تبیان، دستیار زندگی
رفته یک معتاد علی سنتوری؛ فیلمی نیمه سیاه و سفید تاکنون حدود 35 درصد از صحنه های فیلم «علی سنتوری» فیلمبرداری شده و گروه همچنان در محله کاشانک تهران به سر می برد. به گزارش «بانی فیلم» فیلم تازه داریوش مهرجویی تجربه ای تازه در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تورج منصوری: به تصویر کشیدن زندگی غبار گرفته یک معتاد

علی سنتوری؛ فیلمی نیمه سیاه و سفید

تاکنون حدود 35 درصد از صحنه های فیلم «علی سنتوری» فیلمبرداری شده و گروه همچنان در محله کاشانک تهران به سر می برد.

به گزارش «بانی فیلم» فیلم تازه داریوش مهرجویی تجربه ای تازه در سینمای ایران در زمینه فیلمبرداری خواهدبود. «علی سنتوری» به شیوه نیمه سیاه و سفید به نمایش در خواهد آمد تا تماشاگران، بیستمین فیلم بلند داریوش مهرجویی را به شکلی کاملاً متافوت روی پرده تماشا کنند.

تورج منصوری که برای دومین بار شیوه دوربین روی دست را در فیلم های مهرجویی تجربه می کند در این باره به خبرنگار «بانی فیلم» می گوید: «در این فیلم از شیوه تازه ای در مرحله ظهور استفاده کرده ایم که نام آن BY PAS BLITH است. در این شیوه هنگام ظهور مرحله BLITH حذف می شود. در واقع مقدار زیادی از رنگ ها کاسته و به بخش سیاه و سفید اضافه می شود.»

منصوری در توضیح بیشتر می گوید: «رنگ در فیلم وجود دارد، اما بسیار کم است. کنتراست تصاویر به سیاه و سفید نزدیک تر است تا رنگی. بخش هایی که رفلکس های نوری دارند درخشان تر به نظر می رسند و جزئیات در بخش سیاه کمتر دیده می شود.»

این فیلمبردار درباره استفاده از این شیوه می گوید: «هنگامی که برای فیلمبرداری «من و دبورا» به بیرون رفته بودیم این شیوه را در لابراتوار کداک تست کردم و نتیجه را به صورت ویدیو به ایران آوردم بعد با همکاری لابراتوار فیلمسازی شروع به کار کردیم. سه حلقه نگاتیو را تست و بعد در این باره با مهرجویی مشورت کردم. ابتدا قصد داشتم «علی سنتوری» را به شیوه سیاه و سفید فیلمبرداری کنیم، اما به دلیل کمبود مواد خام و سختی شرایط کار این روش را به مهرجویی پیشنهاد دادم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم تا از این شیوهن استفاده کنیم.»

منصوری درباره فضای این فیلم ادامه می دهد: « فضای «علی سنتوری» به دلیل به تصویر کشیدن زندگی یک معتاد، غبار گرفته و تاریک است. به همین دلیل سعی کردیم با استفاده از این روش تیرگی و سیاهی حاکم بر فضای داستان و زندگی این شخصیت را به تماشاگر منتقل کنیم.»

بهرام رادان، گلشیفته فراهانی، سیامک خواهانی، مسعود رایگان، کیانوش گرامی و نادر سلیمانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. قرار است بازیگران دیگری نیز به این جمع اضافه شوند.

نریشن های سکانس افتتاحیه فیلم

وقتی به ایستگاه گلوبندک رسیدم آسمان مثل همیشه کدر و بدرنگ بود. توی هوا پر از دود بود و من نمی دونستم که این آخرین باریه که هوای گلوبندک رو به ریه های سوختم فرو میدم... از وقتی هانیه همسرم گذاشته رفته دیگه دست و دلم به کار نمی ره...

بعضی از برنامه ها رو قبول نمی کنم، با بعضی هایش بدقولی می کنم و نمی رم...

یا سر مجلس خوابم می بره یا می زنم زیر گریه.

لینک ها :

داریوش مهرجویی و کار جدید

آزیتا حاجیان هم به جمع بازیگران "علی سنتوری" پیوست