تبیان، دستیار زندگی
در جبهه جنگ نرم دشمن رسانه های زیادی فعالیت می کنند. رسانه هایی که هر کدام مسئولیتی را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران و موج اسلامی ایجاد شده توسط ان در جهان می باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فاکس نیوز تولیدکننده تنفر از اسلام


طبق یک نظر سنجی فاکس نیوز مهم ترین رسانه در ایجاد تنفر از اسلام است.


فاکس نیوز

در جبهه جنگ نرم دشمن رسانه های زیادی فعالیت می کنند. رسانه هایی که هر کدام مسئولیتی را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران و موج اسلامی ایجاد شده توسط ان در جهان می باشد. از جمله این شبکه ها که بسیار در این زمینه های فعال می باشد شبکه خبری کابلی و ماهواره‌ای ایالات متحده آمریکا است.

فاکس به دلیل رابطه تنگاتنگ با گروه‌های جمهوری‌خواه، در بحث‌های رسانه‌ای، در شمار رسانه‌های جهتگیر قرار می‌گیرد. کمپانی خبری فاکس، شبکه تلویزیونی آمریکایی است که ارگان اصلی آن در لوس‌آنجلس، کالیفرنیا قرار دارد. صاحب اصلی این شبکه گروه "سرگرمی‌فاکس" (Fox Entertainment Group) است. مدیریت این کمپانی خبری را "روپرت مرداک" (Rupert Murdoch)، مرد متنفذ رسانه‌ای که اصالتا استرالیایی است، بر عهده دارد. کمپانی فاکس که با نام اختصاری (FBC) در سال 1986 تاسیس شده است، کارش تولید برنامه‌های سرگرمی، ورزشی، خبری، فیلم و سریال‌های تلوزیونی برای 200 مرکز گیرنده در سراسر آمریکاست و بیشترین استدیوهایش در شهر نیویورک (New York) قرار دارند. در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 این کمپانی به شکل ساده فاکس در محاورات مورد اشاره قرار گرفت و امروزه به عنوان چهارمین ابر‌رسانه تجاری آمریکا مطرح است.

شبکه فاکس نیوز به انعکاس واقعیت ها اعتقادی ندارد و هر جا که لازم بداند برای عملیات روانی دروغ پردازی می کند. این شبکه تلوزیونی چندی پیش درباره تحولات مصر نقشه ای را منتشر نموده بود که مصر را همسایه ایران معرفی می کرد

نظر سنجی که اخیرا پیرامون این شبکه انجام شده نشان می دهد که آمریکایی ها، هرچه بیشتر شبکه فاکس نیوز را تماشا می کنند، بیشتر از اسلام متنفر می شوند.

بر اساس نظرسنجی موئسسه عمومی پژوهش های دینی، آمریکایی هایی که فاکس نیوز را قابل اعتماد می دانند بیشتر عقیده دارند که مسلمانان تلاش دارند قوانین شریعت را اجرا کنند، در مقابله با افراط گرایی کم کاری کرده اند و بازرسی آنها ایده خوبی است.

فاکس نیوز شبکه خبری  آمریکایی است و متعلق به رابرت مرداک صهیونیست است. وی با ساخت سریال ها و فیلم ها و محصولات رسانه ای مختلف، در زمینه اسلام ستیزی در فضای رسانه ای فعال است . شبکه فاکس نیوز به جناح افراطی جمهوری خواهان آمریکا گرایش دارد.

خیلی جای تعجب ندارد اما دیدن اینکه چگونه بینندگان فاکس نیوز با مردم معمولی متفاوت هستند جالب است:

65 درصد از جمهوری خواهانی که فاکس نیوز می بینند اعتقاد دارند که مسلمانان آمریکایی برای مقابله با افراط گرایی کار چندانی نکرده اند.

82 درصد از جمهوری خواهانی که فاکس نیوز می بینند اعتقاد دارند که شنود مکالمات افراط گرایان ایده خوبی است.

41 درصد از جمهوری خواهانی که فاکس نیوز می بینند اعتقاد دارند که مسلمانان آمریکایی قصد دارند قوانین شریعت را قوانین امریکا کنند. در حالی که در این مورد، تنها 23% از جمهوری خواهانی که سایر منابع خبری را می بیننند و تنها 22% از مردم عادی به چنین چیزی اعتقاد دارند.

بدین طریق، فاکس نیوز دیدگاه های بیندگان ثابتش را تغییر می دهد.

نظر سنجی که اخیرا پیرامون این شبکه انجام شده نشان می دهد که آمریکایی ها، هرچه بیشتر شبکه فاکس نیوز را تماشا می کنند، بیشتر از اسلام متنفر می شوند.

سایر آمارها نیز بدین گونه است: تنها 53 درصد از جمهوری خواهان طرفدار فاکس نیوز اعتقاد دارند که اطلاعات درستی در مورد اسلام دریافت می کنند. در حالی که این رقم در مورد جمهوری خواهانی که از سایر منابع اخبار را دنبال می کنند 34 درصد و در مورد مردمان عادی 46 درصد است.

اسلام ستیزی فاکس نیوز

شبکه فاکس نیوز به انعکاس واقعیت ها اعتقادی ندارد و هر جا که لازم بداند برای عملیات روانی دروغ پردازی می کند. این شبکه تلوزیونی چندی پیش درباره تحولات مصر نقشه ای را منتشر نموده بود که مصر را همسایه ایران معرفی می کرد.

فرآوری:عطالله باباپور

بخش ارتباطات تبیان


منابع:  شیعه آنلاین

پارسینه