تبیان، دستیار زندگی
روزهای پایانی سال 89 ،نگارخانه های تهران برنامه های متنوعی برگزار كرده اند كه اغلب این برنامه ها در ایام نوروز نیز ادامه دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزهای پایانی سال با نگارخانه های شهر تهران

روزهای پایانی سال با نگارخانه های شهر تهران


روزهای پایانی سال 89 ،نگارخانه های تهران برنامه های متنوعی برگزار كرده اند كه اغلب این برنامه ها در ایام نوروز نیز ادامه دارد.نمایشگاهی از تابلوهای خوشنویسی استاد میرعماد به مناسبت عید نوروز در موزه رضا عباسی در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.


موزه رضا عباسی

بنا به این گزارش، به مناسبت فرا رسیدن سال نو، نمایشگاهی از آثار میرعماد، در تاریخ دوشنبه 23 اسفند در موزه رضا عباسی برپا می‌شود كه برخی از این آثار برای اولین بار به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند.

در این نمایشگاه 16 تابلو‌ی خوشنویسی از آثار استاد میرعماد، از مشهورترین خوشنویسان تاریخ هنر ایران كه توانست پایه خط نستعلیق را چنان مستحكم كند كه تمام صاحب نظران خطوط اسلامی آن را عروس خطوط نامیدند، به نمایش گذاشته می‌شود.

موزه رضا عباسی در ایام نوروز پذیرای علاقمندان و مسافران است.

نمایشگاه نقاشی‌های گل و مرغ‌ "مهتاب رمضانی"

نمایشگاه نقاشی‌های گل و مرغ‌ "مهتاب رمضانی" هنرمند اهل خراسان رضوی در نگارخانه هنر ایران برپاشده است.

این نمایشگاه با همكاری مركز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در راستای حمایت از هنرمندان هنرهای تجسمی شهرستانی، نمایشگاه آثار نقاشی‌های گل و مرغ رمضانی را در نگارخانه هنر ایران به نمایش گذاشته است.در این نمایشگاه 22اثر گل و مرغ از این هنرمند به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه تا پایان روز 21 اسفندماه همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9:00 صبح تا 18:00 برپاست.

نمایشگاه "تفاهم رنگ و نور" در جهت حمایت از كودكان كار برگزار می شود كه علاقه مندان می توانند برای بازدید این نمایشگاه 23و24 اسفند به مجموعه فرهنگی هنری آزادی مراجعه كنند.

نمایشگاه نقاشی‌خط‌های محمدباقر اشرفیان در صبا

نمایشگاه نقاشی‌خط‌های محمد‌باقر (امین) اشرفیان عصر چهارشنبه 11 اسفند در نگارخانه صبا گشایش یافت.

در این نمایشگاه 40 اثر از این هنرمند در دو سال اخیر و در قالب نقاشی‌خط ،خط‌ نگاشت‌های تركیبی و شیوه‌های تلفیقی خط و نقاشی و تذهیب ارائه شده است.

آثار به نمایش در آمده اشرفیان در تكنیك‌های متنوع چون رنگ روغن روی بوم، تركیب مواد آبرنگ، آب مركب، گواش اجرا شده و شامل دو بخش كلی است: دسته اول نقاشی‌خط ‌های متعارف و دسته دوم آثاری كه با نگاه و تجربه‌ای تازه و بر مبنای دریافت حسی هنرمند از مفهوم و معنای متن پدید آمده‌اند.

نمایشگاه نقاشی‌خط امین اشرفیان تا 25 اسفند‌ماه در نگارخانه صبا آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

نمایشگاهی در خانه هنر

خانه هنر با برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان نقاش، مجسمه‌ساز و عكاس به استقبال بهار می‌رود.

نگارخانه‌های موزه‌ گالری خانه هنر میزبان هنرمندانی است كه در یك نمایشگاه گروهی با آثاری متنوع گرد هم جمع آمده‌اند تا آخرین نمایشگاه سال هنرهای تجسمی در خانه هنر برگزار شود.

در این نمایشگاه آثار نقاشی و مجسمه احمد وكیلی، امیر منفرد، امین ابلاغی، ایرج محمدی، آتوسا وحدانی، بهرام دبیری، بیژن غنچه‌پور، بیژن نعمتی شریف، پرستو آهوان، پرویز تناولی، حسین خوش‌رفتار،یاسمین سینایی و بسیاری از هنرمندان دیگر رشته های تجسمی در كنار عكس‌های آرش گودرزی ملایری، پیام صبا، محمد حسین وجدانی، میثم نژادرسولی به ‌تماشا گذاشته می‌شوند.

آثار این نمایشگاه با هدف ایجاد امكانی برای عمومی كردن خرید آثار فاخر هنری توسط خانواده‌ها، موسسات و شركت‌های خصوصی و دولتی به‌صورت ویژه قیمت‌گذاری شده‌اند.

نمایشگاه یادشده تا پایان سال ادامه یافته و فروردین‌ماه سال 90 پس از ایام تعطیلی سال نو نیز از هفتم فروردین‌ماه دایر است.

آرت‌سنتر تهران از دی‌ماه 89 به‌عنوان نخستین گالری موزه ایران با ایكوم (كمیته جهانی موزه‌ها) معرفی شد و فعالیت‌های موزه‌ای را نیز آغاز كرد.

نمایشگاه عكس گروهی

نمایشگاه عكس گروهی با مشاركت حوزه هنری استان تهران با عنوان "تفاهم رنگ و نور" در جهت حمایت از كودكان كار برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل یكصد و ده اثر عكاسی "حمیدرضا زینالی" است كه موضوع تمامی عكس ها مفهومی بوده و تقابل رنگ و نور را به تصویرمی كشد.

بنا براین گزارش، "تفاهم رنگ و نور "حاصل تلاش گروهی از دانشجویان رشته گرافیك و عكاسی به سرپرستی استاد حمیدرضا زینالی است كه عكس ها به روش نوینی در عكاسی طراحی شده است.

نمایشگاه "تفاهم رنگ و نور" در جهت حمایت از كودكان كار برگزار می شود كه علاقه مندان می توانند برای بازدید این نمایشگاه 23و24 اسفند به مجموعه فرهنگی هنری آزادی واقع در میدان آزادی زیر برج آزادی مراجعه كنند.

بنا بر این گزارش، افتتاحیه این نمایشگاه 22 اسفند ساعت 18 الی 20 و در روز های 23 و24 اسفند از ساعت 9 الی 18 پذیرایی بازدید عموم خواهد بود

بخش هنری تبیان


منبع:ایرنا