تبیان، دستیار زندگی
گذراندن اوقات فراغت اعضای خانواده با یكدیگر مخصوصاً پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با نوه‌هایشان، روابط خانوادگی را بهبود بخشیده و سبب استحكام پیوندهای نسلی می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با بزرگ ترها ،شیرن تر است

پدربزرگ


استحكام عواطف خانواده در دست بزرگ والدها گذراندن اوقات فراغت اعضای خانواده با یكدیگر مخصوصاً پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با نوه‌هایشان، روابط خانوادگی را بهبود بخشیده و سبب استحكام پیوندهای نسلی می‌شود. در یك تحقیق، دانشمندان دریافتند بودن اعضای خانواده در كنار یكدیگر و گذراندن اوقات فراغت و سپری كردن لحظاتی خوش در كنار پدربزرگ و مادربزرگ سبب نزدیكی اعضای خانواده و تضمین استحكام روابط می‌شود.
دانشمندان معتقدند اوقات فراغت یك زمان و فرصت مهم و اساسی برای شكل‌دهی پیوستگی و عهد و میثاق نسل‌های متوالی یك خانواده است.

علاوه بر این، روابط مؤثر پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و نوه‌هایشان احساس مثبت و بسیار خوبی را نسبت به زندگی در آنها به‌وجود می‌آورد.

در یك تحقیق، رفتار شانزده پدربزرگ و مادربزرگ شصت و پنج تا هشتاد ونه سال و چهارده نوه هجده تا بیست و چهار سال در زمان‌های مناسب و در اوقات فراغتشان شامل مرخصی كاری، تعطیلات، مسافرت، آشپزی، خرید و باغبانی مورد مطالعه قرار گرفت.

در این زمان‌ها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سوابق تاریخی، تجربه‌های شخصی، درس‌های زندگی، ارزش های خانوادگی، سنت‌ها و اهمیت پیوستگی خانوادگی را با نوه‌های خود در میان گذاشتند.

خانواده‌ای كه اوقات‌فراغت خود را با یكدیگر می‌گذرانند پیوستگی بیشتری دارند. علاوه بر این كارشناسان بر این باورند محبت و عشق والدین به فرزندان سبب می‌شود آنها این علاقه را به پدر و مادربزرگ و در آینده به فرزندان خود هدیه دهند

پدربزرگ

علاوه بر این بر طرح علایق مشترك بین آنها برای بیان احساسات نوه‌ها و دریافت اطلاعات جدید از آنها نیز تأكید شد. شركت‌كنندگان اظهار داشتند داشتن فعالیت‌های مشترك به آنها اجازه می‌دهد تا مسائل زیادی از یكدیگر بیاموزند و احساس دلبستگی بیشتری نسبت به همدیگر مشاهده كنند.

همچنین مبادله اطلاعات بین آنها و نوه‌ها علاوه بر بهبود روابط سبب شد تا پدر و مادربزرگ‌ها مسائل و تكنولوژی‌های جدید را فراگیرند.

دانشمندان از این تحقیق به عنوان تبادل اطلاعات، دانش و مهارت بین نسل قدیم و جدید نام می‌برند و آن را وسیله‌ای برای بهبود استحكام پیوند بین نسل‌ها می‌دانند.

آنها معتقدند خانواده‌ای كه اوقات‌فراغت خود را با یكدیگر می‌گذرانند پیوستگی بیشتری دارند. علاوه بر این كارشناسان بر این باورند محبت و عشق والدین به فرزندان سبب می‌شود آنها این علاقه را به پدر و مادربزرگ و در آینده به فرزندان خود هدیه دهند.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : روزنامه ایران

مقالات مرتبط:

نوه های لوس

امروز او...فردای تو

قدر شناسی خودرا بروزدهید