تبیان، دستیار زندگی
به‌نمایش گذاشته می‌شوند تمام نقاشی‌ها و وسایل شخصی سهراب سپهری كه در اختیار خانواده‌ی او بوده است، به موزه‌ی هنرهای معاصر صنعتی كرمان اهدا شده كه اردیبهشت‌ماه سال آینده افتتاح خواهد شد. این موزه، نزدیك به 460 تابلو و هم‌چنی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقاشی‌ها و وسایل شخصی سهراب سپهری به‌نمایش گذاشته می‌شوند


تمام نقاشی‌ها و وسایل شخصی سهراب سپهری كه در اختیار خانواده‌ی او بوده است، به موزه‌ی هنرهای معاصر صنعتی كرمان اهدا شده كه اردیبهشت‌ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

این موزه، نزدیك به 460 تابلو و هم‌چنین لوازم شخصی این شاعر و نقاش معاصر را در اختیار دارد.

آرشیوی هم از آثار استاد علی‌اكبر صنعتی، از دیگر ویژگی‌های موزه‌ی یادشده است.

محسن روحی - معاون هنری و سینمایی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی كرمان - از افتتاح این موزه در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت كه پیمان‌كاران ساختمانی و تأسیساتی موزه اذعان داشته‌اند كه ساخت آن در اسفندماه كامل نمی‌شود و بنابراین، تصمیم بر افتتاح آن در اردیبهشت‌ماه سال آینده است.

موزه‌ی هنرهای معاصر صنعتی كرمان حدود یك‌هزار و 360 اثر هنری را شامل می‌شود كه به 16 هنرمند خارجی و بیش از 70 هنرمند ایرانی تعلق دارند؛ آثاری از اوگوست رودن، هنری مور، امیل نولده، بن نیكلسن، واسیلیكاندینسكی، آلبر ماركه، بلاكادار و جاكوب اپشتاین، و هم‌چنین آثار بسیاری از هنرمندان معاصر ایران از جمله محمد غفاری (كمال‌الملك)، علی‌محمد حیدریان، علی‌اكبر یاسمی، رسام ارژنگی، پرویز تناولی و ژازه طباطبایی، از این جمله هستند. آثار موجود، نقاشی‌های آب‌رنگ و رنگ روغن، سیاه‌قلم و هم‌چنین تابلوهای موزاییك، سنگ، مجسمه‌های گچی، مرمری، برنزی و چوبی هنرمندان ایرانی و خارجی را شامل می‌شوند.

هم‌چنین كتابخانه‌ی تخصصی این موزه‌ با حدود 14 هزار عنوان كتاب تخصصی در زمینه‌ی هنر به‌ویژه هنرهای تجسمی مجهز است.

ساخت این موزه از اواخر سال 82 آغاز شده كه علاوه بر فاز اول آن، كار اجرایی فاز دوم شامل موزه هنرهای مدرن كرمان در سال آینده شروع می‌شود.


لینک ها :

ویژه نامه سهراب سپهری

سهراب سپهری

سالروز تولد سهراب سپهری

اول اردیبهشت سالروز درگذشت سهراب سپهری

سهراب در كرواسی

آثار سهراب سپهری در كرمان

دومین كنگره بین المللی صدای پای آب