تبیان، دستیار زندگی
شد خبرگزاری دانشجویان ایران جایزه ویژه دوازدهمین اجلاس پیشبرد علوم و فن‌آوری سازمان كنفرانس اسلامی (كامستك) به استاد شیمی دانشگاه شیراز اعطا شد. این جایزه طی مراسمی ویژه از سوی نخست وزیر پاكستان به دكتر سید حبیب فیروزآبادی ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایزه علمی جهان اسلام به شیمیدان ایرانی اعطا شد

خبرگزاری دانشجویان ایران

جایزه ویژه دوازدهمین اجلاس پیشبرد علوم و فن‌آوری سازمان كنفرانس اسلامی (كامستك) به استاد شیمی دانشگاه شیراز اعطا شد.

این جایزه طی مراسمی ویژه از سوی نخست وزیر پاكستان به دكتر سید حبیب فیروزآبادی اعطا شد.

جایزه «كامستك» امسال در دو رشته شیمی و فیزیك به دانشمندانی از ایران و پاكستان اعطا شد.

دكتر فیروزآبادی - استاد بخش شیمی دانشكده علوم دانشگاه شیراز - كه از اعضای فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی و شاخه ایرانی فرهنگستان علوم جهان سوم است، در سال1322 در تهران به دنیا آمده و تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس خود را در دانشگاه شیراز و تحصیلات دكتری را در سال 1353 در دانشگاه پنسیلوانیا به پایان برده است.

این استاد ممتاز دانشگاه شیراز كه از سال 1368 رییس انجمن شیمی و مهندسی شیمی ایران بوده است، علاوه بر فعالیت در دانشگاه شیراز از سال 1354، مدت‌ها در دانشگاه كرمان نیز به عنوان عضو هیات علمی، رییس دانشكده علوم و معاون دانشگاه فعالیت داشته است.

كسب جایزه خوارزمی در اولین دوره و كسب عنوان شیمیدان ممتاز انجمن شیمی ایران و پژوهشگر ممتاز دانشگاه شیراز از جمله افتخارات علمی این استاد برجسته شیمی كشور است.

دكتر فیروزآبادی كه از سال 1370 به عضویت فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی درآمده در حوزه‌های مختلف شیمی به ویژه كاربست عامل‌های اكساینده جدید برای تبدیل گروه‌های عامل، تهیه و كاربرد تركیبات بوروهیدرید اصلاح شده جدید در واكنش‌های تبدیل گروه‌های عامل، استفاده از كاتالیزورهای مبتنی بر بسترهای فلزی جدید برای تسریع واكنش‌های آلی، مطالعات جامع درباره كاربردهای N204 پایدار شده با نمك‌های فلزی و بسترها و تركیبات دیهیمی در سنتز مواد آلی فعالیت‌های تحقیقاتی داشته است.

روابط عمومی موسسه تبیان