تبیان، دستیار زندگی
کشور عزیز ایران با تقدیم نزدیک به ۵ هزار شهید و بیش از ۱۵ هزار جانباز در راه جهاد مقدس مبارزه با مواد مخدر و شرارت های ناشی از آن، توانست این تهدید عظیم را که می رفت تا زلزله ای خاموش و البته مرگبار را در ایران رخ دهد، شکست دهد و همچنان نیز با تکیه بر منو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیمه کاروان های مواد مخدر

بسیاری از کاروان های بزرگ مواد مخدر که وارد خاک ایران می شوند توسط بنگاه هایی در خارج از ایران و در کشورهای مختلف بیمه می شوند.

كشف ۷۹۵ ‬كیلوگرم مواد مخدر در شیراز

بحث مواد مخدر از ابتدای وقوع انقلاب اسلامی و حاکم شدن نظامی با ارکان اسلامی در ایران، به عنوان یک ابزار تهدید و ایجاد چالش، توسط کشورهای حامی استکبار جهانی مورد توجه قرار گرفت.

کشور عزیز ایران با تقدیم نزدیک به ۵ هزار شهید و بیش از ۱۵ هزار جانباز در راه جهاد مقدس مبارزه با مواد مخدر و شرارت های ناشی از آن، توانست این تهدید عظیم را که می رفت تا زلزله ای خاموش و البته مرگبار را در ایران رخ دهد، شکست دهد و همچنان نیز با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه جدی و قاطعانه با مواد مخدر، در این راه ادامه مسیر می دهد.

در این میان باید گفت که نگاهی به پشت پرده های مسئله مواد مخدر، به راحتی می تواند نقش پر رنگ استکبار جهانی و به خصوصی آمریکای جنایتکار را در حمایت از مواد مخدر و توزیع انواع آن در ایران و سایر کشورهای جهان، مشخص سازد.

اخباری در دست ما قرار دارد مبنی بر اینکه بسیاری از کاروان های بزرگ مواد مخدر که وارد کشور می شوند توسط بنگاه هایی در خارج از ایران بیمه شده اند.

اینکه فرآیند این بیمه گری مواد مخدر با چه ساز و کاری انجام می شود، از دانسته های ما خارج است اما پر واضح است که بیان این مطلب باید از سوی مسئولان امر پیگیری شود تا خون "شقایق های آتش گرفته" راه مبارزه با مواد مخدر، به هدر نرود.

اطلاعات ما همچنین حاکی از آن است که کاروان ها و باندهای مواد مخدر فعال در افغانستان و پاکستان، از مسیر دریای عمان در جنوب پاکستان، راهی به مراتب کم هزینه تر و کوتاه تر برای ارسال محموله های خود دارند، اما اینکه چرا باز هم به عبور از داخل خاک ایران مبادرت می کنند و خود را در معرض خطر درگیری با یگان های مسلح مبارزه با مواد مخدر در ایران قرار می دهند جای سوال بسیار دارد.

نکته قابل تأمل دیگر در این زمینه بحث مواد مخدر صنعتی است.

بسیاری از کاروان های بزرگ مواد مخدر که وارد کشور می شوند توسط بنگاه هایی در خارج از ایران بیمه شده اند.

کشورهای افغانستان و پاکستان به هیچ وجه از کارخانه های تولید اسید و یا تولید سایر مواد مورد نیاز برای تهیه مواد مخدر صنعتی در سطح وسیع برخوردار نیستند.

سوال اساسی اینجاست که چه کسی یا چه کشوری این محصولات را آن هم در مقادیر بسیار زیاد به این کشورها وارد می کند.

دانسته های ما حاکی از آن است که تهیه این مواد در مقادیر زیاد فقط در توان چند کشور اروپایی است، اما اینکه روند ورود محصولات تولید شده اروپایی به خاک افغانستان چگونه است؛ سوالی است که ما نیز از آن بیخبریم.

در این میان البته از نقش پر رنگ مافیای جهانی مواد مخدر نیز نباید غافل ماند. مافیایی که بر اساس اخبار ما، در اثر بی مسئولیتی و عمد استکبار و کشورهای اروپایی تا آن اندازه گستاخ شده است که به پلیس جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دریافت مبالغ کلان در ازای عبور کاروان های مواد مخدر را می دهد.

اما حتی حضور مافیا نیز نمی تواند پنهان کننده نقش آمریکا و بسیاری از کشورهای حامی او در پرونده استفاده ابزاری از مواد مخدر برای ایجاد چالش در ایران باشد

بخش اجتماعی تبیان


منبع:جهان نیوز

مقالات مرتبط

تعریف مواد مخدر

نبرد بی پایان

سیا و تجارت مواد مخدر

علل و زمینه های گرایش به اعتیاد و راه های پیشگیری از آن