تبیان، دستیار زندگی
، میرزاده عشقی، سارتر بازخوانی می‌شود نمایشنامه‌هایی از آثار آنتوان چخوف، میرزاده عشقی، ژان پل سارتر، جلال تهرانی در آخرین ماه از اولین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی بازخوانی می‌شود. به گزارش تبیان ، اولین دوره از نمایشنامه‌خوان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آثاری از چخوف، میرزاده عشقی، سارتر بازخوانی می‌شود


نمایشنامه‌هایی از آثار آنتوان چخوف، میرزاده عشقی، ژان پل سارتر، جلال تهرانی در آخرین ماه از اولین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی بازخوانی می‌شود.

به گزارش تبیان ، اولین دوره از نمایشنامه‌خوانی مولوی با اسفند ماه با بازخوانی هشت نمایشنامه‌ به كار خود پایان می‌دهد.

در اولین و دومین روز از اسفند ماه نمایشنامه «حافظه آبی» نوشته محمدباقر ضیایی به كارگردانی سروش كریمی بازخوانی می‌شود. در روزهای چهار و ششم اسفند ماه نیز نمایشنامه‌ای از «ژان پل سارتر» به عنوان «دوزخ» ترجمه سعید عجم‌حسینی و به كارگردانی حسین كشفی اصل بازخوانی می‌شود.

در این دوره از نمایشنامه‌خوانی مولوی كه از آبان ماه كار خود را آغاز كرده بود، نمایشنامه «قیمت» نوشته «آرتور میلر» و ترجمه ایرج فرهمند و به كارگردانی كورش نریمانی در روزهای هشتم و نهم اسفند ماه بازخوانی می‌شود.

افسانه ماهیان نیز نمایشنامه‌ای از «لارس نورن» را كارگردانی می‌كند، این نمایشنامه ژاله شعاری ترجمه كرده است و ماهیان به همراه گروهش نمایشنامه «خون» را طی روزهای 11 و 13 اسفند ماه بازخوانی می‌كند.

«مرغ دریایی» از دیگر نمایشنامه‌هایی است كه عطا صادقی در روزهای 18 و 20 اسفند بازخوانی می‌كند، این نمایشنامه را كامران فانی ترجمه كرده است.

بر اساس گزارش فارس، «مكبث 2001» نیز نوشته جلال تهرانی توسط مریم داننده‌فر كارگردانی و در روزهای 15 و 16 اسفند ماه بازخوانی می‌شود.

«ماجرای یك پیشوای شهید» عنوان نمایشنامه ای از «ایپناتسیوسیلونه» است كه محمد قاضی آن را ترجمه و نادر برهانی مرند كارگردانی كرده و این نمایشنامه 22 و 23 اسفند بازخوانی می‌شود.

سید مهرداد ضیایی نیز نمایشنامه‌ای از میرزاده عشقی را با عنوان «جمشید ناكام» در روزهای 24 و 25 اسفند بازخوانی می‌كند.

مراسم اختتامیه اولین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی روز 26 اسفند برگزار می‌شود و حدود پنج نمایش به عنوان نمایشنامه برتر برگزیده می‌شود. این نمایشنامه‌ها در روزهای یاد شده، ساعت 15 در تالار مولوی بازخوانی می‌شوند.


لینک ها :

خواستگاری آنتوان چخوف

نامه هاى یك مرد خوشبخت

«حرفه ای ها» از پله های فروش تئاترشهر بالا رفتند