تبیان، دستیار زندگی
این رولت زیبا می تواند یک دسر خوش مزه و کم چربی برای شما باشد. این رولت را می توانید با نوشیدنی دلخواه سرو کنید. در ادامه ی مطلب با مواد لازم و طرز تهیه ی این رولت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرز تهیه ی رولت زردآلو و پرتقال

رولت زردآلو و پرتقال


این رولت زیبا می تواند یک دسر خوش مزه و کم چربی برای شما باشد. این رولت را می توانید با نوشیدنی دلخواه سرو کنید. در ادامه ی مطلب با مواد لازم و طرز تهیه ی این رولت آشنا می شوید.


مواد لازم برای 6 نفر:

سفیده تخم مرغ    4 عدد

پودر شکر              یک دوم پیمانه

آرد سفید              یک دوم پیمانه

رنده پوست یک عدد پرتقال کوچک

آب پرتقال         3 قاشق غذاخوری

مواد میانی رولت:

زردآلو                 یک دوم پیمانه

آب پرتقال           دوسوم پیمانه

طرز تهیه:

* فر را با حرارت 200 درجه ی سانتیگراد یا 400 درجه فارنهایت روشن کنید. سینی فر به ابعاد 23 در 33 سانتیمتری را کاغذ روغنی انداخته و کاغذ را کمی چرب کنید.

سفیده های تخم مرغ را در کاسه بزرگی ریخته، با همزن بزنید و پودر شکر را طی دو بار به آن اضافه کنید تا سفیده ها سفت شوند.

* آرد را الک کرده و همراه با رنده ی پوست پرتقال و آب پرتقال به سفیده ها اضافه کرده، به آرامی هم زده و سپس مخلوط آماده شده را در سینی ریخته و به مدت 15 تا 18 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید. بعد از پخت آن را رول کرده و اجازه دهید تا سرد شود.

* برای آماده کردن مایه ی وسط رولت، زردآلو ها را در شیرجوشی ریخته و آب پرتقال را اضافه کرده، با حرارت ملایم بگذارید تا آب پرتقال جذب شود، سپس مایه را در غذاساز ریخته تا پوره ی نرمی به دست آید.

* نان رولت را باز کرده و پوره آماده شده را روی آن پخش کرده، سپس نان را رول کرده و روی آن را با پودر شکر یا خلال هایی از پرتقال تزئین کنید و سپس سرو نمائید.

بخش تغذیه تبیان


منبع: ملک بانو

* مطالب مرتبط:

رولت ساده

رولت شکلاتی با خامه

رولت خرما

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.