تبیان، دستیار زندگی
سفرهای استانی رئیس جمهور در سالی که گذشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفرهای استانی رئیس جمهور در سالی که گذشت

نخستین روز سفر رییس جمهوری به فارس ، تبیان استان ها ، سفرهای استانی ،شیراز

یکی از شاخصه های اصلی مدیریت دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان سفرهای استانی و بررسی مسائل استان ها از نزدیک است. ایشان در طول مدت ریاست جمهوری خود به استان های زیادی سفر کرده اند. در سالی که گذشت ایشان به دور جدید سفرهای خود ادامه داده و به بازدید تعدادی از استان های ایران رفته اند. در مطلب زیر سفرهای ایشان  و اقدامات صورت گرفته به طور تیتروار آورده شده است.

سفر استانی

دستاوردها

ارومیه

اولین سفر استانی هیات دولت در سال جدید با حضور رییس جمهور و هیات همراه از استان آذربایجان غربی آغاز شد.

كهگیلویه و بویراحمد

حضور و سخنرانی در جمع مردم استان، دیدار با نخبگان، شركت در كارگروه فرهنگی و حضور در جلسه هیات وزیران از جمله برنامه های رییس جمهور در این سفر بود.

استان كرمان

سخنرانی در جمع مردم استان، تشكیل جلسه فرهنگ و هنر استان كرمان، حضور در جمع خانواده شهدا و ایثارگران و دیدار با مدیران و نخبگان استان كرمان از جمله برنامه های دو روزه سفر رییس جمهور به این استان بود.

ایلام

دیدار عمومی با مردم ایلام، جلسه كارگروه فرهنگ و هنر، جلسه هیات دولت، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های سفر دو روزه رییس جمهور به استان ایلام بود.

چهارمحال و بختیاری

حضور در جلسه كارگروه فرهنگ و هنر، جلسه هیات دولت، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران و مدیران استانی از برنامه رییس جمهور در این سفر به شمار می رفت.

گفتنی است همزمان با هفتاد و دومین سفر استانی هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری، 7 وزیر كابینه به شهرها و مناطق مختلف این استان سفر كرده و به بررسی مشكلات مردم پرداختند.

همدان

رییس جمهور در سفر دو روزه خود به استان همدان علاوه بر سخنرانی در جمع مردم، نشست هایی با برگزیدگان، نخبگان، ایثارگران و مدیران این استان داشت. تشكیل جلسه هیات دولت و كارگروه تخصصی فرهنگ از دیگر برنامه های این سفر وی به شمار می رفت.

در جریان این سفر استانی معاونین رییس جمهور و اعضای هیات دولت نیز با حضور در شهرستان های مختلف استان همدان مسائل و مشكلات مردم را از نزدیك مورد بررسی قرار دادند

گلستان

دیدار و سخنرانی برای مردم استان، تشكیل جلسه كارگروه فرهنگ و هنر، ‌دیدار با مدیران و منتخبین استان از جمله برنامه های رییس جمهور در جریان این سفر قرار داشت.

اردبیل

دیدار با مردم استان اردبیل، تشكیل جلسه كارگروه فرهنگ و هنر، برگزاری جلسه استانی هیات دولت، بررسی مصوبات قبلی و حل و فصل مشكلات مردم استان، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و مدیران و منتخبین استان از جمله برنامه های رییس جمهور در این سفر بود.

خراسان شمالی

رییس جمهور در سفر به خراسان شمالی در جمع نخبگان و فرهیختگان، خانواده شهدا وایثارگران حضور یافت. گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان، دیدار مدیران استان و جلسه استانی از جمله برنامه رئیس جمهور بود.

قزوین

سخنرانی در اجتماع مردم استان قزوین، حضور در جلسه کارگروه فرهنگ و هنر، حضور در جلسه استانی هیات دولت، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، گفتگوی زنده تلویزیونی، دیدار با مدیران و منتخبین استان از برنامه‌های رییس جمهور در این سفر قرار گرفت. رییس جمهور پس از استقبال مردمی در امامزاده حسین و آرامگاه شهدای قزوین سخنرانی کرد.

زنجان

برگزاری جلسه كارگروه فرهنگ و هنر استان زنجان، برگزاری جلسه استانی هیات دولت، سخنرانی در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران استان زنجان، گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان ودیدار با مدیران و منتخبین استان زنجان از جمله برنامه های رییس جمهور در این سفر دو روزه بود.

ساری

برگزاری جلسه كارگروه فرهنگ و هنر مازندران، تشكیل جلسه استانی هیات دولت،سخنرانی در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران و گفتگوی زنده تلویزیونی از برنامه های دكتر احمدی نژاد در روز اول این سفر قرار داشت.

دیدار با مدیران و منتخبین استان مازندران نیز از جمله برنامه های رییس جمهور در روز دوم این سفر بود.

اراك

برگزاری جلسه كارگروه فرهنگ و هنر استان مركزی، تشكیل جلسه استانی هیات دولت، سخنرانی در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران و گفتگوی زنده تلویزیونی از برنامه های دكتر احمدی نژاد در روز اول این سفر بود.

دیدار با مدیران و منتخبان استان مركزی و سخنرانی در جمع دانشجویان از جمله برنامه های رییس جمهور در روز دوم این سفر قرار گرفت

البرز

تاسیس استان البرز از جمله مصوبات دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور به استان تهران و شهرستان كرج بود.

دیدار عمومی با مردم استان، ‌تشكیل جلسه فرهنگ و هنر، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و منتخبین و مدیران از مهمترین برنامه های سفر یك روزه دكتر احمدی نژاد به این استان تازه تاسیس بود.

سمنان

سخنرانی در اجتماع مردم استان، شركت در جلسه كارگروه فرهنگ و هنر و جلسه استانی هیات دولت، دیدار های جداگانه با خانواده شهدا و ایثارگران، مدیران استان و نخبگان و منتخبین از جمله برنامه های سفر دو روزه رییس جمهور به استان سمنان که برگزار شد. دكتر احمدی نژاد همچنین از طریق شبكه تلویزیونی استان با همشهری های خود سخن گفت.

یزد

برگزاری جلسه كارگروه فرهنگ و هنر استان یزد، تشكیل جلسه استانی هیات دولت، سخنرانی در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران، گفتگوی زنده تلویزیونی و دیدار با مدیران و منتخبان استان یزد از جمله برنامه های رییس جمهور در این سفربود.

گیلان

دیدار با نخبگان و فرهیختگان استانف گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم گیلان، تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر، اهدای نشان ایثار به خانواده 6 شهید استان از جمله برنامه های سفر دکتر احمدی نزاد به دیار گیلان بود.

بوشهر

دیدار و گفتگو با مردم استان، شركت در جلسه كارگروه فرهنگ و هنر استان، تشكیل جلسه هیات دولت، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان بوشهر و دیدار با مدیران و نخبگان و فرهیختگان استان از جمله برنامه های رییس جمهور در جریان این سفربود.

فرآوری: عطالله باباپور 

بخش سیاست تبیان


منبع:پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران