تبیان، دستیار زندگی
سیروس گرجستانی ، بازیگری که چند سال گذشته با ایفای نقش در سریال های داستانی ماه رمضان محبوبیتی خاص یافته ، این روزها در حال ایفای نقش استاد شهریار در سریالی به همین نام است سریالی که کمال تبریزی آن را برای مرکز سیما فیلم کا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیروس گرجستانی میانسالی شهریار را بازی می کند

سیروس گرجستانی ، بازیگری که چند سال گذشته با ایفای نقش در سریال های داستانی ماه رمضان محبوبیتی خاص یافته ، این روزها در حال ایفای نقش استاد شهریار در سریالی به همین نام است سریالی که کمال تبریزی آن را برای مرکز سیما فیلم کارگردانی می کند تا روایتگر زندگی این شاعر بزرگ و برجسته باشد.

گروه سازنده سریال این روزها در باغ نگارستان حوالی میدان بهارستان ، بخشهای دیگری از این سریال را تصویربرداری می کنند. به گزارش سایت سیما فیلم ، بازی اردشیر رستمی در نقش جوانی استاد شهریار خاتمه یافته و نوبت گرجستانی است که در نقش میانسالی و پیری استاد شهریار ایفای نقش کند. به گزارش خبرنگار ما ، داستان این سریال از سالها قبل در اواخر دوره حکومت قاجار روایت می شود. سید اسماعیل ، یکی از وکلای مشهور تبریز که در جنگ و شورش این شهر ،

چند فرزند خود را از دست داده ، پس از به دنیا آمدن فرزندی از همسرش ، کوکب خانم تصمیم می گیرد برای حفظ فرزند آخر خود ، او را به روستای خوشکناب نزد خواهرش بفرستد.

مردی که بعدها به شهریار معروف می شود تا پایان دوره کودکی در این محل می ماند و در این سالها با ابراهیم ادیب آشنا می شود مردی که بعدها در زندگی او تاثیر زیادی دارد. گروه سازنده سریال شهریار پس از 6 ماه پیش تولید که از بهمن سال گذشته آغاز شده بود تصویربرداری این سریال داستانی را از 26 اردیبهشت امسال در منطقه خجیر آغاز کردند.

اردشیر رستمی ، کاریکاتوریست جوان کشورمان در نقش جوانی شهریار ، فرهاد قائمیان در نقش پدر شهریار و لیلی تقوی در نقش مادر شهریار در کنار پیام دهکردی ، رحمان باقریان ، مهسا کرامتی ، محمود قبط زرین ، نرگس هاشم پور ، حسین عابدینی ، امیر کاوه آهنجان ، فریبرز گرم رودی ، علی پوریان ، صبا مهری ، مهدی پاشایی ، شاپور محمدی و محسن نبوی بازیگرانی هستند که تاکنون در این طرح مقابل دوربین رفته اند.

جالب است بدانید که داستان سریال از اواخر حکومت قاجار پیش از تولد شهریار آغاز می شود و تا زمان فوت شاعر ادامه می یابد. منحل شدن مجلس شورای ملی ، روی کار آمدن رضا خان ، قحطی نان تهران ، جنگ اول و دوم جهانی و انقلاب اسلامی برخی وقایعی است که در این سریال به تصویر کشیده خواهد شد.

با توجه به پرداختن این سریال به یک مقطع مهم از تاریخ کشورمان ، به نظر می رسد شخصیت هایی همچون مدرس ، محمد خیابانی ، ملک الشعرای بهار ، میرزاده عشقی ، نیما یوشیج ، ستارخان و... در این سریال حضور داشته باشند.

سعید نیکپور در نقش ملک الشعرای بهار و بهروز بقایی در نقش نیما یوشیج برخی دیگر از بازیگران در این سریال هستند.این سریال به تهیه کنندگی پروانه پرتو ، تهیه و برای مرکز سیما فیلم تولید می شود. بخشهایی از آن هم در شهر تبریز مقابل دوربین خواهد رفت.

لینک ها :

كمال تبریزی و استاد شهریار

پروژه « شهریار» كلید می خورد

كنگره بین المللی استاد شهریار

بزرگداشت شهریار در روز شعر

تجلیل از مقام استاد شهریار

دلایل كمتر پرداختن به موضوع انقلاب اسلامی در فیلم ها