تبیان، دستیار زندگی
درگیری های ایرانی و خارجی در فوتبال
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاوت درگیری ها ایران و خارج

درگیری در دیدار پرسپولیس - پاس

فوتبال یكی از ورزش های پرطرفدار و پرتنش در دنیا محسوب می شود كه همواره درگیری های متعددی در آن به وجود می آید.

در دنیای فوتبال داور به عنوان اولین و آخرین تصمیم گیرنده محسوب شده و در درگیری هایی كه به وجود می آید تنها قاضی میدان است كه می تواند در این مورد دخالت داشته باشد.

اما در فوتبال ایران به هنگام وقوع یك درگیری عوامل بسیاری دخالت دارند كه پای همه آنها به قضیه باز می شود. از بازیكنان و داور و كمك ها گرفته تا مربیان و نیمكت نشینان و ناظر داوری، هر كس به نوعی وارد این درگیری شده و باعث بیشتر شدن حاشیه می شود.

در اوج درگیری‌های فیزیكی كه مدت‌هاست در فوتبال ایران رایج شده تمام كسانی كه دلایل شكل گرفتن چنین فضایی را جست‌و‌جو می‌كنند، كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را به عنوان اصلی ترین مجموعه رسیدگی به این درگیری ها می شناسند.

درگیری در دیدار پرسپولیس - پاس

درگیری هایی كه در فوتبال ایران به وجود می آید گاهی به زد و خورد و محرومیت های جدی برای بازیكنان تبدیل می شود و با نمونه های خارجی تفاوت های جالبی دارد.

با مشاهده تصاویرهای بالا ابتدا به این نكته دست می یابیم كه در درگیری هایی كه در بازی های فوتبال در ایران به وجود می آید همه دخالت دارند. از بازیكنان و مربیان و داوران گرفته تا ناظر بازی!

از سوی دیگر تصویر زیر نشان دهنده تفاوت های موجود در درگیری های به وجود آمده در فوتبال ایران با كشورهای خارجی است.

بینندگان دیدار تیم های فوتبال منچستر و لیورپول حركات جالب داور در هنگام درگیری ها را به عینه مشاهده كردند. در درگیری به وجود آمده میان بازیكنان دو تیم داور به یك گوشه از زمین رفته و فقط نظاره گر ماجراست. بازیكنان نیز بعد از مشاهده حضور داور از ترس محرومیت و اخراج دست از درگیری كشیده و برای ارائه شكایت با كاپیتان های خود سراغ داور مسابقه می روند.

درگیری در دیدار منچستر - لیورپول

اما در درگیری های رایج در فوتبال ایران به محض آغاز ماجرا بعد از حضور داوران در متن درگیری، نه تنها مربیان و كادر فنی وارد زمین می شوند بلكه ناظر مسابقه كه فقط وظیفه ثبت وقایع و ارائه گزارش را دارد نیز وارد عمل شده و به جدا كردن بازیكنان از یكدیگر می پردازد.

بنابراین گزارش با توجه به گذشت نه دوره از لیگ برتر فوتبال ایران و ورود این ورزش به لیگ های حرفه ای دنیا هنوز مسائل حرفه ای بسیاری وجود دارد كه از سوی هیچ كس رعایت نمی شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: فردا