تبیان، دستیار زندگی
سرلشگر صفوی :استكبار باید از قدرت خدا، رسولش و ائمه (ع) بترسد خبرگزاری دانشجویان ایران شب چهارشنبه 4/12/84 با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان كشوری و لشگری از جمله سردار صفوی فرمانده سپاه، دكتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مص...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری شب خاطره سردار شهید احمد كاظمی

سرلشگر صفوی :استكبار باید از قدرت خدا، رسولش و ائمه (ع) بترسد

خبرگزاری دانشجویان ایران

شب چهارشنبه 4/12/84 با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان كشوری و لشگری از جمله سردار صفوی فرمانده سپاه، دكتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، سردار قاسم سلیمانی و دكتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، شب خاطره سردار سرلشگر شهید حاج احمد كاظمی و همرزمانش كه در سانحه‌ سقوط هواپیمای فالكن به شهادت رسیدند، برگزار شد.

در این مراسم كه در محل ساختمان حج و زیارت برگزار شد، سرلشگر صفوی، فرمانده‌ سپاه گفت: جسارت بی‌شرمانه عوامل صهیونیستی، آمریكایی و انگلیسی به بارگاه مطهر عسگریین امام هادی (ع) ‌و امام حسن عسگری (ع) را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، شیعیان و مسلمین جهان تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

وی افزود: عوامل استكبار باید از قدرت خدا، رسولش و ائمه (ع) بترسند، چون نمی‌توان به آنها جسارت كرد.

سردار صفوی یادآور شد: اواخر دوره قاجاریه كه روس‌های تزاری، مشهد را اشغال و به بارگاه حضرت امام رضا (ع) جسارت كردند، وقتی انقلاب بلشویكی 1917 در روسیه شروع شد، بلشویك‌ها تمام خاندان روسیه تزازی را قتل عام كردند و این امر نتیجه جسارت به بارگاه امام رضا (ع) بود.

سرلشگر صفوی گفت: صهیونیست‌ها، آمریكایی‌ها وانگلیسی‌ها بدانند، خداوند قادر متعال است و رسول خدا مافوق همه‌ قدرت‌ها هستند و باید بدانند به زودی سیلی محكمی از جانب خداوند و مومنین به خدا و رسولش و ائمه (ع) خواهند خورد و ملت‌های اسلامی این جسارت را برنمی‌تابند و امیداریم ملت ما نیز در این یك هفته‌ای كه توسط مقام معظم رهبری عزای عمومی اعلام شده است، ابراز انزجار خود را به عوامل آمریكایی و صهیونیستی و انگلیسی بچشانند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشگر شهید حاج احمد كاظمی و دیگر همرزمانش، خاطراتی از وی نقل كرد.

سرلشگر صفوی با نقل خاطره‌ای مربوط به اردیبهشت سال 59 در سنندج گفت:گروه‌های ضدانقلاب در آن زمان، كردستان و سنندج را با حمایت عراقی‌ها و پشتیبانی ستادی كه آمریكایی‌ها در لانه جاسوسی خود در تهران درست كرده بودند، تصرف كرده بودند و فقط پادگان‌ها و فرودگاه در دست دولت جمهوری اسلامی بود( دولت موقت مرحوم بازرگان). ما با 200 نفر از پاسداران كه شهید احمد كاظمی هم جزو آنها بود، با یك فروند هواپیمای C-130 وارد فرودگاه سنندج شدیم، با ورود ما به فرودگاه، شروع به كوبیدن فرودگاه كردند، آن شب تا صبح با خمپاره فرودگاه را هدف گرفته بودند و بر اثر این حملات، عده‌ زیادی زخمی شدند، ولی شهید ندادیم.

