرار دهند و ضدولایت نشان دهند بیان داشت: توقع نیست كه همگان مثل هم ببینند و بیندیشند. این اندازه شرح صدر لازم است كه درك كنیم همه مثل ما نمی بینند ولی در هر حال پس از گذشت پنج سال و نیم از حاكمیت این دولت و وزرای آن، دیگر جایی برای غیبگویی نیست.

این نماینده مجلس افزود: علاقمندان دولت و آنها كه با این دولت مشكل دارند قضاوت را بر كارهای انجام شده بگذارند و صحبت كنند تا خردمندانه گفته ها به بررسی و نقد گذاشته شود ضمن اینكه عیار ولایتمداری آقایان، خود را نشان دهد.

وی با بیان اینكه تضمینی برای كسی در مسؤلیت ها نیست عنوان كرد: احمدی نژاد از اول نشان داده كه ولایتمدار است. نه تنها ایشان كه جمعیت توده ایران ولایتمدار هستند و با مقام ولایت پیوند خورده اند.

آقاتهرانی نقطه قوت نظام را مردم و ولایت دانست و خاطرنشان كرد: حملات بیگانگان بخاطر ولایت است حتی حمله به احمدی نژاد نیز بخاطر تعهد او به ارزش ها و ولایتمداری بی قید و شرط اوست.

وی افزود: می خواهند ولایت را بزنند طبیعی است كه هر كسی ولایتمدارتر است را بیشتر می زنند.

**هیچ دولتی نتوانسته بود یارانه ها را هدفمند كند

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو رابطه دولت و مجلس را خوب ارزیابی كرد و افزود: این رابطه خیلی بهتر از اینها هم می تواند باشد.

وی با توصیه به مجلس و دولت برای خوشبینی نسبت به یكدیگر و با بیان اینكه اختلافات ناشی از هوای نفسانی است اظهار داشت: اگر ما به دنبال خیر و مصالح مردم و رضای خدا در كارها باشیم اختلافی پیش نمی آید.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس هشتم با ذكر خاطره ای از دوران امام راحل بیان داشت: در زمان امام(ره) بین برخی مسوؤلان اختلاف بود، امام فرمودند اگر خیال می كنید كه اختلافات برای خداست، خودتان را گول زده اید.

وی با بیان اینكه رابطه دولت و مجلس بعد از آغاز اجرای قانون هدفمندكردن یارانه ها بهتر شده است گفت: در زمان تصویب این قانون، مجلس مخالفت هایی می كرد، اما مخالفت ها بیش از هر چه بخاطر دلواپسی نمایندگان بود كه بنده به آنها حق می دهم.

آقاتهرانی ادامه داد: به واقع این كار قوت و همتی احمدی نژادی طلب می كرد كه به لطف الهی آبرومندانه تحقق یافت.

وی با بیان اینكه دولت های قبلی می دانستند كه هدفمندی یارانه ها ضرورت دارد ولی به خود جرأت اجرای آن را نمی دادند و وارد معركه نمی شدند، اضافه كرد: اما در دولت احمدی نژاد این آرزو محقق شد.

آقا تهرانی با بیان اینكه دولت های قبلی می دانستند كه هدفمندی یارانه ها ضرورت دارد ولی به خود جرأت اجرای آن را نمی دادند و وارد معركه نمی شدند

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدفمند كردن یارانه نان در دولت دهم بیان داشت: یكی از وزرای سابق می گفت كه بحث نان در دولت خاتمی و هاشمی هم مطرح بود اما جرات نمی كردند كه جلو بیایند و می ترسیدند، حتی پیش از انقلاب هم، شاه زیر بار هدفمندی یارانه نان نمی رفت و می گفت دردسر دارد اما احمدی نژاد مردانه به جلو آمد و كار را تمام كرد.

استاد اخلاق هیأت دولت با بیان اینكه احمدی نژاد و وزرا بدون عیب نیستند تأكید كرد: هدفمندی یارانه ها مانند برخی كارهای دیگر دولت همچون طرح مسكن بسیار عالی اجرا شد.

این نماینده مجلس توضیح داد: دولت آنقدر خوب عمل كرد كه همان هایی كه می گفتند ابتدای كار (هدفمندی یارانه ها) مشكل پیدا می كند اكنون می گویند بعد از عید مشكل پیدا می كند اما برخی از افراد كه به دولت علاقه ای نداشتند اما منصف بودند، اعتراف كردند كه دولت خیلی خوب طرح را اجرا كرد.

آقاتهرانی با بیان اینكه مردم هم خیلی خوب همكاری كردند و قدر آنان را باید بدانیم افزود: هدفمندی یارانه بیشتر به فكر طبقه ضعیف بوده است و احتمال این بود كه متوسط به بالای جامعه مشكل پیدا می كرد اما ثابت شد كه همه مردم ما نسبت به انقلاب و مصالح آن حساس هستند.

**حوزه نیازمند تحول است

استاد آقا تهرانی

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم و درخواست ایشان برای تحول در حوزه و تدوین سند چشم انداز آن گفت: حوزه نیازمند تحول است، این یك واقعیت است، این حوزه هزار ساله است و تحولاتی هم در دوران های متمادی داشته است اما اكنون توقعی كه از آن می رود بیشتراز 30 سال پیش است.

