تبیان، دستیار زندگی
دبیر كل دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت به برگزاری این رویداد هنری در آذرماه سال 90 در تهران و 19 شهرستان اشاره كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین جشنواره جهانی هنرمقاومت برگزار می شود

دومین جشنواره جهانی هنرمقاومت برگزار می شود


دبیر كل دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت به برگزاری این رویداد هنری در آذرماه سال 90 در تهران و 19 شهرستان اشاره كرد و گفت: اقدامات برای تهیه و انتشار مجموعه آثارمنتخب دور نخست این جشنواره انجام شده است و درنهایت تا اریبهشت ماه این كتاب عرضه می شود.


،"حبیب الله صادقی" روز سه شنبه در  نشست خبری جشنواره هنر مقاومت، افزود: این رویداد هنری علاوه بر نمایش آثار تجسمی با موضوع مقاومت و پایداری، اهدافی چون تاكید بر عنصر مقاومت در هنرهای معاصر و متعهد،بررسی و نقد جلوه های مقاومت در آیینه هنرهای تجسمی و ایجاد زمینه مناسب برای تشكیل مركز بین المللی هنر مقاومت را دنبال می كند.

صادقی:برخی كشورهای اروپایی و آمریكایی و حتی شرق آسیا نیز از برگزاری این رقابت هنری استقبال كرده اند. تلاش ما این است كه این جشنواره مفهوم واقعی بین المللی را داشته باشد و تنها به یك یا دو كشور همسایه محدود نشود.

موضوع های اصلی جشنواره هنر مقاومت

دبیر كل دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت بر ایجاد زمینه های تعامل و گفت و گو میان هنرمندان خلاق تجسمی در ایران و كشورهای اسلامی در رهگذر این جشنواره تاكید كرد و افزود: "امام خمینی (ره) و رهبری"، "انقلاب اسلامی" ،"دفاع مقدس"،"فلسطین با تاكید بر حماسه و مظلومیت غزه"،"بسیج:معنویت،سازندگی،پیشرفت علمی،امنیت ملی،شكوفایی اقتصادی" و"جهان اسلام: وحدت اسلامی،استكبارستیزی،احیای تمدن اسلامی،بیداری جهان اسلام" از موضوع های اصلی جشنواره هنر مقاومت است.

به گفته این مقام مسوول در جشنواره هنر مقاومت، علاوه موضوع های یادشده،"جنگ نرم" ،"فرهنگ عاشورا"،"مقاومت در برابر وسوسه های شیطانی" و "فرهنگ اصیل ایرانی" از دیگر مفاهیمی است كه در قالب این جشنواره می گنجد.

صادقی همچنین از انتشار كتاب حاوی آثار برتر دور دوم این جشنواره تا مهرماه سال 90 خبر داد و تاكید كرد:جشنواره هنر مقاومت در 8 بخش نقاشی،پوستر،عكاسی،كاریكاتور،طرح های حجمی،انیمیشن،طراحی و هنرهای جدید و مفهومی برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار 30 تیرماه 1390 تعیین شده است.

دبیر كل دومین جشنواره مقاومت به برگزاری دور نخست این رویداد هنری اشاره كرد و توضیح داد:سه سال پیش این جشنواره با همكاری انجمن هنر دفاع مقدس،فرهنگستان هنردرموزه هنرهای معاصر و درسطح ملی برگزار شد كه بنا بر تصمیم شورای سیاستگذاری دومین دوره این جشنواره به صورت بین المللی و با گستردگی بیشتری برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره هر دو سال یك بار،دلیل وقفه سه سال از زمان برگزاری نخستین دوره این رقابت هنری تا دوره دوم آن را تامین نشدن بودجه و حامیان مالی و همچنین تاكید مسوولان برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره عنوان كرد.

جشنواره مفهوم بین المللی را داشته باشد

دبیركل جشنواره هنر مقاومت از انتشار فراخوان این جشنواره در كشورهای آسیای میانه ،جهان اسلام و كشورهای عربی خبر داد و ادامه داد:برخی كشورهای اروپایی و آمریكایی و حتی شرق آسیا نیز از برگزاری این رقابت هنری استقبال كرده اند. تلاش ما این است كه این جشنواره مفهوم واقعی بین المللی را داشته باشد و تنها به یك یا دو كشور همسایه محدود نشود.

این نقاش پیشكسوت با بیان اینكه مفهوم مبارزه با ظلم یك حقیقت جهانی و شناخته شده است،افزود:ما در این جشنواره هنری تنها به دنبال آثاری با مفاهیم مقاومت از یك نگاه خاص نیستیم و از آثار متفاوت با نگاه جدید استقبال می كنیم.

به گفته وی،دو كارگاه آموزشی نیز با موضوع هنر مقاومت و با همكاری موزه هنرهای معاصر فلسطین و موسسه فرهنگی هنری صبا و با شركت هنرمندان رشته های تجسمی و زیر نظر استادان این رشته در خرداد و شهریور ماه سال آینده برگزار می شود.

جشنواره هنر مقاومت به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و با همكاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برگزار می شود.

بخش هنری تبیان


منبع:خبرگزاری ایرنا