23 تا 24 شبانه‌روز برای آزادی سنندج به سختی جنگیدیم، بعد از آزادسازی سنندج، به صورت ستون كشی برای آزادی سایر شهرهای كردستان اقدام كردیم و به اولین شهری كه از سنندج به سقز می‌رفت، رسیدیم دیواندره بود. به احمد كاظمی گفتم كه احمد آقا شما فرمانده سپاه دیواندره شوید؛ گفت: من؟ گفتم بله. ایشان آن موقع 21 تا 22 ساله بود. گفت: من این كار را بلد نیستم. اما در نهایت شهید كاظمی با 24 نفر پاسدار، یك دستگاه جیپ سیمرغ و دو دستگاه بی‌سیم فرمانده سپاه دیواندره شد و در بحرانی‌ترین منطقه و در جوانی بسیار خوب فرماندهی كرد و وقتی شهریور 59 جنگ شروع شد، از كردستان یك نفس به جنوب آمد... .

دكتر محسن رضایی، دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم ضمن تسلیت فاجعه اهانت به امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) به ملت بزرگ اسلام، شیعیان و ایران اظهار امیدواری كرد: خداوند و پاسداران حریم امامت و ولایت، انتقام این توهین را بگیرند و تسلی قلوب جریحه‌دار شیعیان باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: هر كدام از این شهیدان از دیگری بهتر بودند.اگر از احمدكاظمی صحبت می‌شود، به معنای این نیست كه شهدای دیگر خاطره‌ای ندارند، آنها جزو یك خانواده بسیار صمیمی محسوب می‌شدند.

دكتر رضایی گفت: احمدكاظمی ناراحت است چون از دیگر همرزمانش صحبت نمی‌شود و از طرف دیگر همرزمانش خوشحالند كه فقط از كاظمی صحبت می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه هواپیمای فالكن اظهار داشت: مثلا شهید مهتدی و شهید سلیمانی از هسته‌های اولیه لشگر محمد رسول‌الله (ص) بودند و یا وقتی سپاه درصدد تشكیل توپخانه بود، متخصص توپخانه نداشت، بنابراین شهید یزدانی جزو چند نفر اول بود كه توپخانه سپاه را در عملیات فتح‌المبین راه انداخت.

دكتر رضایی گفت:در این عملیات، 80 قبضه توپ از دشمن غنیمت گرفتیم و شید شفیع‌زاده و شهید یزدانی با توپ‌های غنیمتی، توپخانه سپاه را راه‌اندازی كردند. در آزدسازی خرمشهر هم توپخانه ارتش و سپاه با هم كار می‌كردند.

وی در مورد سردار شهید نبی‌الله شاهمرادی نیز گفت: این شهید بزرگوار از برادران اولیه اطلاعات سپاه بود. صفدر رشادی نیز از افراد مدیر، برنامه‌ریز و كارشناس بود و شهید كروندی50 هزار ساعت پرواز داشت و بقیه این شهیدان نیز به همین صورت خدمات ارزنده‌ای از خود به جای گذاشته‌اند.

سردار جعفر اسدی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز در ادامه این مراسم گفت: شهید كاظمی در كنار سایر ویژگی‌هایش بارزش، اهل چاره‌جویی نیز بود، با فكر و تدبیر وارد كار می‌شد و مثلا به سادگی تسلیم آقا رحیم،آقا محسن و رشید نمی‌شد.

وی افزود: سرمایه‌های ارزشمندی در جنگ از دست دادیم و باید قدر آنهایی كه زنده هستند را بدانیم. ما كمتر شخصیتی مثل احمد كاظمی داریم، باید شرایط گوناگونی‌ دست به دست هم دهد، تا انسانی مثل شهید احمد كاظمی ساخته شود.

سردار اسدی گفت: دو شخصیت برجسته‌ای كه ورود اولیه به خرمشهر را داشتند، یكی شهید حسین خرازی و دیگری شهید احمد كاظمی بود. ما فاتح خرمشهر را از دست دادیم. البته دیگر رزمندگان هم بودند. اما من شهادت می‌دهم وقتی وارد خرمشهر شدم، دیدم چگونه به فكر اموال مردم بود، اموالی كه وجود نداشت، به فكر اسرا بود و به همه موضوعات دقت داشت.

سردار اسدی خاطرات دیگری از شهید احمد كاظمی بیان كرد.

روابط عمومی موسسه تبیان