وی با بیان اینكه برخی شیوه های تحقیقاتی در حوزه منحصر بفرد است تصریح كرد: در عین حال حوزه ای كه داریم محكم و قوی است و حسن های زیادی دارد.

عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: حوزه باید در تمام لوایح و طرح ها و برنامه های دولت، مجلس و قوه قضاییه حرف برای گفتن داشته باشد.

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: حوزه امروز در همه ابعاد همچون اقتصاد، جامعه شناسی، مردم شناسی، روانشناسی، مدیریت، فرهنگ، صنعت و تولید حرف برای گفتن دارد، و ورود حوزویان در مبانی استراتژیك نظام ضروری است.

آقاتهرانی با تاكید برلزوم پاسخگویی حوزه به نیازهای روز جامعه گفت: باید برایش فكر درستی كرد، مقام معظم رهبری 19 سال پیش فریاد تحول در حوزه را سر دادند اما كم كاری كردیم.

وی اضافه كرد: سفر رهبر معظم انقلاب به قم و حوزه مبارك بود و باعث شد تا حوزه پرشتاب تر از قبل فعالیت كند.

حوزه نیازمند تحول است، این یك واقعیت است، این حوزه هزار ساله است و تحولاتی هم در دوران های متمادی داشته است اما اكنون توقعی كه از آن می رود بیشتراز 30 سال پیش است.

**وقتی كسی رشد كند، امتحانش هم سخت تر خواهد بود

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینكه فتنه های آینده بزرگتر از فتنه های اخیر خواهد بود بیان داشت: اولیاء الهی و از جمله رهبر معظم انقلاب خواهان رشد ملت و نظام هستند و وقتی این امت و ملت رشد كند، علی الدوام با امتحان و فتنه درگیر خواهد شد. وقتی ممتحن كه خداوند متعال باشد حكیم است انسان رشد یافته تر را امتحانی سخت تر خواهد گرفت وگرنه اگر امتحانات آسان تر شود و یا در سطح قبل باشد این خود دلیل بر این است كه درجا زده ایم.

وی با تاكید بر اینكه ملت ما درجا نزده و نمی زند عنوان كرد: جامعه ما ایستا نیست و وظایف ما هم روشن است، همان طور كه مقام معظم رهبری (دام ظله) فرمودند: باید تلاش كنیم در تاریكی نورافكن بصیرت بیندازیم چرا كه دزد و خائن در تاریكی و جهل بهتر به اهداف خود امیدوار می شود.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به توهمات فتنه گران مبنی بر مشابه سازی حوادث اخیر با خیزش های خاورمیانه گفت: آنها یادشان رفته كه 30 سال پیش چنین اتفاقی در ایران رخ داده و ما بارها برای پیروزی آن دهه فجرها را جشن گرفته ایم.

**دولت های آمریكایی خاورمیانه به پایان حیات خود رسیده اند

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر لیبی تأكید كرد: سقوط حاكمان مصر و تونس نشان داد كه كشورهای دارای دولت های آمریكایی در خاورمیانه به پایان حیات خود رسیده اند.

وی با اشاره به حمله دولت لیبی به مردم این كشور گفت: دیكتاتورها اگر احساس كنند كه دنیایشان به مخاطره افتاده همه چیزشان را از دست رفته می بینند.

آقاتهرانی تحولات اخیر خاورمیانه را حركتی به سوی ظهور ارزیابی كرد و افزود: غربی ها در زمان بوش به دنبال خاورمیانه جدید و خاورمیانه ای بودند كه همه چیز آن از خودشان باشد اما ناكام ماندند.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس هشتم با تأكید بر اینكه همه انفجارها از خاورمیانه شروع شده است افزود: امروز فریاد "مرگ بر امریكا" و "الله اكبر" را از خاورمیانه می شنویم.

وی اظهار داشت: كشتار مردم لیبی به ضرر حاكمان آن كشور است چرا كه باعث می شود تا همگان در مقابل دولت حاكمه بایستند البته بروز باطن كثیف استبداد و دیكتاتوری هم در همین مقاطع است.

تعلق مشاركتی ها به غرب خیلی بود و سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب را فراموش كرده بودند اما این ارزش ها در دولت احمدی نژاد احیا شد

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سیاست های دولت امریكا در خاورمیانه عنوان كرد: اوباما امروز همان سیاست های كارتر در زمان محمدرضا پهلوی را تكرار می كند.

استاد اخلاق هیأت دولت با بیان اینكه چیزی از قذافی باقی نمانده است، اضافه كرد: در ایران در دوره محمدرضاشاه توپ و تانك جواب نداد؛ امروز هم در لیبی و حاكمیت قذافی جواب نمی دهد.

آقاتهرانی با تأكید بر اینكه خاورمیانه از دست غرب خارج شده است بیان داشت: غربی ها ملت های منطقه را نشناخته و به بازبینی و بازپردازی رفتار گذشته خود با منطقه نپرداخته اند از این رو اشتباهات گذشته چهل پنجاه ساله خود را تكرار می كنند. غافل از این كه آن راهكارها همان روز هم جواب عكس داده، چه رسد به امروز كه دیگر ملت ها و به ویژه جوانان بیدارتر و فرهیخته تر شده اند.

وی تاكید كرد: بر همه این نعمت های الهی او را سپاسی بی كران می گویم. امید كه قدردانش باشیم.

بخش سیاست تبیان


منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران